آیرال خبر،مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، از آغاز برنامه های ماه فرهنگی ژاپن در ایران از شهر تبریز خبر داد.
به گزارش آیرال خبربه دنقل ازروابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مهندس مرتضی آبدار با اعلام این خبر افزود: این رویداد که از برنامه های فرهنگی مصوبشورای سیاست گذاری تبریز 2018 است، به همت اداره کل میراث فرهنگی استان و با همکاری شهرداری تبریز برگزار می شود.
وی خاطر نشان کرد:با ورود به سال 2017 و پس از تدوین و ابلاغ شرح وظایف دستگاه ها درراستای تبریز 2018 به منظور میزبانی تبریز از رویدادهای ملی و بین المللی، این برنامه با همکار یسفارت ژاپن ودفترموسیقی وزارت فرهنگ وارشاداسلامی،به میزباتی تبریز برگزار خواهد شد.
آبدار تشریح کرد: این برنامه فرهنگی،27 دیماه باگروه هنری و سنتی سای ژاپن در سالن آمفی تئاترهتل بین المللی شهریارتبریزبا اعلام رسمی از سوی سفیر ژاپن افتتاح خواهد شد و در ادامه از 29 دیماه لغایت 15 بهمنماه سالجاری در تهران ادامه خواهد یافت. این گروه درتاریخ 29 دی ماه نیزدرجشنواره بین المللی موسیقی فجردرتالاروحدت اجرایی برای عموم خواهدداشت.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی همچنین افزود: در حاشیه برگزاری این رویداد فرهنگی، جلساتی با حضور سفیر ژاپن و مقامات استانی در خصوص ارتقاء تعاملات فرهنگی و گردشگری و برگزاری هفته فرهنگی تبریز در ژاپن برگزار خواهد شد و نیز نمایشگاه عکسی از جاذبه های طبیعی و تاریخی کشور ژاپن در محل برگزاری دایرخواهدبود.
گفتنی است گروه هنری و سنتی سایژاپن بعدازتشکیل درسال 2005 میلادی بااستفادهازسازهای سنتیژاپن اقدام به برگزاری کنسرت درنقاط مختلف دنیانمودکه برنده بزرگترین مسابقه طبل ژاپنی گردید.این گروه تابه حال درکشورهای چین (ماکائو)،امارات متحده عربی،آذربایجان،اکوادور،پاناماوآمریکا (هاوایی) به اجراپرداخته است.

کدخبر110907
انتهای پیام/

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.