آیرال خبر- فرمانده سپاه عاشورا از آغاز عملیات اجرایی ۲۲۵۰ طرح عمرانی توسط بسیج در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: این طرح‌های عمرانی تا شش ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند.
به گزارش آیرال خبر، سردار عابدین خرم در جلسه آغاز عملیات اجرایی ۴۰ هزار طرح عمرانی زودبازده کشور که بصورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: ۲۲۵۰ مورد از این طرح‌ها مربوط به آذربایجان‌شرقی است که در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سلامتی و بهداشتی، عمرانی، آموزشی، کشاورزی و ورزشی تا شش ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند.
فرمانده سپاه عاشورا گفت: در ابتدای تیرماه سال ۹۷ قریب به ۶۰۰ گروه جهادی و بسیجی به مناطق محروم و حاشیه‌ای اعزام شده و کارهای ارزشمندی انجام دادند.
وی با بیان این‌که در سال ۹۷ مقرر بود ۱۵۰ خانه محروم احداث و تحویل شود، گفت: همزمان با چهل سالگی انقلاب، عملیات اجرایی ۷۵۰ خانه محروم آغاز شده و تا شهریور ماه سال آینده این پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسند.
وی راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال در مناطق محروم را از جمله مهم‌ترین این طرح‌ها دانست و متذکر شد: علمیات اجرایی برای احداث حداقل ۱۰۰ کارگاه اشتغال(۵ الی ۲۵ نفره) در مناطق محروم استان آغاز می‌شود و این طرح‌ها در مناطقی که تخصص و آمادگی داشته اما امکانات لازم را در اختیار ندارند با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و امور روستایی استانداری اجرا می‌شود.
سردار خرم با اشاره به شروع عملیات اجرایی ۱۲۰ پروژه در بخش کشاورزی نیز افزود: برنامه‌ریزی شده تا همزمان با ۴۰ سالگی انقلاب، طرح هادی در ۳۰ روستای مهاجرفرست در حوزه اشتغال و ابنیه شروع شود.
وی در ادامه از بهسازی ۱۷ راه روستایی خبر داد و گفت: ۷۰ پایگاه سلامت و مرکز سلامت نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و گروه‌های جهادی و بسیجی عملیات اجرایی خود را در استان شروع می‌کند.
فرمانده سپاه عاشورا در ادامه افزود: ۲۵ طرح آبرسانی روستایی، احداث ۱۵ مدرسه روستایی و بهسازی راه مزارع و مرمت مساجد و همچنین پارک کودک نیز از جمله این طرح‌هاست.
وی در بخش دیگری از سخنانش به برپایی میز خدمت مسئولان در مناطق مختلف استان اشاره کرد و افزود‌‌: دسترسی سخت به ادارات و مدیران از جمله گلایه‌های مردم بود و برپایی میز خدمت قدم مثبتی در این رابطه برداشته شده و می‌تواند پلی بین مردم و مسئولان باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر حمایت از قشر ضعیف جامعه، اظهار کرد: فشار مشکلات اقتصادی و معیشتی بیشتر بر دوش مردم محروم بوده و توزیع مناسب کالاها و اقلام در این رابطه اهمیت بسزایی دارد.
سردار خرم با بیان این‌که کالاها و اقلام به وفور در کشور وجود داشته اما در سیستم توزیع و رساندن بخشی از امکانات به دست مردم مشکل وجود دارد، افزود: اگر سیستمی باشد که اقلام را به مناطق محروم و حاشیه‌های شهر برساند و فرآیند توزیع کالاها بطور متناسب انجام گیرد، از فشارهای اقتصادی و معیشتی کاسته می‌شود.
گفتنی است، جلسه آغاز عملیات اجرایی ۴۰ هزار طرح عمرانی زودبازده بصورت ویدئوکنفرانس با رویکرد آب و اشتغال در روستاها و مناطق محروم کشور با “شعار دست در دست مردم؛ پنجه در پنجه شیطان” با حضور نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه عاشورا و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن جلسات سپاه عاشورا برگزار شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.