رئیس مرکز تجارت جهانی ایران چند روز قبل طی دست نوشته ای خطاب به حسن روحانی نوشت: آقای رئیس جمهور! جاده تبریز – زنجان هم تحت اختیار شما نیست؟

آقای رئیس جمهور! جاده تبریز – زنجان هم تحت اختیار شما نیست؟
    

به گزارش آیرال خبر، محمدرضا سبزعلیپور رئیس مرکز تجارت جهانی ایران چند روز قبل طی دست نوشته ای خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور، با نقد اظهارات وی در خصوص «کمبود اختیارات رئیس جمهور» به ماجرای جالب سفر خود به تبریز اشاره کرده است.

در بخشی از این دست نوشته آمده است:

حضرتعالی با همین اختیاراتی که دارید می توانید مشکلات کشور را بمرور مرتفع و ایران را نیز گلستان کنید البته بشرطی که کمی چاشنی “اراده برای کار کردن” را هم به این “اختیارات” اضافه نمائید.!!

در ادامه، موردی را در تأیید عرائضم خدمتتان بیان میکنم و آن اینکه مدتی است برای انجام کاری رفت و آمدم به شهر تبریز زیاد شده، چهار روز پیش که میخواستم از تبریز به تهران بیایم به مورد خجالت آور و ناراحت کننده ای برخوردم!!

۵ قیمت متفاوت برای بلیط هواپیمای تهران به تبریز  در ۵ روز متوالی

جدای از اینکه یکروز نرخ بلیط هواپیما از تهران به تبریز ۱۷۵ هزار تومان بود و روز دیگر ۲۹۰ هزار تومان، روزی دیگر ۳۷۰ هزار تومان و چند روز بعد ۵۱۰ هزار تومان و روزی دیگر ۷۵۰ هزار تومان و هیچ نظارتی هم از جانب دولت شما بر این هرج و مرج بازار و نابسامانی قیمتها وجود ندارد!! اما چهار روز پیش که میخواستم از تبریز به تهران برگردم، به پرواز نرسیدم و قرار شد تا همان روز بوسیله خودرو به تهران برگردیم. طبق مشورت و همفکری با همسرم، قرار شد تا با اتوبوس و در کنار مردم عادی به تهران برگردیم.

جاده بین المللی شخم زده با تعداد زیاد ایستگاه های اخذ عوارض

ساعت ۱۰ شب بوسیله اتوبوس از تبریز به سمت تهران حرکت کردیم اما کمتر از یکساعت بعد از حرکت به مشکل عجیبی برخورد کردیم که خدا نصیب هیچکس نکند!! انگار اتوبان تبریز به زنجان و در ادامه اتوبان زنجان به قزوین خمپاره باران شده و بخشهای وسیعی از این اتوبان طولاتی با گریدر و بولدوزر شخم زده شده است!! این اتوبان یکی از جاده های بین المللی و مسیرهای اصلی تردد خودروهای ایرانی و خارجی است که به چنین روزی درآمده است!!

تعداد ایستگاه های اخذ عوارض در این اتوبان بسیار زیاد می باشد که مبالغ زیادی را از خودروهای سبک و سنگین تحت عنوان عوارض دریافت میکنند اما چندان خدمات رفاهی و عمرانی ارائه نمیدهند!!

شب تا صبح از ترسِ تصادف کردن و یا واژگون شدنِ اتوبوس، صد بار مُردیم و زنده شدیم!! اگر تصادف نکردیم و زنده به مقصد رسیدیم، بنوعی معجزۀ الهی بود!!

ناله و نفرین مسافران پشت سر دولتمردان بود!

ساعاتی که در اتوبوس بودم به دقت به حرفهای مسافرین گوش دادم و در کمال تعجب شنیدم که جمعی از مسافرین از مسئولین و دولتمردان انتقاد می کنند و عده ای دیگر از مسافرین نیز، مسئولین و دولتمردان را از ته دل ناله و نفرین میکنند!!

آقای روحانی عزیز، مگر وزارت راه و شهرسازی، تحت اَمر شما نیست؟ مگر مسئولیتِ رسیدگی و نگهداری جاده ها و اتوبانهای کشور برعهده این وزارتخانه نیست؟ مگر آقای وزیر راه و شهرسازی و وزارتخانۀ تحت مدیریتش در زمینۀ تعمیر و نگهداری جاده ها و اتوبانهای کشور اختیار تام ندارند؟ پس چرا از اختیارات دولت آنهم فقط برای تعمیر و نگهداری اتوبان تبریز به زنجان و قزوین استفاده نمی کنند؟

محض اطلاع جنابعالی، اگر مالکیت جاده و یا اتوبانی دولتی است پس وزارت راه باید رأساً نسبت به تعمیر و نگهداری آن جاده اقدام کند و اگر مالکیت جاده و یا اتوبانی خصوصی است، پس باید مسئولین وزارت راه بطور دقیق نظارت کنند و ببینند که مالک و کارفرمای آن اتوبان، این حجمِ کلان از پولی را که از خودروها دریافت میکند را چکار کرده و صرف چه اموری میکند و چرا با این همه درآمدی که هر روز دارد، جان انسانها برایش بی ارزش است و حتی حاضر نیست جاده و اتوبان تحت مالکیتش را تعمیر کند؟

جناب آقای روحانی عزیز، اگر برای تعمیر و نگهداری اتوبان ترانزیت و بین المللی تبریز – زنجان –  قزوین اختیارات دارید، پس چرا از اختیارات خودتان برای بازسازی این مسیر استفاده نمی کنید و با جان مردم شریف ایران بازی میکنید؟ اگر هم به اندازه تعمیر و نگهداری اتوبان تبریز – زنجان –  قزوین هم اختیارات ندارید، پس بنده از همین جا و از این طریق از مسئولین ارشد نظام خواهش میکنم که به اندازۀ تعمیر و نگهداری اتوبان تبریز – زنجان –  قزوین به جناب آقای روحانی رئیس جمهور محترم اختیارات بدهید!!

لازم به توضیح است که هیچ دشمن داخلی و خارجی نمیتوانست مردم شریف ایران را اینقدر دلخور و نسبت به مسئولین و دولتمردان ایران اسلامی بدبین و بی اعتماد بکند که شب تا صبح مسئولین را نفرین کنند اما دولت شما با کم کاری و بی توجهی، این کار را انجام داد و مردم بزرگوار کشورمان را دلخور و ناراحت کرد!! چرا؟

وقتیکه شما از این همه اختیارات وسیع خودتان استفاده نمی کنید، پس به دنبال چه اختیارت ویژه ای هستید که قرار است برای کشورمان را گلستان بکند؟

به تصور نگارندۀ این یادداشت، حضرتعالی فقط دنبال اختیارات وسیع جهت مذاکره با “ترامپ” هستید تا منافع ایران و ایرانی را طبق خواست و سلیقۀ خودتان پیگیری کنید اما بحث اصلی اینجاست که مردم بزرگواری که در کشور ثروتمندی همچون ایران زندگی میکنند چرا باید از داشتن یک جادۀ اَمن و استاندارد بی بهره باشند و مجبور باشند تا بر روی جاده و یا بهتر بگویم، بر روی ویرانه ای به نام اتوبان که نمونۀ آنرا در فقیرترین کشورهای آفریقایی هم نمیتوان یافت، تردد کنند؟ آیا دولتی که نمیتواند جاده ای را فقط و فقط بازسازی کنند، میتواند منافع ایران و ایرانی را در مذاکرات با کشورهای معاندی همچون آمریکا تأمین نماید؟!!

البته باید در اینجا به این مورد نیز اشاره کنم که شب گذشته یک اتوبوس در همین مسیر اتوبان تبریز – زنجان واژگون شد و جمعی از هموطنانمان کشته و زخمی شدند که خبر این حادثه از طریق رسانه ها و رسانه ملی منتشر گردید!!

اینجانب در خاتمه تأکید میکنم که دولت آقای روحانی اختیارات وسیعی دارد و میتواند هر کاری را برای ایران انجام دهد ولیکن این دولت بجای اختیارات بیشتر، نیازمند تیمی دلسوز، متعهد، پاکدست و همچنین اراده ای برای کار کردن میباشد و بس.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.