آیرال خبر- تراکتورسازی در حالی به مصاف پیکان می‌رود که برای بازگشت به رده دوم جدول باید از سد این تیم بگذرد.

به گزارش آیرال خبر، تیم فوتبال تراکتورسازی در چارچوب دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ برتر باشگاه‌های کشور، از ساعت ۱۷ فردا (جمعه) در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف پیکان می‌رود.

شاگردان لیکنز در حالی به استقبال دیدار با پیکان می‌روند که در روزهای اخیر دچار حاشیه‌هایی شدند که تمرکز تیمی آنها را به هم ریخت. پس از بازی سپیدرود و گل‌های مشکوکی که در این بازی وارد دروازه تراکتورسازی شد، این تیم امیدوار است با پیروزی مقابل پیکان، نتایج خوب خود را تکرار کند.

پیکان نیز پس از ۲ شکست متوالی راهی تبریز شده تا این بار با تراکتورسازی دیدار کند. پیکان پیش از این ماشین‌سازی را با نتیجه یک بر صفر شکست داده بود.

شرایط تراکتورسازی و پیکان در جدول

تراکتورسازی که در پایان هفته بیست و پنجم لیگ در رده دوم جدول قرار گرفته بود، پس از برگزاری دیدارهای دو روز نخست هفته بیست و ششم به رده چهارم جدول سقوط کرده است. در حال حاضر شاگردان لیکنز با کسب ۴۹ امتیاز از ۲۵ بازی در رده چهارم جدول قرار دارند.

سرخپوشان تبریزی در این بازی‌ها ۱۴ برد، ۷ تساوی و ۴ شکست تجربه کرده‌اند. پیش از آغاز هفته بیست و ششم، تراکتورسازی با به ثمر رساندن ۳۸ گل بهترین خط حمله لیگ را در اختیار داشت اما سپاهان با برتری پر گل مقابل سایپا این عنوان را به خود اختصاص داد.

تراکتورسازی در صورت پیروزی مقابل پیکان به رده دوم جدول صعود می‌کند اما تساوی در این دیدار، شاگردان لیکنز را در رده چهارم جدول نگه می‌دارد. در صورت شکست مقابل پیکان نیز ممکن است تراکتورسازی به رده پنجم جدول سقوط کند.

در آن سوی میدان پیکان در ۲۵ دیدار گذشته ۶ برد، ۷ تساوی و ۱۲ شکست تجربه کرده و در رده دوازدهم جدول قرار دارد. شاگردان فرکی در این ۲۵ بازی ۲۱ گل زده و ۳۰ گل دریافت کرده‌اند.

پیکان با پیروزی در مصاف با تراکتورسازی می‌تواند به رده دهم جدول صعود کند اما شکست در مصاف با تراکتورسازی نیز می‌تواند شاگردان فرکی را به رده سیزدهم برساند.

عملکرد تراکتورسازی و پیکان در ۵ دیدار اخیر لیگ هجدهم

تراکتورسازی عملکرد قابل توجهی در دور برگشت لیگ هجدهم تجربه کرد اما نوار موفقیت‌های این تیم در هفته گذشته و دیدار با سپیدرود رشت پاره شد. اشتباهات محسن فروزان در این دیدار باعث شد تا تیمش در شرایط نامناسبی قرار بگیرد. پیش از شکست ۳ بر یک در دیدار با سپیدرود، تراکتورسازی در ۴ بازی متوالی مقابل ماشین‌سازی، پدیده، استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان به پیروزی رسیده بود.

پیکان نیز شرایط مناسبی در هفته‌های اخیر تجربه نکرده است. این تیم پس از پیروزی در دیدار با استقلال خوزستان، مقابل صنعت نفت آبادان و سپیدرود مساوی کرد. شاگردان فرکی در دو دیدار اخیر نیز به ترتیب مقابل پرسپولیس و ذوب‌آهن شکست خورده‌اند.

تراکتورسازی در ۵ بازی اخیر ۸ گل زده و ۳ گل دریافت کرده که هر ۳ گل خورده این تیم مربوط به دیدار پرحاشیه با سپیدرود است. پیکان نیز در ۵ بازی اخیر خود ۴ گل زده و ۶ گل دریافت کرده است.

تراکتورسازی محکوم به تکرار برد مقابل پیکان

تراکتورسازی و پیکان در هفته یازدهم فصل جاری لیگ برتر فوتبال به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری ۲ بر یک سرخپوشان تبریزی به پایان رسید. تراکتورسازی در دقایق ۵ و ۱۰ این بازی توسط ایمان سلیمی و دانیال اسماعیلی فر به گل رسید. در دقیقه ۷۴ نیز محمد قاضی یکی از گل‌های خورده را جبران کرد اما این گل برای تغییر شرایط بازی کافی نبود و تراکتورسازی در این دیدار به پیروزی رسید.

با نتیجه این دیدار، تراکتورسازی توانست رده چهارم خود را حفظ کند. پیکان که در آن برهه نتایج خوبی کسب کرده بود نیز در رده پنجم جدول ماند.

تراکتورسازی که با برگزاری دیدارهای دو روز نخست هفته بیست و ششم از رده دوم جدول به رده چهارم سقوط کرده است، برای بازگشت با جایگاه قبلی خود به پیروزی در دیدار با پیکان محکوم است. در صورتی که تراکتورسازی نتیجه‌ای جز پیروزی در دیدار با شاگردان فرکی کسب کند، کار برای این تیم در ادامه مسابقات سخت‌تر از پیش خواهد شد.

تراکتورسازی دومین تیم قدرتمند در خانه

تیم تراکتورسازی در حالی دیدار فردا را آغاز می‌کند که تاکنون در ۱۲ دیدار خانگی به مصاف حریفان رفته است. در این ۱۲ بازی تراکتورسازی ۱۰ پیروزی، یک تساوی و یک شکست تجربه کرده است. شاگردان لیکنز با کسب ۳۱ امتیاز در بازی‌های خانگی در رده دوم جدول این بازی‌ها قرار دارند.

سرخپوشان در این ۱۲ بازی ۲۵ بار دروازه حریفان خود را باز کرده‌اند و از این نظر بهترین عملکرد را میان تیم‌های حاضر در لیگ هجدهم دارند. پس از این تیم نیز پرسپولیس با ۲۱ گل زده بهترین خط حمله لیگ در بازی‌های خانگی را دارد.

پیکان نیز در ۱۲ دیدار خارج از خانه به مصاف حریفانش رفته که ماحصل این بازی‌ها، ۳ پیروزی، ۴ تساوی و ۵ شکست بوده است. شاگردان فرکی در این بازی‌ها ۱۱ گل زده و ۱۴ گل دریافت کرده‌اند. این تیم با کسب ۱۳ امتیاز خارج از خانه، در رده نهم جدول این بازی‌ها قرار دارد.

بازگشت اخباری پرانگیزه؛ حضور یک‌نیمه‌ای سوگیتا در هاله از ابهام

از نکات قابل توجه در بازی فردا می‌توان به حضور محمدرضا اخباری در ترکیب تیمش اشاره کرد. این دروازه‌بان پس از اشتباهات محسن فروزان در دیدار با سپیدرود رشت به عنوان دروازه‌بان اصلی تراکتورسازی در ترکیب سرخپوشان قرار می‌گیرد.

یوکیا سوگیتا، بازیکن ژاپنی تراکتورسازی که در دیدارهای اخیر تیمش نیز غایب بوده است، علی‌رغم بازگشت به تمرینات گروهی سرخپوشان هنوز شرایط حضور در ترکیب اصلی تیمش را پیدا نکرده و ممکن است در دیدار فردا با نظر لیکنز تنها دقایقی به میدان برود.

ایمان سلیمی، مدافع تراکتورسازی نیز با مصدومیت مواجه شده و شرایط نهایی او برای دیدار با پیکان مشخص نیست.

به گزارش تسنیم، تیم‌های تراکتورسازی و پیکان در چارچوب دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ با قضاوت موعود بنیادی‌فر از ساعت ۱۷ در ورزشگاه یادگار امام ۰ ره) تبریز به مصاف هم می‌روند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.