آیرال خبر- از مدت ها پیش زمزمه های خروج باشگاه مس سونگون از تبریز به گوش می رسید

به گزارش آیرال خبر، مدیرعامل سابق این باشگاه (مهندس کافی) در مقطعی با اعلام خروج باشگاه از تبریز خبرساز شد و اهالی ورزش کهن شهر تبریز به ویژه فوتسالیست ها را نگران کرد

با انتصاب کافی به مدیرعاملی مس کرمان، سر و صداها خوابید و اینک با انتصاب مدیرعامل اسبق، بازهم شایعات مختلفی شنیده می شود که حکایت از مهاجرت و خروج این باشگاه به ورزقان دارد.

حامد نجفی، مدیرعامل کنونی باشگاه امروز در مصاحبه ای اعلام کرده است که تلاش دارند تا مس سونگون را به ورزقان منتقل کنند!

در اینکه شهرستان محروم ورزقان صاحب باشگاه شود، حرفی نیست و همگان بی شک آن را تایید می کنند ولی چرا سهمیه تبریز را قربانی می کنید؟!

انگار آقای مدیرعامل فراموش کرده اند که امتیاز این باشگاه به صورت رایگان و مجانی از سوی دکتر سهرابی مدیرعامل وقت سازمان ورزش شهرداری “هبه” شده است و کسی حق ندارد امتیاز این تیم را از تبریز خارج کند. البته مس سونگون هم، امتیاز تیم دسته دومی خود را به یک باشگاه خصوصی در همان زمان فروخته است و هیچ تهاتری با شهرداری صورت نگرفته است!

بر اساس تفاهمنامه ی منغقده بین دو باشگاه، مقرر شده که مس سونگون تا زمانی که توانایی تیمداری دارد، صاحب و مالک این امتیاز باشد و هیچ بندی در خصوص خروج آن از تبریز قید نشده است.

در بررسی بیشتر و دقیق تر این پروژه (انتقال به ورزقان) می توانیم به دو نکته ی بسیار مهم اشاره کنیم:

  1. باید مراجع ذیصلاح از مدیرعامل وقت سازمان ورزش شهرداری تبریز این مسئله را جویا شوند که بر اساس کدام سیاست و کدام مجوز قانونی، امتیاز تیم فوتسال شهرداری را به صورت رایگان به باشگاه مس سونگون هدیه داده است؟ آنهم در زمانی که اوج تیمداری حرفه ای شهرداری در ورزش بود.

 

  1. مجتمع مس سونگون (زیر مجموعه ی شرکت مس ایران) زیر فشار افکار عمومی و برخی نمایندگان قرار گرفته که چرا از معادن و ثروتی که در منطقه ی ورزقان قرار دارد به بومیان این منطقه چیزی نمی رسد و همه رهسپار کرمان و تهران می شود؟ به گونه ای که ورزقان کماکان از جمله نقاط محروم منطقه می باشد که بود! حال مدیران رده بالای مجتمع مس ایران، برای کم کردن فشارها دست به چنین حرکت های تبلیغی می زنند تا هم به نوعی امیدواری به مردم منطقه دهند و هم اراده خود را در تغییر سیاست های پیشین به نمایندگان مجلس نشان دهند.

امیدواریم پس از واگذاری تیم فوتسال دبیری و انتقال گسترش فولاد به ارومیه، شاهد سومین ضربه به فوتبال و فوتسال تبریز نباشیم و بیش از این افق نوجوانان و جوانان فوتبالیست را برای آینده تیره و تار نسازیم!

 

 

 

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.