آیرال خبر- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: اتوبوس‌های سرویس دانشگاه آزاد واحد تبریز در اسرع وقت نوسازی می‌شوند.
به گزارش آیرال خبر، عزیز جوانپور در نشست خبری اظهار کرد: سه دستگاه اتوبوس برای مرکز شماره دو و هشت دستگاه اتوبوس برای مجتمع شماره یک  دانشگاه آزاد تبریز خدمات‌رسانی می‌کنند که در بررسی اخیر، مشخص شد که تمامی اتوبوس‌ها معاینه فنی دارند.
وی ادامه داد: جلسه‌ای با حضور معاون سیاسی استاندار و مدیرعامل شرکت واحد تبریز برگزار کرده‌ایم و مقرر شد پیمانکار مربوطه برای نوسازی پنج دستگاه اتوبوس دانشگاه که عمر بالایی دارند، اقدام کند. این نوسازی به تدریج آغاز می‌شود.
جوانپور با بیان اینکه تمامی اقدامات لازم برای ارتقای امنیت دانشجویان را انجام می‌دهیم. بیان کرد: دانشگاه آزاد با هیچ کس تعارف نداشته و در صورت قصور، خود بنده آماده استعفا هستم‌‌.
وی مطرح کرد: طی یک سال گذشته برای ارتباط بیشتر بدنه دانشگاه با جامعه در زمینه‌های پژوهشی، علمی، اجتماعی و صنعتی تلاش شده و به تازگی موفق به کسب عنوان برتر توسط دانشگاه آزاد اسلامی تبریز شده‌ایم.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان امام سجاد (ع) دانشگاه آزاد، بیان کرد: پیش از این، بیمارستان امام سجاد (ع) به صورت ناقض راه‌اندازی شده بود که با تامین اعتبار لازم از سوی سازمان مرکزی، تمامی بخش‌ها به جز چهار پنج بخش _که قرار است برون سپاری شوند- به طور کامل در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد در آذربایجان شرقی نسبت به سال گذشته هفت هزار نفر کاهش یافته است، اظهار کرد: علی‌رغم کاهش درآمد حاصل از شهریه دانشجویان، کلینیک دندانپزشکی دانشگاه به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار گرفته و دانشجویان رشته‌ی دندان پزشکی در این کلینیک در حال آموزش و خدمات‌رسانی هستند.
جوانپور با بیان اینکه سال گذشته رشته‌ی دندانپزشکی دانشگاه آزاد واحد تبریز در لیست سیاه قرار گرفته بود، گفت: پس از بازدید مسئولان وزارت بهداشت از کلینیک دندانپزشکی دانشگاه و آشنایی آنان با امکانات دانشگاه، مقرر شد نه تنها سهمیه جذب دانشجو در رشته دندانپزشکی کاهش نیابد، بلکه این سهمیه افزایش نیز خواهد یافت.
وی ادامه داد: به منظور جذب هیات علمی در رشته‌های پزشکی، فراخوان منتشر شده و در حال گزینش متقاضیان هستیم.
وی در خصوص تعرفه خدمات ارایه شده در بیمارستان امام سجاد (ع)، بیان کرد: تعرفه‌ی خدمات ارائه شده در این مرکز درمانی نصف تعرفه‌ی خدمات ارایه شده در مراکز خصوصی است، همچنین چارت این بیمارستان مشخص شده و جذب نیروی متخصص پیگیری می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه گام‌های خوبی در راستای ارتباط با صنعت برداشته شده است، ادامه داد: مجتمع آزمایشگاهی دانشگاه آزاد تبریز با حضور دکتر طهرانچی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و پنج مرکز تحقیقاتی دانشگاه نیز فعال است.
وی با بیان اینکه یکی از مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد تبریز در خصوص احیای دریاچه ارومیه کارهای پژوهشی انجام می‌دهد، گفت: این مرکز ارتباط نزدیکی با ستاد احیای دریاچه ارومیه داشته و به تازگی برای احیای «قلعه‌چای» که یکی از حوزه‌های آبریز دریاچه است، اعلام آمادگی کرده است.
وی از مسئله محور شدن پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری از سال ۹۸ خبر داد و گفت: چالش‌های سطح کشور در واحد‌های مختلف دانشگاه آزاد مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از احصای چالش‌ها و درج در سایت مربوطه، دانشجویان موظفند موضوع پایان نامه‌ها را از این موضوعات انتخاب کنند.
جوانپور ادامه داد: احصای مشکلات در حوزه صنعت کفش و چرم و دریاچه ارومیه نیز برعهده واحد تبریز بوده که در این راستا تحقیقات لازم انجام می‌شود. معتقدم با اجرای این سیستم، دیگر پایان نامه‌ها خاک نمی‌خورند.
وی با بیان اینکه به دنبال راه‌اندازی مرکز نوآوری در واحد تبریز هستیم، افزود: با راه‌اندازی این واحد، چرخه‌ی شرکت‌های دانش بنیان تکمیل می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان از راه‌اندازی مرکز بیوفوتونیک خبر داد و اضافه کرد: این مرکز برای بار اول در کشور در واحد تبریز راه‌اندازی می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه فعالیت دانشگاه آزاد صرفا آموزش محور نیست، گفت: باتوجه به کثرت دانشجو در گذشته، چندان به موضوعات پژوهشی توجه نمی‌شد و اکنون نیز به دنبال جذب دانشجو به هر قیمتی نیستیم و می‌خواهیم در راستای رفع مشکلات و معضلات کشور تلاش کنیم.
وی در رابطه با فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه، بیان کرد: فعالیت کانون‌ها چشمگیر شده و ۳۵ نشریه دانشجویی نیز در حال انتشار بوده و به منظور حمایت از فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان، مجتمع شهید «فرهنگی والا» راه‌اندازی خواهد شد.
وی از جذب دانشجو در رشته عکاسی از بهمن ماه سال‌جاری خبر داد.
جوانپور در رابطه با مشکلات مالی دانشگاه آزاد، بیان کرد: دانشگاه آزاد با چالش مالی مواجه است، اما با این حال، تمامی حقوق و مزایای کارکنان پرداخت می‌شود و تنها چند واحد در پرداخت حقوق با مشکل مواجه هستند که با کمک سایر واحدها این مشکل نیز رفع می‌شود. ما به هیچ عنوان تعدیل نیرو نداریم.
وی در رابطه با رتبه‌ی دانشگاه آزاد تبریز در بین دانشگاه‌های آزاد کشور، گفت: رتبه‌ی دانشگاه ما بین سه تا پنج در نوسان بوده و جایگاه خوبی داریم.
وی در خصوص راه‌اندازی رشته‌های پرطرفدار پرستاری و مامایی در تبریز، گفت: ضرورت دارد برای راه‌اندازی این رشته‌ها، ابتدا هیات علمی را تکمیل کنیم؛ چرا که وزارت بهداشت در این زمینه بسیار سخت‌گیر است.
جوانپور ادامه داد: پس از راه‌اندازی کامل بیمارستان امام سجاد (ع) و تکمیل اعضای هیات علمی، چهار رشته تخصصی پزشکی در تبریز ایجاد خواهد شد.
وی در رابطه با مشکلات دانشجویان در زمینه انتخاب استاد راهنما، بیان کرد: معتقدیم مشکلی در زمینه استاد راهنما نداریم و اگر هم باشد، مقطعی است.
وی در خصوص برنامه‌های دانشگاه آزاد در خصوص گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: تشکل‌های سیاسی و خود دانشگاه به عنوان محصول انقلاب اسلامی، برنامه‌های گسترده‌ای برای گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دارد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان در پاسخ به این سوال که آیا دانشجوی ستاره‌دار و اخراجی به خاطر موضوعات سیاسی دارید؟، گفت: نه خیر، دانشگاه آزاد استان دانشجوی ستاره‌دار ندارد.
وی در رابطه با فعالیت‌ تشکل‌ها در گرامیداشت روز دانشجو، بیان کرد: فعالیت تشکل‌های دانشجویی نسبت به سایر دانشگاه‌ها در واحد تبریز بیشتر است و بیشتر مراسمات روز دانشجو را کانون‌ها برگزار کردند و تشکل‌ها نیز با حضور مهمانان خود مراسماتی داشتند. حضور یک سخنران در دانشگاه با مجوز هیات نظارت انجام می‌شود که در مواردی این هیات نظارت با حضور سخنرانان تندرو مخالفت می‌کند.
به گفته‌ی جوانپور، دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی، ۱۸۲۶ عضو هیات علمی، ۲۶۹۶ استاد حق التدریس، ۲۳ واحد، ۱۲ مرکز، ۱۴ آموزشکده، ۵۷ هزار و ۴۷۷ دانشجو دارد که ۵۰۰۰ نفر از دانشجویان در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.