تبریز

شهردار منطقه۴ تبریز گفت: طرح‌های فضای سبز شهرداری منطقه۴، در سه ماه نخست امسال، با اتکا به نهاده‌های تولیدی منطقه عملیاتی شده و از ماندگاری بیشتری برخوردار بود.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، اکبر امجدی با اعلام این مطلب اظهار کرد: طبق برنامه‌ای که از زمستان سال گذشته در نظر گرفته شده بود، شهرداری منطقه۴ تبریز در بهار ۹۸ یکی از تجربه‌های موفق گلکاری و درختکاری را پشت سر گذاشت.

وی تصریح کرد: کاشت ۱۷هزار جعبه بنفشه، ۳۵ هزار گلدان شب‌بو، ۱۳هزار اختر، ۶هزار بوته زرشک زینتی، ۱۴۰۰ گلدان رز، ۷۶۰۰ بوته برگنو و ۴۵۰ هزار بوته انواع گل‌های متفرقه، نشان‌دهنده تنوع بالای گلکاری‌های امسال شهرداری منطقه در معابر، میادین و بوستان ها و پارک‌های سطح منطقه بوده ‌است.

شهردار منطقه ۴ تبریز اضافه کرد: در کنار این تنوع و زیبایی، ماندگاری نهاده‌ها نیز مطابق پیش‌بینی‌ها و مطالعات بود به طوری که طبق ارزیابی‌ها، بیش از ۹۰ درصد گلکاری‌های بهار، به رغم گرمای روزهای نخست تابستان، هنوز طراوت خود را حفظ کرده‌اند.

امجدی با اشاره به برنامه‌های درختکاری منطقه گفت: همچنان که بارها تاکید کرده‌ایم، تامین منابع آبی، شرط اول درختکاری در حوزه منطقه۴ است؛ بر این اساس، کاشت بیش از دو هزار اصله انواع درخت بومی و مقاوم به همراه توزیع رایگان ۱۰ هزار اصله نهال و یک هزار بوته انواع درخت، در سطح منطقه با موفقیت، عملیاتی شده ‌است.

شهردار منطقه ۴ تبریز در پایان اظهار داشت: با این مقدمه بهاره، طرح‌های تابستانه را آغاز می‌کنیم و امیدواریم مشارکت و همکاری شهروندان، زمینه‌ساز زیبایی و طراوات منطقه در فصل پیش رو باشد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.