مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر تبریز از راه اندازی سه ایستگاه آتش نشانی جدید الاحداث در آینده نزدیک خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری آیرال خبر، آتشپاد داود طالب نژاد در آئین افتتاح ایستگاه 21 شهیدان ذاکر که با حضور شهردار کلانشهر تبریز، معاون خدمات شهری، رئیس و اعضاء شورای شهر برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: از لحاظ استانداردهای بین المللی، شهر تبریز بایستی 36 باب ایستگاه فعال داشته باشد تا بتوان خدمات بهبنه به شهروندان ارائه گردد که در تقسیم بندی های کنونی 20 ایستگاه آتش نشانی در تبریز فعال می باشد که ایستگاه های 22 و 23 نیز در آینده نزدیک تجهیز و به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه بزرگترین حوادث از کوچکترین حوادث شروع می شود، افزود: با توجه به حمایت های شهرداری کلانشهر تبریز در بحث آموزش های کشوری بخصوص طرح بکومی ژاپن، NGO های آتش نشانی با اخذ مجوزهای لازم در آینده نزدیک به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

طالب نژاد در ادامه به آموزش 150 نفر از نیروهای داوطلب مردمی اشاره کرد و گفت: نیروهای مردمی هم در بخش اتفاء حریق و هم در بخش نجات آموزش های لازم و کافی را زیر نظر کارشناسان سازمان آتش نشانی گذرانده اند و با شعار خود همیار، خویش همیار و همه همیار آماده کمک رسانی به شهروندان خواهد بود.

وی از ایجاد 300 تیم آتش نشان داوطلب تا پایان سال خبر داد و گفت: آتش نشانان داوطلب در مرحله اول محافظ جان خود، در مرحله دوم جان نزدیکان، در مرحله سوم در بحث بحران شهری محافظ جان شهروندان و کمک یار آتش نشانان خواهند بود که برای اولین بار در سطح کشور در کلانشهر تبریز برگفته از کشور ژاپن اجرا خواهد شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز خاطر نشان ساخت، بودجه 30 میلیاردی ریالی برای تجهیزات آتش نشانی ایستگاه های جدید الاحداث اختصاص داده شده که متعاقبا تجهیزات مورد نیاز پس از تامین، مورد استفاده ایستگاه های یاد شده قرار خواهد گرفت

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.