آیرال خبر- تیم ملی فوتبال ایران و عراق از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

به گزارش آیرال خبر، تیم فوتبال ایران و عراق در هفته سوم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در آخرین دیدار مرحله گروهی گروه D در ورزشگاه آل‌مکتوم دبی به مصاف هم رفتند.

این دیدار را روشن ایرماتوف، داور سرشناس از ازبکستان و به همراه رسولف و سدیف ازبکستانی قضاوت خواهند کرد.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، محمد حسین کنعانی زادگان، سید مجید حسینی، وریا غفوری، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، روزبه چشمی(اشکان دژاگه)، وحید امیری، سامان قدوس(مهدی ترابی)، علیرضا جهانبخش(مهدی طارمی) و سردار آزمون.

ترکیب عراق: جلال حسن، علا مهاوی، علی فائز، علا ابراهیم، علی عدنان، امجد عتوان، صفا هادی، احمد یاسین(بشار رسن)، طارق همام، محند علی(علا عباس) و حسین علی(محمد داوود).

در دیگر دیدار این گروه ویتنام توانست با برتری دو بر صفر برابر یمن با سه امتیاز در رده سوم گروه D قرار بگیرد و به دور بعدی صعود کند

تساوی بدون گل ایران و عراق (+گزارش دیدار)

تیم ملی فوتبال کشورمان این دیدار را با ۵ تغییر نسبت به بازی با ویتنام آغاز کرد.

به نظر می رسید که کیروش به نفرات اصلی اش استراحت داده است تا در مرحله بعدی که به صورت تک حذفی خواهد بود، دغدغهخ ای نداشته باشد.

نیمه اول این دیدار با برتری نسبی تیم کشورمان آغاز شد و با حملات جسته و گریخته از جناحین، دروازه سبزپوشان عراقی تهدید می شد که ثمری در پی نداشت و بازی بدون رد و بدل شدن گلی به پایان رسید تا هر دو تیم برای نیمه ی دوم آماده شوند.

در نیمه دوم نیز تلاش های دو تیم نتیجه ای نداشت هرچند در این نیمه تیم عراق حملات زهردارتری روی دروازه ایران داشت که بازهم بدون گذشتن توپی از خط دروازه ها بی نتیجه ماند.

با تقسیم امتیازات، تیم ایران به عنوان تیم اول و عراق به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شد

با هم نگاهی به دقایق این بازی داریم:

 

دقیقه ۳: دو تیم که انگیزه بالایی برای رسیدن به دروازه یکدیگر داشتند فوتبال سرعتی را در دستور کار قرار دادند که هیجانات اول بازی بر میدان حاکم بود و موقعیت خطرناکی ایجاد نشد.

دقیقه ۸: توپ بیشتر در میانه میدان در جریان است و کمتر موقعیت گلی روی دروازه ها ایجاد می شود.

دقیقه ۱۱: ضربه کاشته پشت را سامان قدوس زد که توپ به دیواره دفاعی برخورد کرد.

دقیقه ۱۷: پرتاب امیری در محوطه جریمه به آزمون رسید و ضربه سر او را دروازه بان عراق مهار کرد.

دقیقه ۲۰: ضربه کرنر برای ایران را سامان قدوس روی دروازه عراق فرستاد که مدافعان توپ را دفع کردند.

دقیقه ۲۲: خطایی که پشت محوطه جریمه روی امید ابراهیمی صورت گرفت فرصت مناسبی را در اختیار ایران قرار داد تا از یک ضربه ایستگاهی به گل برسد که ضربه سامان قدوس به بدن بازیکنان عراق خورد و راه به دروازه نبرد.

دقیقه ۲۷: امید ابراهیمی در محوطه جریمه عراق سرنگون شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه ۲۹: امیری اوت را به شکل بلند پرتاب کرد که توپ را مدافعان برگشت دادند و شوت سامان قدوس از پشت محوطه جریمه بعد از برخورد به مدافعان راهی کرنر شد.

دقیقه ۳۵: عراقی ها در معدود حملاتی که روی دروازه ایران ایجاد کردند شوتی را به سمت دروازه شلیک کردند که با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۹: خطای سامان قدوس روی بازیکن عراقی باعث شد که بازیکنان دو تیم با یکدیگر در میانه زمین درگیر شوند!درگیری به قدری شدید شد که کمک داور هم برای جدا کردن بازیکنان به میانه میدان آمد.صفا هادی در این صحنه دچار مصدومیت شد.

دقیقه ۴۳: پرتاب بلند امیری به آزمون رسید شوت او به مدافع عراقی برخورد کرد و توپ به جهانبخش رسید که شوت بی دقت او از بالای دروازه عراق به بیرون رفت.

دقیقه ۴۵: شوت سردار آزمون به دست مدافع عراق برخورد کرد اما داور ازبکستانی خطای پنالتی نگرفت تا بازهم باعث اعتراض بازیکنان ایران شود.

دقیقه ۴۷: ضربه کرنر عراقی ها را سردار آزمون دفع کرد.

دقیقه ۴۸: پرتاب اوت بلند از سوی وحید امیری درون محوطه جریم عراق در یک رفت و برگشت با ضربه چشمی مواجه شد که توپ به دست مدافع عراق برخورد کرد اما بازهم داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه ۵۱: ارسال خطرناک بازیکن عراقی را بیرانوند با تیزچنگی مهار کرد و یک فرصت گلزنی از عراق گرفت.

دقیقه ۵۵: پرتابی دیگر از وحید امیری توپ را درون محوطه جریمه به شلوغی بازیکنان رسید اما دفاع پرلایه عراقی ها اجازه نداد بازیکنان ایران از این فرصت استفاده کنند.

دقیقه ۶۸: برخورد امیری و طارق همام باعث مصدومیت هر دو بازیکن شد.بازی به دلیل مصدومیت این دو بازیکن از ناحیه سر متوقف است.

دقیقه ۷۲: حملات پی‌در پی ایران روی دروازه عراق با سانتر وریا غفوری ادامه پیدا کرد که تعدد مهاجمان ایران در محوطه جریمه هم کارساز نبود و مدافع عراق توپ را دور کرد.

دقیقه ۷۸: طارق همام صاحب توپ شد که سانتر زیبای این بازیکن با ضربه سر علی عباس می‌رفت که دروازه ایران را باز کند اما فوق واکنش بیرانوند مانع از باز شدن دروازه تیم ملی شد.

دقیقه ۸۰: با ورود اشکان دژاگه به زمین بازوبند کاپیتانی در اختیار وی قرار گرفت. تیم ملی در همین دقیقه صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که توپ ارسالی را سردار آزمون با ضربه سر به بالای دروازه زد.

دقیقه ۸۳: ضربه کاشته ایران را دژاگه روی دروازه عراق فرستاد که توپ به سردار آزمون رسید و ضربه سر این بازیکن از بالای دروازه عراق به بیرون رفت.

دقیقه ۸۹: خطای علا علی روی میلاد محمدی در کنار خط طولی زمین انجام شد.

دیقه ۹۰: تلاش دو تیم در پایان ۹۰ دقیقه فایده‌ای نداشت و بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.