سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس از عملکرد تیمش در دیدار مقابل ماشین‌سازی تبریز ابراز رضایت کرد و گفت: با این بازی نشان دادیم چرا قهرمان ایران هستیم.

به گزارش آیرال خبر، برانکو ایوانکوویچ بعد از برد یک بر صفر تیمش مقابل ماشین‌سازی تبریز اظهار داشت: همان‌طور که قبلاً گفته بودم، می‌دانستم حریف باسیاستی داریم، تیمی که در پنج شش بازی گذشته به تساوی رضایت داده و به جرأت می‌توانم بگویم از رقبای ما سپاهان و استقلال بهتر بازی کرده بود.

می‌خواهیم نیم‌فصل را به بهترین شکل به پایان برسانیم
وی افزود: ما در این بازی با اینکه پنج شش بازیکن‌مان را نداشتیم، اما خوب بازی کردیم. به بازیکنانم به خاطر شوق و اراده‌ای که برای برد داشتند، تبریک می‌گویم. آنها به خاطر همین شوق و اراده توانستند به سه امتیاز برسند. آنها توانایی خود را مقابل یک حریف سر سخت نشان دادند و باید از شاگردانم تشکر کنم. طبیعتاً می‌خواهیم نیم‌فصل را به بهترین شکل به پایان برسانیم.

مستحق پیروزی بودیم چون شانس‌های بیشتری داشتیم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه شانس با آنها یار بوده و آیا فکر می‌کرد در این بازی به پیروزی برسند یا نه و چرا برخی بازیکنان تیمش از روی نیمکت حاشیه ایجاد می‌کردند و جو ورزشگاه را به‌هم ریختند که آیا این دستور کادرفنی بوده است، گفت: در مورد شانس که گفتید، فقط می‌توانم بگویم ما در این بازی با استحقاق برنده شدیم، چون موقعیت‌های گل بیشتری نسبت به حریف داشتیم. می‌دانستیم که در ثانیه‌های پایانی می‌توانیم به گل برسیم. نمی‌خواستیم نتیجه را حفظ کنیم و حتی بازیکنان کم‌تجربه خود را در عقب زمین گذاشتیم تا بتوانیم به گل برسیم.

هیچ وقت دنبال حاشیه نبودیم و همیشه فوتبال بازی کردیم
این مربی کروات همچنین خاطر نشان کرد: در مورد بعدی باید بگویم آیا فکر می‌کنید من مربی‌ای هستم که به بازیکنانم یاد بدهم حاشیه درست کنند؟ من مربی‌ای هستم که به بازیکنانم فوتبال یاد می‌دهم و به همین دلیل دو قهرمانی پیاپی کسب کردیم. سال اول هم نایب قهرمان شدیم. ما امسال فینال لیگ قهرمانان را تجربه کردیم. ما هیچ وقت دنبال حاشیه نبودیم و همیشه فوتبال بازی کردیم. در مورد این حواشی هم نگاه کنید که چه کسانی بازیکنان ما را تحریک کردند و باعث عصبانیت آنها شدند.

چرا باید با رادوشوویچ برخورد کنم؟!
برانکو در پاسخ به این سؤال که آیا با بازیکن خاطی تیمش (رادوشوویچ) برخورد خواهد کرد یا نه، اظهار داشت: چرا باید این کار را انجام بدهم؟! بازیکن ما فقط توپ را شوت کرد. این شرایط طبیعی است و هیچ تحریکی هم در کار نبود.

وی در مورد اینکه چطور می‌گوید تحریک نبوده است، اما رادوشوویچ از روی نیمکت کارت زرد گرفت و امید عالیشاه بعد از بازی به سمت هواداران تبریزی آمد و آنها را تحریک کرد که کارت زرد هم گرفت، خاطرنشان کرد: شما همه هوادار هستید و من هم این موضوع را درک می‌کنم. این هم فوتبال است.

همه تیم‌ها می‌آیند تا مقابل قهرمان ایران بهترین بازی را انجام دهند
پس از این سؤال و جواب‌ها کنفرانس برانکو ایوانکوویچ با حاشیه‌هایی همراه شد، اما خبرنگاری از او سؤال پرسید که پرسپولیس نشان داده با وجود کمبود بازیکن و برنامه بازی‌های پرفشار بازهم می‌تواند نتیجه بگیرد و اکنون که در آستانه نیم‌فصل هستند چه بازیکنانی را برای تقویت تیمش جذب خواهند کرد و جایگاه تیمش را در پایان فصل چطور پیش‌بینی می‌کند، گفت: ما در بازی‌هایی که داریم، طبیعتاً همه تیم‌ها می‌آیند تا مقابل قهرمان ایران بهترین بازی را انجام دهند. قبل از فینال هم بازی سنگینی مقابل سایپا انجام دادیم که گلایه‌ای نکردیم و اکنون هم گلایه‌ای نداریم. طبیعی است که در بازی‌های پرفشار خستگی در بین بازیکنان به وجود می‌آید. ما شش بازی سنگین در آسیا انجام دادیم، آن هم نه در مرحله گروهی، بلکه در مراحل یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال که مقابل تیم‌های بسیار قدرتمند بود.

با بازی امروزمان نشان دادیم که چرا قهرمان ایران هستیم
وی افزود: از هیچ‌کس هم انتظار نداریم و بازی خودمان را انجام می‌دهیم، اما می‌بینید که برای ما چگونه داوری می‌شود و چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. قطعاً در نیم‌فصل بازیکن می‌گیریم، اما در بازی امروز مقابل ماشین‌سازی هم نشان دادیم با همین ظرفیت چگونه بازی می‌کنیم. بازیکنان این تیم را هم دیدید که چگونه بازی کردند. رضا خالقی‌فر که بازیکن سابق خود ما بود بهترین بازی را انجام داد و دمش هم گرم، چون یک بازیکن حرفه‌ای نشان داد. با این حال ما با بازی امروزمان نشان دادیم که چرا قهرمان ایران هستیم.

انصاری فصل را از دست داد، ماهینی تا عید آماده می‌شود
برانکو در خصوص اینکه چه بازیکنانی را در اختیار نخواهد داشت و چه بازیکنانی را به جز خریدهایی که داشته جذب خواهد کرد، گفت: حسین ماهینی تا عید نوروز آماده خواهد شد، اما متأسفانه محمد انصاری تا پایان فصل نمی‌تواند ما را همراهی کند. سیامک نعمتی و شایان مصلح هم مصدومیت سبکی دارند. کمال کامیابی‌نیا هم در این بازی به دلیل مصدومیت از ناحیه کتف و البته محرومیت همراه ما نبود و مشکلی در ادامه وجود ندارد. ما اکنون روی بازی‌های خودمان تا نیم‌فصل تمرکز داریم و بعد از آن فرصت آنالیز خواهیم داشت. البته آن‌طور که می‌دانم لیست بازیکنان بالای ۲۳ سال ما تکمیل است و باید این موضوع را بررسی کنیم.

در موفقیت‌های ما مدیریت در کنار کادر فنی و بازیکنان بود
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به احتمال تغییرات مدیریتی در این باشگاه گفت: من از این ماجرا بی‌خبرم و نمی‌دانم موضوع چیست. این قانون و مقررات جدیدی است که وضع کرده‌اند. فقط می‌توانم از آقای گرشاسبی تشکر کنم که در این مدت پشتیبان ما بود. اگر ما به موفقیت رسیدیم، فقط ما نبودیم بلکه مدیریت کنار کادرفنی و بازیکنان بود و هواداران هم همیشه پشتیبان ما بودند.

پرسپولیس همچنان جای پیشرفت دارد
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «با وجود کمبود بازیکنان تا به اینجای فصل چه میزان از فلسفه تاکتیکی شما در تیم اجرایی شده است؟»، گفت: وقتی کمبود بازیکن وجود دارد و بازیکنان جوان و جدید هم به سیستم شما اضافه می‌شوند، تغییراتی در فلسفه تاکتیکی شما ایجاد می‌شود. با این حال چیزی که باعث خوشحالی من است، این است که پس از چهار سال حضور من در پرسپولیس، این تیم همچنان جای پیشرفت دارد.

در پایان خبرنگاری به سرمربی پرسپولیس اعلام کرد که «در فوتبال ایران برانکو را به عنوان یک مربی بااخلاق می‌شناسد، اما به عنوان یک خبرنگار اظهار تأسف می‌کنم که از بازیکن خاطی خودتان (امید عالیشاه) حمایت می‌کنید که هواداران را تحریک کرد و روز گذشته هم در نشست خبری حاضر نشدید» که برانکو در واکنش به صحبت‌های این خبرنگار گفت: پرواز روز گذشته ما با یک ساعت تأخیر به تبریز رسید. به همین دلیل نتوانستم به نشست خبری بیایم. هر موقع توانستم به نشست خبری آمدم و به نظرم خبرنگاران عضوی از ما هستند، چون همگی یک هدف داریم و آن هم خوشحالی هواداران فوتبال است. از خبرنگارانی که از تهران آمدند بپرسید که درهای تمرینات ما همیشه به روی آنها باز است و هر موقع بخواهند می‌آیند و سؤالی هم داشته باشند می‌پرسند. این سؤال را از شما دارم که آیا دیگر مربیان هم این کار را می‌کنند یا نه؟! ما فقط یک روز پیش از آغاز بازی‌ها تمرینات را پشت درهای بسته برگزار می‌کنیم که آن هم نه برای اینکه چیزی را مخفی کنیم، بلکه می‌خواهیم تمرین خود را در آرامش بیشتری برگزار کنیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.