برد پرسپولیس مقابل ماشین‌سازی در تبریز

پرسپولیس با برتری مقابل ماشین‌سازی تبریز طی یک بازی دراماتیک به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور صعود کرد.

به گزارش آیرال خبر، در ادامه بازی‌های مرحله یک شانزدهم مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور دو تیم ماشین‌سازی و پرسپولیس از ساعت ۱۵ امروز (دوشنبه) در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری یک بر صفر شاگردان گابریل کالدرون پایان یافت.

علی علیپور در دقیقه ۸۸ بازی یک پنالتی برای تیمش را از دست داد.

ترکیب ماشین‌سازی: حامد لک، محمد مسلمی پور، احمدرضا زنده روح، سامان نریمان جهان، شاهین ثاقبی، بابک مرادی، شاهین توکلی، علی آل کثیر، محمد سهراب نژاد، سید محمد خرم الحسینی( ۶۲ محمد قادری)  و ادواردو دوسانتوس.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، مهدی شیری، محمد نادری(۶۶ محمد انصاری) ، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، محسن ربیع‌خواه، بشار رسن، مهدی ترابی، وحید امیری، مهدی عبدی(۶۴ علی علیپور)  و جونیور براندائو (۷۴ احمد نوراللهی).

شاگردان رسول خطیبی در حالی وارد میدان شدند که با پیروزی هفته گذشته برابر شاهین بوشهر روحیه ای عالی داشتند و آمده بودند تا با پیروزی برابر پرسپولیس، ارزش های خود را بیش از پیش به نمایش بگذارند.

در آن سوی میدان نیز شاگردان کالدرون برای به فراموشی سپردن اولین شکست این فصل شان برابر سپاهان عازم تبریز شده بودند و می خواستند با صعود به مرحله بعدی جام حذفی، شکست تلخ برابر زردپوشان اصفهانی را فراموش کنند.

هرچه از آغاز بازی می گذشت، ناتوانی یاران نریمان جهان نمود بیشتری می یافت! انگار تیم میزبان از همان دقایق نخست، خود را برای ضربات پنالتی آماده کرده بود و میلی برای گشودن دروازه حریف و حتی حضور در منطقه دفاعی حریف نداشت.

نیمه اول با برتری محسوس آبی پوشان به پایان رسید تا رسول خطیبی در نیمه دوم دست به تغییراتی بزند.

نیمه دوم بازهم کفه ترازو به نفع تیم میهمان سنگینی می کرد و میزبان هیچگونه برنامه ای برای باز کردن دروازه حریف نداشت و استقلالی ها هم توان گشودن دروازه میزبان را نداشتند و هرچه می زدند به در بسته می خورد.

درخشش حامد لک مزید بر علت شده بود تا هیچ یک از موقعیت های خطرناک استقلال ثمری در پی نداشته باشد.

پس از اعلام خطا روی علیپور در دقیقه ۸۴ توسط کوپال ناظمی، کادر فنی ماشین‌سازی به شدت نسبت به تصمیم اعلام شده معترض شدند.

این اعتراض‌ها به قدری بود که ناظمی بازی را متوقف کرد و آنالیزور ماشین‌سازی را از زمین اخراج کرد. پس از این موضوع عصبانیت کادر فنی ماشین سازی افزایش یافت و رسول خطیبی دستور به بیرون آمدن بازیکنانش از زمین بازی داد که این امر موجب شد تا داور او را اخراج کند.

پس از توقف ۷ دقیقه‌ای بازی، علی علیپور پشت ضربه قرار گرفت و ضربه پنالتی را حامد لک مهار کرد تا ستاره بی چون و چرای بازی لقب بگیرد و رسول خطیبی که هنوز از کنار زمین بیرون نرفته بود، قصد دویدن به سمت داور را داشت که او را گرفتند و او هم در مقابل دوربین‌های تلویزیونی گفت که گل نشدن این پنالتی کار خدا بود.

در حالی که همگان منتظر سوت پایان بازی و آغاز وقت های اضافه بودند، تور دروازه ماشین سازی با ضربه وحید امیری که از زاویه ای بسته نواخته شد، لرزید تا این بازی با پیروزی استقلالی ها و صعود آن ها به یک هشتم پایان یابد.

نیمه اول

دقیقه ۲۰: کرنر ارسالی توسط ترابی با ضربه سر خلیل‌زاده به کنعانی‌زادگان رسید و این بازیکن بعد از استپ آن با حرکتی آکروباتیک می‌رفت دروازه تیم سابقش را باز کند که توپ در حالتی بسیار خطرناک از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۲۹: علی آل‌کثیر در  بین مدافعان پرسپولیس در محوطه جریمه این تیم صاحب موقعیت شوتزنی شد که ضربه‌اش از بالای دروازه‌ به اوت رفت.

دقیقه ۳۵: ارسال خوب شیری از جناح راست پرسپولیس نزدیک بود با ضربه سر عبدی به گل تبدیل شود که لک با عکس‌العمل به موقع توپ را از محوطه جریمه دور کرد.

دقیقه ۳۹: شوت ترابی از روی ضربه ایستگاهی از فاصله تقریباً ۲۰ متری توسط لک به سختی راهی کرنر شد.

دقیقه ۴۳: خلیل‌زاده قدر ارسال خوب ترابی را ندانست و ضربه سرش از پشت خط شش‌قدم محوطه جریمه ماشین‌سازی از روی دروازه این تیم راهی اوت شد.

نیمه دوم

دقیقه ۴۷: عبدی در میان مدافعان ماشین‌سازی در محوطه جریمه این تیم صاحب توپ شد و موفق شد با ضربه‌ای دقیق دروازه لک را باز کند اما کمک داور این گل را مردود اعلام کرد.

دقیقه ۵۶: جونیور روی خط محوطه هجده قدم ماشین‌سازی صاحب توپ شد و بعد از یک چرخش با ضربه‌ای فنی قصد باز کردن دروازه لک را داشت که باز هم این دروازه‌بان ناجی دروازه تیمش شد.

دقیقه ۵۷: کرنر ارسالی ترابی در چند رفت و برگشت می‌رفت به گل برای پرسپولیس تبدیل شود که مدافعان ماشی‌سازی در چند مرحله با دست پاچگی توپ را دور کردند.

دقیقه ۵۸: کنعانی زادگان پاس خلیل‌زاده را که با ضربه سر به وی داده شد به گل تبدیل کرد اما کمک داور آن را آفساید گرفت.

دقیقه ۶۳: مرادی در یک ضد حمله از بین مدافعان پرسپولیس فرار کرد اما نتوانست ضربه‌ آخرش را خوب بزند و بیرانوند به راحتی آن را مهار کرد.

دقیقه ۷۰: داور اولین اخطار خود را به محسن ربیع‌خواه داد.

دقیقه ۷۸: پاس عرضی  امیری پشت محوطه جریمه ماشین‌سازی به بشار رسید و او نیز با یک شوت زیبا دروازه لک را تهدید کرد که این بار هم این دروازه‌بان ناجی تیمش شد.

وقیقه ۸۰: پاس در عمق خلیل‌زاده برای علیپور در محوطه جریمه ماشین‌سازی باعث شد این بازیکن در بین دو مدافع تیم میزبان به زمین بیفتد که داور این صحنه را پنالتی تشخیص داد.

دقیقه ۸۸: ضربه پنالتی علیپور توسط لک مهار شد. این در حالی بود که این پنالتی جنجالی باعث شد بازی ۸ دقیقه‌ای متوقف شود  و نمیکت‌نشینان تیم میزبان شدیداّ به تصمیم داور اعتراض کنند.

دقیقه ۹۹: داور به محمد انصاری کارت زرد نشان داد.

دقیقه ۱۰+۹۰: پاس در عرض عالی بشار رسن در محوطه جریمه ماشین‌سازی با ضربه دقیق وحید امیری به تک گل بازی تبدیل شد.

داور به خاطر توقف بازی به خاطر پنالتی جنجالی به مدت ۱۱ دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.