آیرال خبر،اولین کارگروه بررسی تعاملات فرهنگی ، اقتصادی ، گردشگری و ورزشی بین تبریز و شهر گنجه جمهوری آذربایجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تبریز در این جلسه که با حضور مدیران ارگانهای زیربط برگزار شد ، دکتر شهرتی فر با اشاره به پیوندهای دیرین تاریخی و فرهنگی گنجه و تبریز ، افزایش تعاملات این دو شهر را ضروری توصیف کرد.

فرماندار تبریز برگزاری چهارمین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۷ در جمهوری آذربایجان را یادآور شد و این رویداد جهانی را فرصت خوبی برای نشان دادن ظرفیتهای بالای تبریز و افزایش حضور گردشگران در ویژه برنامه های تبریز ۲۰۱۸ قلمداد کرد.

وی استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی و انجمن های فرهنگی ، هنری و ورزشی را بسیار مهم دانست و گفت : حضور پررنگ بخشهای خصوصی و تشکلهای مردم نهاد در این تعاملات ، تاثیر مهمی در برقراری پیوندهای اجتماعی دو شهر دارد و ارگانهای ذیربط باید انجمن ها و تشکلهای دارای آثار فاخر فرهنگی ، هنری و ورزشی را شناسایی و‌ اخذ برنامه نمایند.

فرماندار تبریز همچنین از تشکیل کارگروه علمی-دانشگاهی با حضور روسای دانشگاه ها خبر داد و گفت : در کنار مباحث فرهنگی ، گردشگری ، اقتصادی و ورزشی ، برقراری تعاملات بین مراکز علمی دو شهر را نیز خواستاریم و در این راستا از تمام ظرفیتهای موجود استفاده خواهیم کرد.

در پایان مقرر شد دستگاه های عضو کارگروه برنامه های پیشنهادی و انجمنهای تحت پوشش با قابلیت مشارکت در این تعاملات را در سریعترین زمان ممکن به فرمانداری تبریز ارسال نمایند.

اجتماعی 95/9/24

کدخبر110884

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.