فرماندار تبریز با بیان اینکه ثبت‌نام از فردا یکشنبه ۱۰ آذر به مدت ۷ روز تا ۱۶ آذر با دستور وزیر کشور آغاز می‌شود، گفت: مجریان انتخابات ‌اجازه تبلیغات ‌علیه کاندیداها را ‌ندارند.

به گزارش آیرال خبر، بهروز مهدوی در نشست خبری، از آغاز فرآیند انتخابات از فردا خبر داد و اظهار داشت: ثبت نام از فردا یکشنبه 10 آذر به مدت 7 روز تا 16 آذر با دستور وزیر کشور آغاز می‌شود و همزمان با ثبت نام افراد، هیئت‌های اجرایی اقدامات استعلامی از مراجع چهارگانه را آغاز خواهند کرد.

وی با تشریح مراحل انتخابات، گفت: روز 22 بهمن لیست قطعی تایید صلاحیت‌شدگان اعلام شده و 27 بهمن تبلیغات انتخاباتی آغاز می‌شود که 2 اسفندماه روز برگزاری انتخاب خواهد بود.

فرماندار تبریز، مدارک لازم برای ثبت نام را اصل کارت ملی و کپی، اصل شناسنامه و کپی از تمام صفحات، 3 قطعه عکس، اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد، اصل و کپی کارت معافیت یا پایان خدمت و اصل و کپی مدرک استعفا قبل از موعد عنوان کرد و گفت: کاندیداها باید شرایط اولیه از قبیل اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی، وفاداری به قانون اساسی و ولایت فقیه، نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه، سلامت جسمی و حداقل 30 سال و حداکثر 75 سال تمام را دارا باشند.

مهدوی با اشاره به اینکه پیش‌بینی ما ثبت‌نام نزدیک به 500 کاندیدا در انتخابات تبریز است، افزود: صلاحیت این افراد بلافاصله در هیئت‌های اجرایی و نظارت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی مشارکت مردم را از مهم‌ترین اصول اساسی در انتخابات‌ها دانست و افزود: علی‌رغم مشکلات اقتصادی و تحریم و… مردم پای کار نظام هستند چراکه همه ارکان نظام متکی بر آرای مردم است و مردم با زمان‌شناسی در این انتخابات شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه انتخابات در سراسر کشور الکترونیکی است ولی تمام الکترونیکی نیست، ابراز داشت: به جز مرحله اخذ رای، همه مراحل الکترونیکی است، اما در هر استان یک شهر به صورت آزمایشی مرحله اخذ رای هم به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد که احتمالا یکی از شهرستان‌های تک نماینده استان اینگونه برگزار می شود.

فرماندار تبریز، صیانت از آرای مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: در همه مراحل انتخابات امکان دخالت در روند برگزاری و… وجود ندارد و قانون در این زمینه سخت‌گیری کرده است. ضمن اینکه مجریان انتخابات هم اجازه تبلیغات له یا علیه افراد را ندارند چراکه این موضوع جرم است و برخورد جدی صورت می‌گیرد.

مهدوی در مورد تبلیغات زودهنگام و برخورد قانونی با این موارد اظهار داشت: قانون در این مورد خاموش است تا در مورد تبلیغات پیش از موعد در فضای مجازی و محافل شخصی برخوردی صورت گیرد لذا باید این قانون شفاف شود.

وی با بیان اینکه در ایام تبلیغات، تمام اوراق تبلیغاتی کاندیداها باید با تایید هیئت اجرایی باشد گفت: یک نسخه از تبلیغات باید قبل از انتشار در هیئت اجرایی دارای تاییدیه و مجوز باشد تا امکان چاپ یابد.

فرماندار تبریز، از جانمایی بیش از 730 صندوق در شعبات اخذ رای تبریز، اسکو و آذرشهر خبر داد و گفت: جمعیت واجد شرایط این حوزه انتخابیه هم معمولا دو سوم حوزه انتخابیه است اما آخرین آمار واجدین شرایط در ایام نزدیک به انتخابات توسط ثبت احوال استخراج و اعلام می‌شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.