آیرال خبر- معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه‌های هفته جوان در استان گفت: بیش از ۶۰۰ برنامه ورزشی و فرهنگی برای هفته جوان برنامه‌ریزی شده است

به گزارش  آیرال خبر،  امیر تقی‌زاده در نشست خبری هفته جوان، با اشاره به برنامه‌های هفته جوان در استان اظهار داشت: بیش از ۶۰۰ برنامه ورزشی و فرهنگی برای هفته جوان برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های اصلی این هفته، ۲۸ فروردین همزمان با سالروز میلاد حضرت علی اکبر (ع) است افزود: ۹ صبح ۲۸ فروردین، در بیت نماینده ولی فقیه در استان، مراسم تقدیر از جوان نمونه ایثار و جوان‌ترین شهید مدافع حرم و از ساعت ۵ تا ۷ جشنواره جوانان نمونه آذربایجان شرقی در تالار ساختمان مرکزی شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در این جشنواره از ۳۸ جوان نمونه تجلیل می‌شود که دو ماه است افراد ارزیابی می‌شوند، ادامه داد: در ۲۰ شهرستان دیگر استان هم در مجموع ۳۱۳ جوان نمونه تجلیل می‌شوند، ضمن اینکه جشن گلریزان سیل هم در این هفته برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برای پنجمین سال جشنواره جوان سرباز هم در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود، گفت: در این جشنواره هم ۳۰ جوان برتر نیروهای مسلح استان تجلیل می‌شوند که نخبه فقط تحصیلات آکادمیک نیست، بلکه اجرای کارهای خاص و ویژه است که ممکن است تحصیلات بالایی نداشته باشند.

تقی زاده از صدور کارت سلامت برای جوانان همزمان با هفته جوان خبر داد و افزود: کارت سلامت جوانان تا ۱۴۰۰ صادر می‌شود تا به صورت رایگان جوانان ویزیت بهداشتی و پزشکی شوند.

وی خاطرنشان کرد: در هفته جوان همچنین از خانواده جوانانی که اعضای بدنشان پس از مرگ مغزی به افراد دیگر اهدا شده مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، از اجرای طرح سرباز مهارت در استان هم خبر داد و گفت: در این طرح برای ۱۰۰۰ نفر از سربازان استان مهارت‌های زندگی و کسب و کار ارائه می‌شود و در اردیبهشت ماه اختتامیه آن برگزار می‌شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.