استاندار

سفیر کره جنوبی در ایران با ابراز خرسندی از سفر به تبریز، گفت: این اولین دیدار من از تبریز بود و آخرین دیدار نخواهد بود؛ چراکه تبریز و آذربایجان شرقی از نظر توسعه همکاری‌های دوجانبه برای ما مهم است.

به گزارش آیرال خبر، یو جانگ هیان در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سابقه تاریخی همکاری‌های ایران و کره جنوبی، اظهار کرد: نام‌گذاری خیابانی به نام تهران در سئول و خیابانی به نام سئول در تهران نشان‌دهنده ارتباط قوی و عمیق بین دو کشور است.

وی با اشاره به اینکه ایران و کره جنوبی به دلیل سیاست‌های یکجانبه‌گرایی آمریکا در شرایط سختی هستند، گفت: به عنوان سفیر تمام تلاشم را برای حل مشکلات می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: ایران و کره جنوبی از نظر جغرافیایی مسافت زیادی دارند، اما مشکلات نباید بین دو کشور فاصله بیندازد.

سفیر کره جنوبی با بیان اینکه ارتباط با کشورهای قدرتمند منطقه به ویژه ایران برای ما ارزشمند است، گفت: کره جنوبی کشور کوچکی است، اما از نظر نیروی انسانی و صنایع پیشرفته توانمندی‌های بالایی دارد و با توجه به ظرفیت‌های ایران، نقش مکملی را برای یکدیگر ایفا کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری ایران و آذربایجان شرقی، اظهار کرد: سال گذشته ۲۵ میلیون گردشگر از کره جنوبی به خارج از کشور سفر کردند و در صورت برنامه‌ریزی مناسب، ایران می‌تواند مقصد خوبی برای گردشگران باشد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.