آیرال خبر_ تاریخ تکرار شد و یکی دیگر  از روزنامه های دولتی با انتشار مقاله ای توهین آمیز کام مردم آذربایجان را تلخ کرد.

انگار باید همیشه و هرچند سال یک بار منتظر تحقیر مردم آذربایجان از سوی رسانه هایی باشیم که از سوی دولت و دولتیان حمایت می شوند.

این بار دست توهین گر، هتاک و تفرقه انگیز عده ای نژاد پرست که در بدنه ی دولت و برخی سازمان ها رخنه کرده است، از آستین موسسه ای بیرون آمد که از پول بیت المال تغذیه می شود.

موسسه عریض و طویل همشهری که با ارتزاق از شهرداری تهران و بهره مندی از تمکن مالی این نهاد، یک قدرت رسانه ای بلامنازع در عرصه مطبوعات کشور به شمار می رود با چاپ و انتشار مقاله ای سراسر توهین آمیز، مردم فوتبالدوست تبریز و آذربایجان را “عده ای نادان” خطاب کرده است!

در این دو روز بسیاری از رسانه های استان در غیاب بخش رسانه ای باشگاه که در خوابی زمستانی فرو رفته، با انتشار مطالب و مقالات مختلف پاسخ یاوه گویی های نویسنده ی یک لا قبای این جریده ی باصطلاح حرفه ای و دولتی را داده اند و نشان داده اند که دغدغه وحدت و همدلی مردم را دارند و شاید نوشتن در این خصوص چندان ضروری نمی نماید اما در این میان یک اصل فراموش شده است!

توهین به یک قوم و تشویش اذهان عمومی!

این مقاله با توهین مستقیم به مردم و علایق آنها و با اتهام و انگ زنی های تفرقه انگیز، سعی در القای حس جدایی طلبانه بر مردمی دارد که در طول تاریخ و چهار دهه اخیر، بارها شاهد فداکاری ها، جانفشانی ها و ایثارهایشان، بوده ایم و هیچکس جز نویسنده ی مذکور و همفکران جزم اندیش و شیطان صفتشان، شک و شبهه ای بر این عشق و علاقه ندارند.

نویسنده و مدیران این روزنامه چگونه حاضر شده اند در شرایط کنونی که کشور در حالت جنگ اقتصادی قرار دارد و بحران معیشت روح و روان مردم را خسته کرده است اینگونه با روح و روان آنها بازی کنند و هویت شان را زیر سوال برند؟ به راستی سوگند به قلم کجای این پازل قرار دارد؟ مگر نه اینکه قلم حرمت دارد بایستی همچون شرف آن را پاس داشت؟ آیا اینگونه پراکندن تخم نفاق و کینه چیزی جز خواسته ی دشمنان است؟

اینک وظیفه ی نهادهای قضایی ست تا با ورود به این عرصه و اعلام جرم علیه کس یا کسانی که یکپارچگی و وحدت مردم را نشانه گرفته اند، درس خوبی به آنها بدهند تا دیگر بار کسی جرات نکند به قوم و نژادی با دیده ی تحقیر و تخریب نگاه کند.

از مقامات قضایی استان خواهانیم تا در این مورد نیز حساسیت های لازم را به خرج دهند و با ابزار قانونی پاسخ قاطعی به هتاکان بدهند تا شاید یکبار برای همیشه توهین به تورک و آذربایجان و دیگر قوم های ایران اسلامی ریشه کن شود.

امیدواریم موسسه همشهری نیز به جای صدور یک بیانیه ی کوتاه و غلط دانستن تیتر مطلب، با عذرخواهی رسمی و قانونی از قلب های جریحه دار و به درد آمده ی مردم غیور و شهیدپرور آذربایجان دلجویی کند.

بی صبرانه منتظر اقدامات قانونی نهادهای ذیربط هستیم تا از خطور هرگونه شک و شبهه ای  مبنی بر سازمان یافته بودن انتشار این مطلب موهن و شیطانی، در دولتی که ادعای وحدت و همدلی هرچه بیشتر اقوام را داشت، به اذهان جلوگیری شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.