موزه کبریت

آیرال خبر- شهردار منطقه ۵ تبریز در بازدید از کارخانه کبریت‌سازی ممتاز تبریز و موزه تخصصی صنعت کبریت‌سازی که در محوطه این کارخانه برای اولین بار در کشور طراحی و راه اندازی شده است، گفت: حمایت از تولید وظیفه ای همگانی است.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار و امور ارتباطات شهرداری منطقه ۵ تبریز، میرعلی اصغر نساج در این بازدید ایجاد موزه کبریت برای اولین بار در کشور را اقدامی ارزشمند دانست و اظهار داشت: با فعالیت و راه اندازی چنین موزه‌هایی تبریز به شهر موزه ها تبدیل شده است.

نساج طراحی موزه کبریت را زیبا و منحصر بفرد توصیف کرد و افزود : شهرداری منطقه ۵ در حوزه استحفاظی خود از دو موزه خودروهای کلاسیک و کبریت حمایت می کند و برای رونق بخشیدن به آنها آماده همکاری است.

وی ادامه داد: وجود این دو موزه که برای اولین بار در کشور ایجاد شده اند بر رونق گردشگری شرق تبریز اضافه می کند.

شهردار منطقه ۵ تبریز همچنین یادآور شد: رونق بخشیدن به تولید داخلی علاوه بر وظیفه مسئولین برای شهروندان نیز با خرید کالای ایرانی باید به یک اصل و سرلوحه زندگی تبدیل شود.

نساج افزود: شهرداری منطقه ۵ با طرح‌هایی که مدیریت این مجموعه ارائه کرد آماده همکاری جهت رونق بخشیدن به این مجموعه است.

همچنین در این بازدید فرخ رحیم‌زاده خوئی رئیس هیات مدیره کبریت سازی ممتاز در رابطه با ایجاد این موزه گفت: این موزه در سال ۱۳۹۲ با هدف حفظ اشیاء، اسناد تاریخی و ماشین آلات قدیمی مرتبط با کارخانه راه اندازی شده است.

وی افزود : موزه کبریت شامل ۲۰۰ قطعه عکس از مراحل ساخت کارخانه، اسناد کارخانه در صد سال گذشته و شش ویترین از کلکسیون کبریت جهان و ایران است.

رئیس هیات مدیره کبریت سازی ممتاز ادامه داد: برای بازدید کنندگان فیلم ۱۵ دقیقه ای از تاریخچه احداث این کارخانه نمایش داده می شود.

موزه کبریت در محوطه این کارخانه واقع در ورودی جاده آرپا دره‌سی احداث شده و به غیر از روزهای جمعه شهروندان می توانند به صورت رایگان از آن بازدید کنند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.