ورود کارلوس کی روش به مناظره کریمی و ساکت ، نه تنها کفه ترازو را به سمت دبیرکل فدراسیون سنگین نکرد، که سرمربی تیم ملی را به بازنده بزرگ این مناظره تبدیل کرد.

حضور در برنامه 90 همیشه برای کارلوس کی روش یک اتفاق خوب محسوب می شد؛ جایی که او می توانست بدون دغدغه هنر سخنوری اش را به رخ بکشد و بر تعداد هوادارانش اضافه کند اما این بار ورود تند او به مناظره ای که به نظر می رسید برنده خاصی نداشته باشد، او را به یک بازنده بزرگ تبدیل کرد.

تا پیش از پیامک جنجالی کی روش، محمد ساکت، دبیر کل فدراسیون، با خونسردی توانسته بود زهر سوال های تند کریمی را بگیرد و هرچند ستاره سابق پرسپولیس و تیم ملی تلاش می کرد تا با اشاره به ابهام های بیشتر در مورد عملکرد فدراسیون، ساکت را در موضع دفاعی نگه دارد اما عدم تمرکز او روی پاسخ های ساکت، باعث می شد تا نتواند به تناقض هایی که در پاسخ های دبیر کل فدراسیون وجود دارد، پی ببرد. حتی زمانی که عادل فردوسی پور تلاش می کرد تا در نقش کمک کریمی ظاهر شود، او چندان علاقه ای به این همراهی نشان نمی داد.

اما وقتی بحث به حضور سباستین، بدنساز تیم ملی، در کادر فنی کارلوس کی روش کشیده شد و کریمی از او به عنوان پسرخوانده کی روش نام برد، واکنش شتابزده سرمربی تیم ملی، به یک هدیه بزرگ برای شماره 8 سابق پرسپولیس تبدیل شد.

فردوسی پور ابتدا اعلام کرد که کی روش قصد دارد روی خط تلفنی برنامه حضور پیدا کند؛ اما دقایقی بعد، پیامک سرمربی پرتغالی را بدون دخل و تصرف روی آنتن خواند؛ پیامکی که در آن کی روش، کریمی را به زدن “اتهامات بزدلانه” متهم کرد.

استفاده از همین لفظ بود که باعث شد تا کریمی اوضاع را در دست بگیرد و بتواند همان چهره ای را از خود به نمایش بگذارد که تا پیش از آن به دلیل مشغول بودن با اسناد و مدارکی که به همراه داشت، از آن فاصله گرفته بود.

همزمان در شبکه های اجتماعی هم کاربران واکنش تندی به این اظهارنظر کی روش داشتند و سرمربی تیم ملی را به دلیل به کار بردن لفظ “بزدل” در مورد کریمی به شدت مورد انتقاد قرار دادند؛ اما کی روش که به نظر می رسید همچنان از جایگاه خود در بین طرفداران تیم ملی مطمئن است، پیامی را در صفحه فیس بوکش منتشر کرد و بار دیگر با حمله ای سنگین به کریمی، او را “آقای استعفا” خطاب کرد.

کی روش پیش از این هم سابقه درگیری با چهره های فوتبال ایران را داشت؛ اما اشتباه محاسباتی او در مورد ورود به جدال با کریمی، می تواند به شدت روی آینده اش تاثیر بگذارد. افزایش محبوبیت کریمی در مدت اخیر که حتی با حمایت استقلالی ها همراه شد، می تواند به بزرگترین چالش کی روش در دوران حضورش در تیم ملی ایران منجر شود.

در فاصله 4 ماه تا آغاز جام جهانی، حالا هر تصمیم کی روش به شدت زیر ذره بین قرار خواهد گرفت و در صورت هر اشتباهی از سوی او، با واکنش های به مراتب بیشتری همراه خواهد شد.

از سوی دیگر، انتظار می رفت با توجه به نزدیکی جام ملت های آسیا 2019، در صورت کسب یک نتیجه متوسط در جام جهانی هم او تا ژانویه بعد روی نیمکت تیم ملی بنشیند اما با شرایط فعلی، او برای ادامه همکاری با تیم ملی، نیاز به یک دستاورد بزرگتر دارد؛ دستاوردی که بتواند خطای استراتژیک او در “بزدل” خطاب کردن شماره 8 محبوب فوتبال ایران را جبران کند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.