شکست امروز تیم فوتبال شهرداری تبریز برابر فجرشهیدسپاسی شیراز را بدون تردید باید تلخ ترین و ناعادلانه ترین شکست فصل این تیم در لیگ دسته اول فوتبال کشور دانست.

جدال دو تیم شهرداری تبریز و فجر شهید سپاسی شیراز در هفته سی و یکم لیگ دسته اول فوتبال کشور در حالی عصر امروز به میزبانی توپچی های شهرداری برگزار شد که تماشاگران حاضر در استادیوم شهید توانا از همان ابتدا، فوتبالی زیبا و مهیج را نطاره گر بودند و علی رغم ده نفره شدن و باخت ناباورانه نماینده تبریز برابر فجرشهیدسپاسی، شاگردان سیروس دین محمدی نمایشی قابل تحسین از خود نشان دادند.

در این دیدار که البته با حواشی بسیاری نیز همراه بود، قضاوت بحث برانگیز و ضعیف تیم داوری، تا حدودی زیبایی های بازی دو تیم را تحت الشعاع خود قرار داد و کارت های زرد و قرمز متعدد داور، تیم میزبان را نقره داغ و قلع و قمع کرد تا شهرداری تبریز، تیم پیروز میدان در نهایت بازنده این بازی حساس لقب بگیرد.

شاگردان سیروس دین محمدی که با کسب امتیازات قابل قبول در هفته های گذشته، تا حدودی خود را از منطقه خطر و سقوط دور کرده بودند، برای صعود چند پله ای در جدول نیاز مبرمی به هر سه امتیاز این دیدار داشتند، از همین رو بازی مالکانه و برتری را از ابتدای مسابقه به نمایش گذاشته و با گشودن دروازه حریف شیرازی، امیدهای هواداران برای پیروزی در این دیدار را افزایش دادند.

این درحالی بود که فجرشهید سپاسی نیز که همچنان یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر محسوب می شود برای حفظ شانس صعود خود، با توپی پر وارد زمین شده بود و البته نیم نگاهی نیز به لغزش تیم خونه به خونه در دربی شمال کشور برابر ملوان داشت.

علی رغم نمایش تماشاگرپسند و بازی زیبای هر دو تیم در نیمه اول و برتری ابتدایی شهرداری برابر فجرسپاسی، دو اشتباه مهلک دروازه بان جوان شهرداری باعث شد تا دروازه شاگردان دین محمدی روی دو ضربه ایستگاهی فرو بریزد و نیمه اول با برتری دو بر یک شیرازی ها خاتمه یابد.

حاشیه های دنباله دار این بازی از زمانی آغاز شد که داور این مسابقه پس از سوت پایان نیمه اول، در اقدامی سخت گیرانه و در واکنش به درگیری دو بازیکن شهرداری، یکی از بازیکنان این تیم را در مسیر عزیمت تیم ها به رختکن، اخراج کرد و همین تصمیم داور زمینه ساز اعتراض های شدید کادرفنی و سرپرستی شهرداری و هواداران این تیم به داور شد.

هرچند این اعتراضات و درگیری های لفظی با دخالت نیروی انتطامی در بین دو نیمه و مسیر رختکن فروکش کرد با این حال، تصمیم داور به عدم برگزاری و ادامه بازی در نیمه دوم، بحث برانگیزترین اتفاقات این بازی را رقم زد، به طوری که بازی با تأخیری 20 دقیقه ای و البته با وساطت مسوولان دو تیم و ناطر و نماینده فدراسیون از سر گرفته شد.

شهرداری تبریز که حالا 10 نفره شده بود، نیمه دوم را با یک گل عقب افتاده و یک بازیکن کم تر آغاز کرد و با وجود ده نفره بودن، جدالی پایاپای و جذاب را برابر حریف مدعی خود به نمایش گذاشت.

در دقایق پایانی بازی و در شرایطی که فجر سپاسی شیراز با آگاهی از شکست خونه به خونه برابر ملوان در دربی شمال، روی به حفظ توپ و مدیریت بازی برای حفظ پیروزی شیرینش آورده بود، مهاجم شهرداری تبریز بهترین موقعیت و فرصت گلزنی و به تساوی کشاندن بازی را با بی دقتی هرچه تمام تر از دست داد تا فجری ها با تدارک ضدحمله ای سریع، به گل سوم خود دراین بازی برسند و دیداری که می توانست حداقل با تساوی دو بر دو این دو تیم در دقایق پایانی خاتمه یابد، با نتیجه سه بر یک به نفع میهمان شیرازی به پایان برسد.

 فجرشهیدسپاسی شیراز با این برد حساس و شیرین خارج از خانه و با توجه به شکست خونه به خونه، به رده دوم جدول رده بندی لیگ دسته اول صعود کرد تا در فاصله تنها سه هفته مانده به پایان لیگ، یکی از دو تیم مدعی صعود لقب بگیرد.

شهرداری تبریز نیز با این شکست در همان امتیاز 35 متوقف شد تا چشم به دیدارهای آتی خود بدوزد.

متاسفانه حواشی ناشی از داوری در بازی امروز به حدی بود که بازی زیبا و مهیج دو تیم را تحت الشعاع خود قرار داد و زیبایی های ذاتی فوتبال را از بین بد، بی تردید اگر اشتباهات مدیریتی تیم داوری در این بازی رقم نمی خورد چه بسا شهرداری تبریز، به جای نقره داغ شدن، صاحب امتیاز کامل این بازی خانگی هم می شد، هرچند نباید از اشتباهات فاحش خط دفاعی و دروازه بان این تیم در شکل گیری هر سه گل فجر سپاسی غافل شد.

این درحالی است که شهرداری تبریز در دیدار هفته قبل خود برابر خونه به خونه بابل نیز قربانی اشتباه فاحش داوری در اعلام پنالتی بی مورد شده بود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.