کارشناس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گفت: امتیاز تیم های دسته اولی از ۴ میلیارد به بالا خرید و فروش می شود پس چرا با دو و نیم ملیارد تومان تخفیف تیم فوتبال شهرداری فروخته شده است؟

به گزارش آیرال خبر، عادل جعفرموحد کارشناس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی تبریز امروز در جلسه کمیسیون فرهنگی شورا با انتقاد از شکل و نحوه واگذاری امتیاز تیم فوتبال شهرداری گفت: چرا در فروش امتیاز تیم فوتبال شهرداری که جز اموال عمومی شهرداری است، تشریفات قانونی انجام نیافته است؟

موحد با اشاره به عدم رعایت ضوابط قانونی در “مزایده” گفت: یک مزایده فرمایشی برگزار شد که فقط در سایت خود شهرداری تبریز منعکس شد و یکی از آیتم های اصلی چنین مزایده هایی که اعلان عمومی ست رعایت نشد که عملا آن را غیرقانونی و بی اعتبار می کند. البته دیگر بندهای قانونی و الزامی مزایده های رسمی هم رعایت نشده که بسیار عجیب و قابل تامل است.

کارشناس فرهنگی شورای اسلامی شهر با خطاب قرار دادن قدوسی مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز اظهار داشت: سازمان متبوعه شما به عنوان متولی اصلی و صاحب این تیم چرا در فرصت چند ماهه اقدام به برگزاری یک مزایده قانونی و رسمی نکرد تا بالاجبار و در دقیقه ۹۰ با یک مزایده سردستی و فوری، قال قضیه کنده شده و تیم به قیمت ثمن بخس فروخته شود؟ چرا سازمان عریض و طویل فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نتوانست خود با فراهم کردن بستری مناسب اقدام به فروش نماید و کار را به دیگر مدیران شهرداری سپرد؟

این فعال فرهنگی و رسانه ای افزود: بی شک تاریخ این ظلم و سومدیریتی را که در حق ورزش تبریز صورت گرفت فراموش نخواهد کرد و بسیار جای تاسف است که شما نتوانستید این موضوع را به نحو احسن مدیریت کنید

موحد در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: مستندات و مدارک احراز “اهلیت” خریدار توسط چه نهادی ارائه شده و آیا اصولا چنین روندی طی شده است؟ امتیاز تیم های دسته اولی از ۴ میلیارد به بالا تعیین و خرید و فروش می شود پس چرا با دو و نیم ملیارد تومان تخفیف تیم فوتبال شهرداری فروخته شده است؟ چه کسی یا کسانی وظیفه قیمت گذاری را بر عهده داشتند؟ آیا میدانید که تیم فوتبال شهرداری نزدیک و شاید هم بیشتر از همین مبلغ (یک و نیم میلیارد تومان) به فدراسیون بدهی دارد؟ یعنی به عبارت ساده تر از این فروش نه تنها مبلغی عاید شهرداری نخواهد شد بلکه مبلغی هم باید از بودجه شهرداری هزینه شود تا مجوز انتقال این تیم صادر شود؟

کارشناس فرهنگی شورا با اشاره به سوالات بیشماری که در افکار عمومی بابت این واگذاری ایجاد شده گفت: انتظار می رود مسئولان و مدیران رده بالای شهرداری پاسخ های شفاف، روشن و منطقی برای این پرسش ها داشته باشند تا هیچگونه شائبه ای در دل و جان مردم ایجاد نشود.

بر اساس همین گزارش، دکتر فرج قلی زاده عضو کمیسیون شورای اسلامی شهر نیز با تایید صحبت های کارشناس کمیسیون گفت: همه حق دارند که به این موضوع سوظن داشته باشند چراکه این شیوه صد در صد و صد در صد و صد در صد غلط و غیرقانونی است و فروش اموال عمومی با ترک تشریفات یک بدعت غلط و غیر قانونی است که باید اصلاح شود

این عضو شورا در پایان اضافه کرد: در شهرداری ۳-۴ نفر هستند که اگر موافق نباشند، هیچ کاری انجام نمی شود!

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.