کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی تبریز

احکام فعالیت ۱۱ فرهنگسرای خصوصی ظهر امروز در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز توسط شهردار تبریز اهداء شد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از  شهریار، این اقدام به منظور گام نهادن در مسیر واگذاری امور فرهنگی به اصحاب فرهنگ و هنر و استفاده از ظرفیت های اهالی این حوزه، خواهد بود.

شهردار تبریز در این جلسه ضمن آرزوی موفقیت برای مدیران این فرهنگسراهای خصوصی، اظهار داشت: راه اندازی فرهنگسراهای خصوصی اقدام و تحولی ویژه در حوزه ارتقای فرهنگ و هنر در تبریز به شمار می‌رود.

ایرج شهین باهر با اشاره به گام‌های مجموعه شهرداری در راستای تحولات اساسی در این خصوص، گفت: شهرداری تبریز برای تحقق واقعی این موضوع برنامه های مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است.

او یادآور شد: شهرداری تبریز آماده همکاری با مدارس غیر انتفاعی است تا با پایان سال تحصیلی و در تعطیلات تابستانی، از فضای این مدارس به عنوان محلی جهت ارائه آموزش‌های شهروندی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و برنامه های فرهنگی استفاده کند.

شهردار تبریز همچنین از حسینیه‌های محلات تبریز به عنوان ظرفیتی برای ارائه خدمات فرهنگی نام برده و گفت: بخشی از فضای این حسینیه‌ها می‌تواند به عنوان فرهنگسرا برای ارائه خدمات به شهروندان محلات کارکرد فرهنگی داشته باشد که شهرداری تبریز در این خصوص نیز آماده هر گونه همکاری است.

در این بین معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز نیز اظهار داشت: خوشحالیم در آستانه ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و این مناسبت فرخنده، برای نخستین بار ۱۱ فرهنگسرای خصوصی در تبریز شروع به کار می کنند.

حجت الاسلام احمد حمیدی این اقدام را با دستور و تاکید شهردار تبریز و راهنمایی‌های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز عنوان کرده و افزود: این اقدام در راستای رعایت اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری موضوعات مختلف به بخش خصوصی است.

او با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۲۰۰ فرهنگسرا و خانه سلامت در تهران حال فعالیت است، تصریح کرد: برای نخستین بار این اتفاق با استفاده از تجربیات حاصل شده در شهرداری تهران در تبریز نیز بکار گرفته شده و مجوز فعالیت برای ۱۱ فرهنگسرای خصوصی صادر شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز ادامه داد: مشارکت فعال وموثر مردم در اداره امور فرهنگی در سطح محلات شهر تبریز، ایجاد بستر مناسب برای پذیرش مسئولیت و ایفای نقش از سوی نخبگان، فرهیختگان و الگوهای اندیشمند جامعه، پرورش و شکوفایی استعدادها، گسترش و عمق بخشیدن به روحیه تعاون و مشارکت عمومی در زندگی و…از جمله مهمترین اهداف فرهنگسراهای خصوصی به شمار می روند.

حجت الاسلام احمد حمیدی از اشتغالزایی برای بخشی از جوانان در این فرهنگسراها خبر داده و افزود: اولویت های اجرایی برای برنامه های این فرهنگسراها توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی به مدیران فرهنگسراها ابلاغ شدکه این موارد بر اساس همان اولویت های تاکید شده از سوی شهردار محترم تبریز و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.