آسفالت ریزی اساسی در خیابان انقلاب(۴۲ متری) با حضور شهردار تبریز

نهضت آسفالت در شهر تبریز که از اوایل سال جاری و با دستور شهردار تبریز آغاز شده، همچنان ادامه دارد و در این بین گفتگو با شهروندان حاکی از رضایت آنها از وضعیت آسفالت خیابان ها است.

به گزارش آیرال خبر؛ بعداز اینکه رسیدگی به وضعیت آسفالت خیابان ها و محلات شهر به اولین مطالبه و خواسته شهروندان تبریزی تبدیل شد، شهردار تبریز دستور آغاز نهضت آسفالت را به عنوان اولویت سال جاری شهرداری در سال ۹۸ اعلام کرد.

بعداز آن با تلاش عوامل شهرداری های مناطق ده‌گانه و همکاری سازمان عمران شهرداری نهضت آسفالت ریزی از نخستین روزهای اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد و همچنان تداوم دارد.

این روزها وقتی در کوچه ها و خیابان های مختلف شهر قدم می گذارید و یا در سطح شهر رانندگی می کنید وضعیت متفاوت تر از گذشته است و دیگر خبری از آن چاله ها نیست.

البته هم اکنون نیز این نهضت آسفالت ریزی به پایان نرسیده و در بیشتر نقاط شهر شاهد اجرای عملیات آسفالت ریزی، لکه گیری و خدمات مختلف محله ای هستیم.

به محل اجرای چند پروژه آسفالت ریزی می روم و با شهروندان آن مناطق هم صحبت می شوم؛ بیشتر آنها از وضعیت موجود راضی هستند و البته نقاط دیگری را نیز برای آسفالت ریزی پیشنهاد می دهند که در دستور کار شهرداران مناطق قرار گیرد.

هرگز فکرش را نمی کردم که این کوچه های تنگ روزی آسفالت شود

کوچه مخابرات در کووجوار اولین مکانی بود که سری به آن میزنم. این کوچه به تازگی توسط شهرداری منطقه ۷ تبریز آسفالت شده است.

محمد علیپور یکی از اهالی این منطقه است. با محمد هم صحبت می شوم.

او با اشاره به اینکه هرگز فکرش را نمی کرد که این کوچه های تنگ روزی آسفالت شود، می گوید: کووجوار یکی از روستاهای شهرستان تبریز بود که در سال ۹۵ به محدوده شهری تبریز ملحق شد و این موضوع باعث توسعه و آبادانی این منطقه شده است.

او ادامه می دهد: از وقتی ما به محدوده شهرداری منطقه ۷ تبریز اضافه شده ایم پروژه های عمرانی و آسفالت ریزی در کووجوار انجام می شود و این موضوع باعث رضایت خاطر اهالی شده است.

علیپور می افزاید: موضوع آسفالت یکی از دغدغه های همیشگی مردم بود که با حضور اکیپ های مختلف شهرداری تبریز در کووجوار شاهد آسفالت معابر و کوچه های مختلف هستیم.

او ادامه می دهد: از اول سال تاکنون خیلی از کوچه ها و معابر این منطقه آسفالت شده است که نشان از توجه شهرداری تبریز به مناطق محروم و کم برخوردار شهر دارد.

مدیران تفاوتی بین بالا شهر و پایین شهر قائل نمی شوند

یوسف آباد دیگر محلی است که به آن سری می زنم؛ این خیابان در حوزه شهرداری منطقه ۱ تبریز قرار دارد و به تازگی خدمات محله ای و آسفالت ریزی در یوسف آباد توسط شهرداری انجام شده است.

ابراهیم نژاد یکی از شهروندان این منطقه است. وقتی می بیند برای تهیه گزارش از عملیات آسفالت ریزی آمده ام پیش می آید و به یک چاله وسط خیابان اشاره می کند و می گوید: چند ماهی بود که این چاله بزرگ در وسط همین خیابان جا خشک کرده بود و همیشه خودروهای مردم در آن می افتاد و باعث بروز خسارت هایی به جلوبندی خودروها می شد.

او می افزاید: ولی حالا شاهد هستیم این چاله در حال پر شدن است و تمام کوچه های اطراف این خیابان که جزو مناطق کم برخوردار شهر است آسفالت و لکه گیری می شود.

این شهروند ادامه می دهد: یادمان نرفته که در گذشته همیشه شاهد بودیم مدیران به بالاشهر توجه می کردند و تمام خدمات در آن مناطق متمرکز بود ولی حالا مدیران شهرداری به مناطق ما هم توجه می کنند و تفاوتی بین بالا شهر و پایین شهر قائل نمی شوند و این برای من شهروند خیلی اهمیت دارد.

دیگر نگران بارش های پیش رو نیستم

بعداز این سری به کوچه حامدی در حوزه خدماتی شهرداری منطقه ۱ تبریز می زنم که طی روزهای اخیر آسفالت ریزی آن به پایان رسیده است.

حاج نصرالله مرادی یکی از ریش سفیدهای این محل است که با او در مورد خدمات شهرداری و نهضت آسفالت هم صحبت می شوم.

او می گوید: چند هفته پیش به شهرداری رفتم و درخواست آسفالت این محل را دادم. فکرش را نمی کردم به این زودی ها نیروهای شهرداری برای آسفالت به اینجا بیایند. واقعیتش امسال همه چیز گران شده بود و همه کشور از گرانی و مشکلات اقتصادی و حقوق حرف می زدند و قیمت قیر و آسفالت هم به تبع آن بالا رفته و برای همین با خودم می گفتم حالا حالاها باید منتظر آسفالت این کوچه باشیم.

این شهروند می افزاید: وقتی باران می بارید آب در کوچه جمع می شد و عبور و مرور را برایمان مشکل می ساخت و گل و لای هم مشکلاتی را ایجاد می کرد ولی حالا با اجرای عملیات آسفالت دیگر نگران فصل پاییز و زمستان و بارش های پیش رو نیستم.

او می گوید: مردم قدردان و قدرشناس خدمات شهرداری هستند، آنها وقتی این خدمات را می ببینند از زندگی در این شهر ابراز رضایت می کنند. از نیروهای شهرداری می خواهم این فعالیت ها را همچنان ادامه دهند.

بیش از ۸۰ هزار تن آسفالت در کوچه ها و خیابان های تبریز توزیع شد

بعداز هم صحبتی با شهروندان به سراغ بابک شریفی مدیر عامل سازمان عمران شهرداری تبریز می روم که بخش بزرگی از تولید و توزیع آسفالت تبریز بر عهده این سازمان است.

شریفی می گوید: با دستور شهردار تبریز نهضت آسفالت را از اوایل سال آغاز کردیم و مناطق محروم و کم برخوردار شهر در اولویت کاری ما قرار گرفت و در ۵ ماه اول امسال بیش از ۸۰ هزار تن آسفالت در کوچه ها و خیابان های تبریز توزیع و پخش شد.

او ادامه می دهد: علی رغم مشکلات مالی موجود و افزایش قیمت ها ۴۰ درصد افزایش تولید آسفالت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از همت والای مجموعه شهرداری تبریز برای خدمت به شهروندان دارد.

شریفی از افزایش ۲۱۰۰۰ تنی تولید آسفالت نسبت به پنج ماهه اول سال ۹۷ خبر می دهد و می افزاید: با تمام وجود بر روی قول خود برای ایجاد تحولی عظیم در وضعیت آسفالت شهر هستیم و تا امروز با تولید ۸۰ هزار تن آسفالت تلاش می کنیم تا به هدف  ۲۰۰ هزار تن تولید در سال ۹۸ برسیم.

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری تبریز می افزاید:‌ تلاش می کنیم در مدت باقیمانده با پخت و ‌توزیع آسفالت بخش اعظمی از مشکلات آسفالت شهر را مرتفع سازیم و البته نهضت آسفالت در شهر به پایان نرسیده و در مناطق مختلف شهر به ترتیب اولویت در حال انجام است.

شایان ذکر است امسال علاوه بر بسیاری از کوچه ها و معابر شهر در خیابان های سینا، ۱۷ شهریور قدیم، آخر طالقانی، میدان آذربایجان، خیابان انقلاب، کوی آذربایجان، باند کندروی جاده تهران، آناخاتون، قراملک، خیابان شهید صمدی، خیابان ابوذر- مردانی آذر، خط ویژه خیابان فلسطین، ارک جدید، شریعتی شمالی، دارائی –آزادگان، خیابان فردوسی، خیابان مشروطه، رمپ خروجی سرداران فاتح رمپ ترمینال، شهرک سفیر امید و کوی بابک عملیات آسفالت ریزی انجام شد.

بدون شک تغییرات مثبت ایجاد شده در وضعیت آسفالت شهری در چند ماهه اخیر نشانگر تلاش مجموعه شهرداری تبریز در راستای خدمت گذاری به شهروندان بوده و به صورت کامل در سیمای شهر مشهود است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.