آیرال خبر-  مراکز استانی صدا و سیما ، وظیفه بزرگ پاسداشت و حفظ داشته های فرهنگی و اجتماعی استان های مختلف کشور را بر عهده دارند. این مراکز به دلیل ارتباط مستقیم با مردم آن منطقه ، گاهاً در بعد محلی اهمیت بیشتری از شبکه های سراسری پیدا می کنند.

به گزارش آیرال خبر به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (شبکه سهند)، با توجه به اهمیت این مرکز و رویکرد جدید آن در حوزه برنامه سازی و محتوایی و مهندسی پیام ، طی مصاحبه ای ، پای صحبت های مهندس مرتضی صفری مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی که نزدیک چهار ماه از حضور ایشان در استان آذربایجان شرقی و مدیریت شبکه سهند می گذرد نشستیم.

 

۱٫      مهمترین رویکرد محتوایی که صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در خصوص روندها و رویدادهای مختلف بویژه اوضاع اقتصادی جامعه به دنبال آن بوده است چیست ؟

رویکردهای کلی محتوایی و راهبردی مراکز توسط حوزه های ستادی در رسانه ملی تعیین می شود. اما در حوزه تصمیم گیری استانی اقتضائات منطقه ای و ویژگی های سیاسی و اقتصادی خاص استان آذربایجان شرقی مد نظر قرار می گیرد. ما به عینه و بر اساس رصد مستمری که از جامعه مخاطبان خود خصوصاً در قالب نظرسنجی های علمی داریم، به این جمع بندی رسیده ایم که دشمن، ارکان نظام و خصوصاً کارآمدی نظام را در بخش های مختلف کشور نشانه گرفته است. در شرایط حاضر بیش از هر زمان دیگر به هم افزایی و هماهنگی با دستگاه های فرهنگی استان برای ایجاد فضا و محتوای رسانه ای لازم برای مقابله با هجمه وسیع دشمن برای القای ناکارآمدی نظام نیاز داریم. دشمن با تمام وجود و با تمام امکانات سیاسی، اقتصادی و رسانه ای خود پا به میدان گذاشته و امروز ما در شرایط جنگ نرم و جنگ اقتصادی هستیم. حتی ما به بازتعریف استراتژی های خود در قبال موضوعات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مخاطبان خود فکر می کنیم.

      در شرایط اقتصادی فعلی جامعه، رصد وضعیت عرضه کالاهای مختلف، بررسی عوامل برخی کمبودها ، رصد نوسانات قیمت ها، مطالبه گری از دستگاه های متولی ، طرح مشکلات و دغدغه های بحق مردم ، تبیین راهکارهای مناسب برای رونق بخشی به تولید داخلی از جمله رویکردهای مهمی هستند که در این زمینه دنبال می کنیم.

 

۲٫      در بخش ساختاری برنامه ها، چه معیارهایی را لحاظ می کنید ؟

در بخش ساختاری بعنوان گام اول روی تقویت سواد رسانه ای مردم برای تعمیق اثربخشی پیام های خود و خنثی کردن جریان مسموم رسانه های معاند دشمن برنامه ریزی می کنیم. این حرکت به همگرایی با رسانه های استان نیاز دارد تا پیام ها و محتواهای منتشر شده در رسانه های مختلف، بجای ایجاد تناقض و خنثی کردن همدیگر، همچون تکه های پازل، همدیگر را تکمیل کنند. در کنار این راهبردها توجه به فضای مجازی و مدیریت آن در اولویت ما قرار دارد.

در بخش رسانه ای استراتژی های ما مردمی بودن و همراهی با مردم در شرایط حساس سیاسی و اقتصادی کشور است. پیگیری مطالبات مردم و طرح دغدغه ها و مشکلات آنها به زبان های جدی و طنز و طراحی برنامه هایی با هدف تقویت تاب آوری اجتماعی و صبر انقلابی مردم در کانون توجه ما برای تحقق این استراتژی قرار دارد. همچنین راهبرد اعتماد آفرینی، اثربخشی و جریان سازی، امیدآفرینی و نشاط آفرینی در کنار بصیرت افزایی در اولویت برنامه ریزی ها و برنامه سازی های ما قرار دارد.

ما در بخش محتوایی و در قالب همراهی با مردم، ضمن اذعان به مسائل و مشکلات، به ارزیابی ابعاد مشکلات اقتصادی موجود پرداخته و نقش عوامل داخلی و خارجی در بوجود آمدن این شرایط بازگو را می کنیم. برای این کار روی سوژه هایی کار می کنیم که بصورت مستقیم و یا غیرمستقیم این هدف را محقق کند. بنابراین تهیه و تدوین دفترچه سوژه ای با محوریت راهبردهایی که عرض شد، در دستور کار بخش های برنامه ریزی و محتوایی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی قرار گرفته است.

صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با مثبت نگری محض موافق نیست و سعی دارد واقعیت ها را آنگونه که هست بازگو کند. برای این کار استفاده از قالب های مستند و برنامه های تبیینی، طرح مشکلات مردم بدون سیاه نمایی، حضور مردم در رسانه، روزآمدی موضوعات، استفاده از نیروهای جوان و خلاق و نیز قالب های رسانه ای جدید در دستور کار ما قرار دارد. برای مثال برنامه هایی مثل حرکت، مطالبه و اوز به اوز در تلویزیون و رادیو به طور مستقیم این ماموریت را دنبال می کنند.

 

 

 رویکرد صدا و سیما در حوزه تاریخ انقلاب اسلامی در استان چگونه بوده است ؟

در حوزه تاریخ انقلاب اسلامی در استان، پژوهش جامع و سندمحوری انجام شده با عنوان نقش استان آذربایجان شرقی در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی که در آن، روحیه انقلابی گری و استبدادستیزی مردم استان خصوصاً مردم تبریز از نهضت تنباکو تا انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است. این تحقیق سوژه ها و اسناد نابی را در خصوص نقش مردم استان در شکل گیری انقلاب اسلامی در اختیار برنامه سازان رادیو، تلویزیون و خبر قرار می دهد. از پژوهش های دیگری که در این مرکز برای چهل سالگی انقلاب اسلامی انجام می شود، می توان به نهضت اربعین ها اشاره کرد که به بررسی قیام ۲۹ بهمن تبریز و نهضت اربعین ها در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد. نهضتی که از قم شروع و در تبریز به اوج خود رسید و از تبریز به یزد و کرمان نیز رسید. البته معتقدم تمام دستگاه های فرهنگی و صاحبان تریبون باید در کنار هم جریان گسترده ای برای تبیین این موضوع در چهل سالگی انقلاب شروع کنند.

 

۴٫      اخیراً بحث پژوهش محوری و پژوهش برنامه ای در برنامه ها را مطرح کرده اید در این مورد توضیح می دهید ؟

ما در مرکز آذربایجان شرقی بدنبال اثربخشی بیشتر برنامه ها و جریان سازی مثبت و سازنده در سطح استان هستیم و در این راه، رویکرد ما به برنامه ها، رویکرد پژوهش محور بوده است. اولویت اول ما شناخت نیازها و خواستهای مخاطبان و جستجوی راهی برای افزایش فضای مشترک بین نیاز و خواست مخاطبان با برنامه ها بوده است. رصد افکار عمومی و جریان های سیاسی و اجتماعی و شناخت کافی از ظرفیت ها و قابلیت های استان بصورت مستمر در این مرکز انجام می شود. همچنین برای اکثر برنامه های برند شبکه استانی سیما نظرسنجی تلفنی انجام می شود تا برنامه سازان در جریان نیازها و دیدگاههای مردم در خصوص برنامه ها قرار گیرند. این روند به آنها کمک می کند که به تأمین دیدگاهها و خواستهای مخاطبان بیش از پیش نزدیک تر شوند.

بر این اساس و در یک روند و اقدام تازه، برنامه های موثر و پرمخاطب سیما از خدمات پژوهش و پژوهشگر برنامه ای در قالب یکی از عوامل همین برنامه ها برخوردار شده اند. براین اساس در برنامه گئجه لر در کنار توجه به جنبه های تفریحی و سرگرمی، به طرح موضوعات اساسی مبتلابه جامعه خصوصا دغدغه های مردم در قالب های کارشناسی و طنز و نمایش می پردازیم. در برنامه سحرلر اولویت اصلی را به اطلاع رسانی و ارتقاء شناخت مردم از وضعیت موجود و امیدآفرینی نسبت به آینده داده ایم. در برنامه خانواده رویکرد اصلی ما، آگاهی دهی و آموزش درباره موضوعات و چالشهای اصلی خانواده ها همانند آسیب های اجتماعی و تبیین و اشاعه سبک زندگی ایرانی اسلامی است. همچنین به واسطه بازخوردهایی که از مردم گرفتیم، برنامه سلسبیل را از یک برنامه اذانگاهی صرف خارج کرده و آن را بصورت مستقل به یک برنامه پژوهش محور با رویکرد پاسخگویی به شبهات دینی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان تبدیل کرده ایم.

 

۵٫   اقدامی در جهت تطبیق طرح ها با اولویت ها و اقتضائات استان انجام شده است ؟

در فرایند تولید، طرح های ارائه شده توسط تهیه کنندگان، در واحد طرح و برنامه و شورای طرح و برنامه مرکز با اسناد بالادستی، راهبردها، ضوابط، دستورالعمل ها و اطلاعات و اقتضائات استانی تطبیق داده می شود و این ماهیت سیاست گذاری ، برنامه ریزی و برنامه سازی در رسانه است . علاوه بر اینها ما اولویت های محتوایی سالانه داریم که درصد قابل توجهی از موضوعات برنامه سازی ما را تشکیل می دهند و این امر در بررسی و تصویب طرح ها مد نظر قرار می گیرد. نکته مهم دیگر در این زمینه ارائه محتوای مناسب در فرم و ساختار مقتضی است که تلاش می کنیم بر اساس بافت فرهنگی و ملاحظات سازمانی از ساختارهای جدید و مخاطب پسند استفاده کنیم . نکته دیگر تعیین محورهای موضوعی طرح برنامه است که باید به موقع تعیین شده و زمان کافی برای تامین پشتوانه پژوهشی آنها فراهم شود.

 

 

۶٫      مهمترین تغییرات در کنداکتور پخش سیما در کدام زمان ها خواهد بود ؟

از ابتدای دی ماه با جدول پخش جدید در خدمت مخاطبان عزیز استانی خواهیم بود. برخی تغییرات اساسی و گسترده در تنظیم آن جهت استفاده بهینه مخاطبان لحاظ شده است که همکاران ما در حوزه سیما اطلاع رسانی لازم را انجام خواهند داد. 

      برنامه نازبالالار ساعت ۱۵:۰۰ برای کودکان و نوجوانان عزیز پخش خواهدشد. پخش فیلم سینمایی جهت استفاده بهتر مخاطبان در ایام فصل زمستان از ساعت ۱۴:۳۰ به ۱۶:۰۰ انتقال می یابد. هر روز با یک سریال ساعت ۱۸:۳۰ و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۰:۱۵ . هموطنان عزیز ما را همراهی خواهند کرد که به علت ایام میلاد حضرت مسیح “سریال مریم مقدس “با دوبله ترکی آذربایجانی در نظر گرفته شده است. برنامه های گفتگو محور و ترکیبی با موضوعات چهل سالگی انقلاب و چالشی بعد از اخبار ساعت ۲۰:۰۰ پخش خواهد شد.  برنامه های پرمخاطب تولیدی مانند کندیمیز، حرکت و شام نان سورا از ساعت ۲۱:۰۰ تقدیم مخاطبان می شود. برنامه گئجه لر نیز به احترام بینندگان محترم در ساعت ۲۲:۰۰ به روی آنتن خواهد رفت. با توجه به حجم مخاطب برنامه خانواده، به جهت بهره برداری بیشتر خانواده ها این برنامه از ساعت ۱۱ صبح پخش می شود. در کل کنداکتور رویکرد سرگرمی، نشاط و شادابی با پخش برنامه های مختلف در ساختارهای گوناگون در نظر گرفته شده است. هیچ زمانی در جدول پخش بدون برنامه ریزی رها نشده و برای هر لحظه آن تدابیری اتخاذ شده است و انشاءالله مخاطبان فهیم ما ضمن همراهی صمیمانه با شبکه، با نظرات و پیشنهادهای سازنده از طریق راه های ارتباطی با برنامه ها به ویژه سامانه ۱۶۲ ما را در ارائه برنامه های مفید و سازنده یاری کنند. 

 

۷٫      مهمترین اقدامات صدا و سیما با توجه به اینکه امسال در چهملین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم چه بوده است ؟

در زمینه چهل سالگی انقلاب اسلامی ما اعتقاد داریم که باید هدفمند و حساب شده پیش رفت. بنابراین در این زمینه نیز حساب ویژه ای روی تحقیق و پژوهش باز کرده ایم. در حوزه توفیقات نظام جمهوری اسلامی در استان آذربایجان شرقی طی ۴۰ سال گذشته، پژوهش جامعی با همکاری استانداری و نهادها و ارگانهای مختلف استان انجام شده است که موفقیت ها و خدمات ۴۰ ساله نظام را در استان آذربایجان شرقی در بخش های اقتصادی، اجتماعی، عمرانی، زیربنایی و خدمات عمومی نشان می دهد. این پژوهش مبنای بسیاری از برنامه های روتین و یا مناسبتی است که به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی و با هدف بیان واقعیت ها و خدمات نظام در این استان تهیه و پخش می شود. همچنین در قالب برنامه چهل چراغ و بصورت پژوهش محور، برکات و خدمات نظام جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف مورد بررسی و تبیین قرار می گیرد.

تبیین ریشه ها و علل شکل گیری انقلاب اسلامی( ماهیت رژیم طاغوت و وابستگی آن به غرب، اتحاد ملت، رهبری بی بدیل حضرت امام خمینی (ره)، مسجد و روحانیت و … )، بازخوانی شعارهای بنیادین و اساسی انقلاب اسلامی ذیل استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ، ترسیم فراگیر و استدلالی وضعیت فعلی انقلاب اسلامی در سطوح ملی و فراملی و در ابعاد مختلف امنیتی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، علم و فناوری و …، ارزیابی منصفانه و قبول نقاط ضعف و نواقص احتمالی و تاکید بر نبود « بن بست » در حرکت و جریان قدرتمند انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران، تشریح گفتمان انقلابی گری و اشاعه آن ذیل شاخصهایی چون پایبندی به ارزشها و آرمانهای اساسی انقلاب( حاکمیت اسلام، مردم محوری، عدالت، حفظ استقلال همه جانبه کشور، حساسیت در برابر نفوذ دشمن و …) ، تبیین دلایل تقابل گفتمانی انقلاب اسلامی با گفتمان های رقیب و علل دشمنی مستمر غرب با نظام اسلامی و ترسیم آینده روشن انقلاب اسلامی و تلاش جدی برای تحقق آن از جمله راهبردهای صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برای گرامیداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی است .

     بازنمایی وضعیت قبل از انقلاب، عوامل شکل گیری انقلاب و نقش مردم آذربایجان در انقلاب در تولیدات فاخری چون سریال « جلال» (۱۵ قسمت)، سریال روزهای بی قراری ۲ در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای برای پخش از شبکه های ملی صورت گرفته است. برای  معرفی چهره ها و نیز تاریخ انقلاب در استان برنامه های مختلف همانند مستندهای تلویزیونی ویژه شخصیتهای انقلابی استان شامل آیت ا… شهید مدنی، امین امام و مردم (فریاد مرد)، آیت ا.. شهید قاضی(خمینی آذربایجان)، اسفندیار قره باغی(صدای انقلاب)، شیخ کریم ارسلانی، محمدحسین عبد یزدانی (تا پای جان)، حجت الاسلام انزابی و آیت ا.. انگجی و فرزندشان را تولید کرده ایم. مستند رادیویی «انقلاب در آذربایجان»( در ۱۱ قسمت)،  نمایش های رادیویی « اعدامم کنید»( زندگی و سرگذشت حاج محمد حسن عبدیزدانی در ۱۰ قسمت)، مستند حماسه یک شهر( ویژه قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز) و نیز مستند گزارشی «آرخالار»(نقش محلات مختلف در انقلاب) به تاریخ تحولات انقلاب در استان می پردازند. آگاهی دهی درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان در برنامه های مختلف همانند برنامه گفتگومحور تلویزیونی با عنوان «کارنامه»( با حضور استانداران پس از انقلاب)، میزگرد تلویزیونی «چهل چراغ» ، مستند تلویزیونی گزارشی « من انقلابیم»، تولیدات کوتاه ویژه با عنوان « «باور آزادی» ( در قالب موشن گرافیک) تولید شده یا در مرحله تولید هستند. از دیگر برنامه هایی که به ترسیم دستاوردهای انقلاب می پردازند می توان به مستند گزارشی « روستای بنیس»، مستند گزارشی « تراکتورسازی»، ، برنامه رادیویی «من انقلابیم»( دستاوردهای نظام با حضور مسئولین مختلف)، آنونسها و مینی فیچرهای رادیویی، ۵۰ عنوان پوستر و عکس نوشته( تولیدی معاونت فضای مجازی)، تولیدات متعدد رادیو برون مرزی همانند ۴۰ ایل لیک انقلاب اشاره کرد. علاوه بر اینها در برنامه های روتین نیز همانند سحرلر رادیو، سحرلر تلویزیون، «کندیمیز»، گئجه لر و … نیز برای گرامیداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی، به اقتضای رویکرد و فضای برنامه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

        یکی دیگر از مهمترین راهبردهای ما درباره چهل سالگی انقلاب، تبیین و اشاعه گفتمان انقلابی گری است. اشاعه این گفتمان بواسطه برنامه هایی چون میزگرد تلویزیونی «مطالبه» و برنامه گفتگو محور رادیویی « بیان» در دستور کار قرار گرفته است.

       از سایر تولیدات برجسته مرکز درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان، پژوهش «مطالعه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران در استان آذربایجان شرقی» است که در آن بر اساس اطلاعات، داده ها و آمار و مصاحبه با مدیران و افراد مطلع سازمان ها، عملکرد و اقدامات هر یک از این سازمان ها در طی چهل سال تشریح شده است.

       بازنمایی شور و نشاط عمومی در استان با برنامه هایی چون « من انقلابیم» ( مستند گزارشی تلویزیونی) ، «رادیو انقلاب»، برنامه موسیقایی « پیام انقلاب، نوای انقلاب» و … ، آگاهی فراگیر درباره ابعاد مختلف انقلاب اسلامی در استان در قالب برنامه هایی چون مسابقه رادیویی « ستاره ها» با سوالات مربوط به چهره ها، آثار فاخر هنری و … از دیگر تولیدات مرکز بوده است که انسال پخش خواهند شد.  

 

۸٫      چه برنامه هایی برای روز بصیرت و میثاق امت با ولایت(حماسه ۹ دی) در صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی پیش بینی شده است؟ 

طراحی ۲ برنامه گفتگومحور(بصیرت حماسه‌سی) ؛ بررسی ابعاد مختلف حوادث سال ۸۸ و حماسه ۹ دی با حضور کارشناسان سیاسی ، تولید و پخش ۲ قطعه کلیپ ۵ دقیقه‌ای با موضوع حماسه ۹ دی ، ضبط و پخش سخنرانیها و مراسم ویژه حماسه ۹ دی ، پخش مستقیم مراسم ۹ دی از تالار وحدت تبریز ،  اطلاع رسانی در خصوص مراسم و برنامه های برگزار شده در سطح استان ، پخش ۲ عنوان فیلم سینمایی( قلاده های طلا و مسیر روشن) و ۴ عنوان مستند با موضوع فتنه ۸۸ (برادران، کاک سلیم، عبرت، اتحاد شوم) ، پخش سخنرانی‌های کوتاه، رهنمودهای مقام معظم رهبری، به صورت تصویری و زیرنویس در خصوص حماسه ۹ دی ، پخش کلیپ های حماسی با موضوع حماسه ۹ دی(نکیسا، سمفونی ۹ دی، ساحل قرار، لیلای تاریخ و …) ، پخش مینی سریال ۶ قسمتی “خواب بلند” ، پرداخت در داخل برنامه‌های روتین از جمله پیش بینی های معاونت سیما برای ۹ دی هستند.

 پخش سخنرانی‌های مقام معظم رهبری در خصوص فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی ، روشنگری در خصوص اتفاقات ۸۸ و ارتباط تلفنی با کارشناسان مسائل سیاسی در برنامه‌های روتین و مختلف از جمله آخشاملار، سحرلر ، تبیین و تشریح وقایع فتنه ۸۸ با حضور کارشناسان سیاسی و اجتماعی در برنامه‌های گفتگو محور “دانیشیق”، “اوز به اوز” و “بیان” ، آگاهی‌بخشی و تنویر افکار عمومی در خصوص اتفاقات تلخ و شیرین سال ۸۸ با استفاده از اسناد آرشیوی و برنامه‌های تأمینی در فواصل برنامه‌ها و رله مستند سیاسی “بررسی رادیوهای بیگانه” و پرداخت به نقش رسانه‌های بیگانه در فتنه ۸۸ ، بیان اهمیت موضوع بصیرت و ولایت‌پذیری از زبان دانشجویان و طلاب در برنامه جوان (یاشاسین جوانلیق) از جمله برنامه های معاونت صدا برای مناسبت مهم ۹ دی هستند.

آگاهی‌دهی به مردم با تولید اینفوگرافی بصیرت در کلام رهبری در مورد ۹ دی ، نشر کلیپ های تولیدی صدا و سیما در مورد ابعاد فتنه ۸۸ ، تصاویر حضور مردم در دفع فتنه به صورت عکس، بازنشر محتواهای تولید شده در صدا و سیما راجع به ابعاد مختلف فتنه و آگاهی بخشی عمومی ، عکس‌نوشته از حضور مردم در دفع فتنه، انتشار پوستر در موضوع ۹ دی ، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ۹ دی، معرفی کتابهای مرتبط با ۹ دی برای روشنگری ابعاد فتنه و انتشار مصاحبه‌ها درباره تحلیل ۹ دی ، دشمن شناسی، از اقدامات فضای مجازی در این حوزه خواهند بود.

 

۹٫       دشمن تمام تلاش خود را برای ناکارآمد نشان دادن جمهوری اسلامی به کار بسته است . به نظرتان جبهه ای متشکل از تمام مدیران و فعالان فرهنگی برای مقابله با این هجمه گسترده شکل گرفته است ؟

به نظرم خیر . در این خصوص دو اتفاق مهم قابل بررسی است . اولاً کلیت حاکمیت اعم از رسانه ها ، مسئولین و فعالان فرهنگی نتوانسته اند توفیقات بی شمار چهل سال گذشته نظام را در بخش های مختلف تبیین کنند. برای مثال سدی ساخته می شود با اعتباری بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان و آن چیزی که مردم از آن پروژه بزرگ می بینند یک گزارش خبری ۳ دقیقه ای است . یعنی حاصل تلاش شش ساله صدها نفر از مهندسان ، کارگران ، مدیران در این گزارش خلاصه می شود. در حالیکه اصولاً از اول ساخت پروژه تا پایان آن باید یک تیم مستند ساز این پروژه را تصویربرداری کرده و مستندهای فاخری برای ارائه به مردم آماده شود. یعنی اینکه در بسیاری از اقدامات بزرگ صورت گرفته نظام پیوست رسانه ای و فرهنگی برای آن تعریف نشده است و این یک خلاء بزرگ در کشور ماست . نکته بعدی بالا بردن توقعات ، بیش از توان و ظرفیت کشور است که متاسفانه در جریان موضوعات سیاسی گروه های مختلف اتفاق می افتد و نهایتاً این دو موضوع باعث تاخت و تاز و انجام عملیات روانی دشمن روی موضوع ناکارآمدی است درحالیکه دستاوردهای نظام در شرایطی که ما ۴۰ سال زیر شدیدترین فشارها و تحریم ها بوده ایم. بویژه در حوزه های دفاعی ، علمی و زیرساخت ها ، توسعه آموزشی و… قابل افتخار است .

متاسفانه در این شرایط مدیران دستگاه های اجرایی با تمام توان برای دفاع از عملکرد خودشان وارد میدان نشده اند و به نظرم در این شیوه حتماً نیاز به بازنگری داریم.

 

۱۰در پایان مهمترین دغدغه خودتان را از اجرا و طراحی این برنامه ها بیان کنید.

تقویت پشتوانه پژوهشی و محتوایی برنامه ها ، طرح دیدگاه ها و مطالبات مردمی در برنامه های مختلف به ویژه برنامه های تعاملی ، تقویت جریان سازی و اثر بخشی رسانه ای، افزایش برنامه های طنز و سرگرمی ، افزایش خلاقیت در طراحی برنامه ها ، استفاده بهینه از ظرفیت های فضای مجازی و تامین پیوست رسانه ای لازم برای توسعه فراگیر و همه جانبه در استان از جمله اهداف اصلی ما در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی هستند. حفظ مخاطبان فعلی، جذب مخاطبان جدید و ارتقای میزان اعتماد و رضایت مردم از شبکه سهند مهمترین هدف ما در تولید و پخش برنامه های مختلف است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.