۱۳:۳۴:۳۵ - جمعه ۴ خرد ۱۳۹۷
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حجت‌الاسلام پناهیان در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه:
ریشه‌کن فقر همین مرگ بر آمریکاها است
آیرال خبر، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه صبح امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه امروز تهران در خصوص معنویت و سیاست، اظهارداشت: نمازجمعه تجلی‌ و وحدت‌گاه سیاست و دیانت ما است. جامعه ما برایش جا افتاده که سیاست و دیانت ما عین همدیگر و درهم تنیده هستند. به گزارش […]

آیرال خبر، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه صبح امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه امروز تهران در خصوص معنویت و سیاست، اظهارداشت: نمازجمعه تجلی‌ و وحدت‌گاه سیاست و دیانت ما است. جامعه ما برایش جا افتاده که سیاست و دیانت ما عین همدیگر و درهم تنیده هستند.

به گزارش آیرال خبروی ادامه داد: اما معنویت یک مسئله فوق‌العاده است،‌ احساس خوش تقرب، اشک، استغفار و دیگر دعاها این‌ها همه با سیاست ارتباط دارند، ما تا ارتباط معنویت و سیاست را عمیقاً درک نکنیم رابطه سیاست و دیانت‌مان روشن نشده و شاهد انواع سکولاریزم خواهیم بود.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: همین که معنویت و سیاست را جدا کنیم قدمی در جهت سکولاریزم است، یکی از مهمترین راه‌های معنویت توجه به مسائل سیاسی است.

پناهیان با تأکید بر اینکه نزدیک‌ترین شخص به خدا طبق روایات در روز قیامت یک مدیر عادل و سیاست‌مدار خوب است،‌ تصریح کرد: هر کسی جایی مدیریت، فرماندهی و ریاست کند و به تقوا عمل کند و به خاطر خدا در مقابل رانت‌ها پرهیز کند، چنین انسانی نزدیک‌ترین فرد به پیامبر(ص) است.

وی با اشاره به اینکه رابطه بین سیاست و معنویت رابطه محکمی است،‌گفت: طبق روایات بدترین آدم‌ها قاتل و یا عرق‌خور نیست، بدترین آدم‌ها کسی است که مدیر جامعه است اما به آن جامعه ظلم کند او نزد خدا منفور است. علامت سقوط وحشتناک این افراد آن است که حداقل مسائلی که مردم جامعه فهم می‌کنند او نمی‌فهمد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: یکی از کسانی که دعایش مستجاب است امام عادل است این‌ها هیچ دعایشان رد نخواهد شد آدم باید به یک مدیر خوب التماس دعا گوید، واقعاً‌ مدیران جامعه باید به خاطر فرصت قرب الهی سجده شکر کنند.

پناهیان درباره رابطه معنویت و سیاست اضافه کرد: در مساجد ما باید آموزش انقلابی‌گری یعنی دلسوزی برای مصالح جامعه که بالاترین عبادت‌ها است داده شود. عابدترین انسان کسی است که دلسوز جامعه اسلامی باشد.

وی در مورد رابطه شخصیت امام با عرفان و سیاست تصریح کرد: چرا حضرت امام خمینی(ره) در اوج عرفان در اوج سیاست هم بود، حضرت امام خمینی به دلیل عابد و عارف بودنشان سیاسی شدند. مواضع سیاسی قوی آقای بهجت به خاطر عرفانشان بود،‌ایشان قبل و بعد از انقلاب مواضع قوی در سیاست داشتند. بچه‌های حزب‌الله لبنان به خصوص در جنگ ۳۳ روزه با رژیم صهیونیستی شاهد مواضع آقای بهجت بودند.

وی بیان داشت:‌از آن طرف کسانی که اهل معنویت هستند اما به جامعه کاری ندارند چقدر منفور واقع شدند، واقعاً خیلی بی‌مایگی است فرصت مدیریت را برای تقرب الهی از دست دهند، ریشه‌کن فقر همین مرگ بر آمریکاها است زیرا کمک کردن به آدم ضعیف صدقه است، حال حمایت از مظلومین منطقه چقدر صدقه است، این‌ها باید جزو معنویات ما باشد.در رأس همه امور اجتماعی که عامل معنویت است دعا برای فرج و ظهور امام زمان (عج) که صددرصد سیاسی و اجتماعی است.

انتهای پیام/

تبليغات
تبلیغات در آیرال خبر اعطای نمایندگی بیمه نیکاد تابناك وب تابناك وب تابناك وب