در هیچ کدام از طرح‌های ترافیک، فیلترهای چندگانه وجود ندارد به دین گونه که هم فیلتر زوج و فرد و هم فیلتر زمان وجود داشته باشد چرا که تا مدتها موجب سردرگمی رانندگان خواهد شد.

به گزارش آیرال خبر، پس از مدت‌ها طرح ترافیک به کلانشهر تبریز هم رسید و از امروز قرار است خودروها در محدوده مرکزی شهر با توجه به شماره پلاک خود تردد نمایند. حضور در طرح ترافیک تبریز به شکل زوج و فرد است و رانندگان باید از شماره پلاک خود مطلع باشند.

اما ماجرای طرح‌های ترافیک در تبریز به چندسال قبل باز گشته و معمولا این طرح‌ها در فصول سرد سال آن‌هم به دلیل آلودگی هوا مورد توجه بسیاری از مسئولان قرار می‌گیرد اما اینبار گویا عزم پلیس راهور و سازمان ترافیک شهرداری برای اجرای طرح جدی است.

هرچند طرحی که از امروز در تبریز به اجرا در آمده از چندین روز پیش به صورت آموزشی و ارشادی در حال اجرا بود اما از امروز که پای جریمه هم به میان خواهد آمد احتمالا به مشکل افتادن مردم قابل پیش بینی است خصوصا طرح مذکور منقطع بوده به طوری که دارای زمان بندی خاصی است.

یعنی رانندگان باید قبل از ورود به طرح علاوه بر دانستن پلاک خود به ساعت خود نیز نگاهی انداخته و در صورت بلا مانع بودن از منطقه مرکزی تبریز عبور کنند. به طور مثال رانندگان از ساعت ۱۰ الی ۱۴٫۳۰ و ۱۷ الی ۲۰ حق ندارند وارد طرح شوند مگر به شرط تطبیق پلاک و روز اما در غیر این ساعات امکان تردد هر خودرویی وجود دارد و یا سوال دیگری که مطرح میگردد این است که مثلا از ساعت ۱۴٫۳۰ تا ۱۷ به هیچ وجه در محدوده مرکزی تبریز ترافیکی وجود نخواهد داشت؟

تقریبا در هیچ کدام از کلانشهرهای کشور طرح‌های ترافیک، فیلترهای چندگانه ندارند به دین منظور که در طرح ترافیک هم فیلتر زوج و فرد و هم فیلتر زمان وجود ندارد چرا که تا مدتها موجب سردرگمی رانندگان خواهد شد.

از طرف دیگر با توجه به کوتاه شدن روزها در شش ماهه دوم سال، بار ترافیکی در محدوده بازار تبریز از ساعات ابتدایی تا هنگام غروب و پس از آن نیز ادامه داشته و این امر نیز موجب ادامه روند مذکور خواهد شد.

از دیگر ایرادات احتمالی طرح ترافیک تبریز سردرگمی و اشتباه رانندگان در ساعات تغییر و اعمال طرح خواهد بود. فی المثل راننده‌ایی دقایقی قبل از ساعات شروع قسمت دوم(ساعت ۱۷ تا ۲۰) بخواهد وارد طرح شود و به این خیال که تا زمان طرح از محدوده خارج خواهد شد اما به دلیل ترافیک نتواند از این محیط خارج شود علاوه بر فشارات روانی و ترس از ثیت جریمه توسط دوربین های ترافیکی احتمال تصادف به دلیل عجله نیز افزایش خواهد یافت.

در هر صورت طرح ترافیک زوج و فرد از امروز در محدوده مرکزی تبریز به اجرا درآمده و رانندگان باید از این پس نسبت به تردد در این خیابان ها دقت لازم را داشته باشند. لازم به توضیح است که تردد خودروهای سرویس مدارس، تاکسی ها، وانت های دارای پروانه کسب از سازمان بار در محدوده اجرای طرح زوج و فرد مجاز است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.