آیرال خبر- مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه سه جرم اول استان ریشه در خشونت دارد گفت: خیلی از آسیب‌هایی که خشونت منشا آن است، با ورود شورای فرهنگ عمومی می‌توانیم گام‌های خوبی برداریم.

 

سه جرم اول استان آذربایجان شرقی ریشه در گسترش خشونت دارد

به گزارش آیرال خبر، محسن ارشدزاده عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، با بیان اینکه سه جرم اول استان ریشه در خشونت دارد اظهار داشت: خیلی از آسیب‌هایی که خشونت منشا آن است، با ورود شورای فرهنگ عمومی می‌توانیم گام‌های خوبی برداریم.

وی میانگین خشونت در آذربایجان شرقی را بالاتر از میانگین کشوری دانست و گفت: باید با اقدامات پیشگیرانه مانع از گسترش خشونت شویم.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی، بهبود سبک زندگی و ارتقای سلامت اجتماعی را از جمله راهکارهای پیشگیری و مقابله با خشونت عنوان کرد و افزود: با تدوین سند جامع پیشگیری و مقابله با خشونت در آذربایجان شرقی به دنبال کاهش نسبی بروز خشونت در استان هستیم.

وی با بیان اینکه در سند جامع راهبردی پیشگیری و مقابله با خشونت، ارائه راهکارهای کاهش و کنترل خشونت پیگیری می‌شود، تصریح کرد: باید برنامه‌های استراتژیک برای مانایی و تدوام کاهش خشونت اجرایی شود.

ارشدزاده، فرهنگ سازی عمومی، حساس سازی عمومی نسبت به پیشگیری از خشونت، آگاهی دهی برای آشنایی با حقوق شهروندی، آموزش افزایش مهارت‌های ارتباطی و مدیریت خشم را از جمله راهکارهای کاهش خشونت در جامعه دانست و اضافه کرد: بازبینی قوانین موجود تادیبی و جریمه‌ای برای اقتدار و اثربخشی هم باید مورد توجه قرار گیرد.

ضرورت تقویت اقدامات پیشگری از خشونت در آذربایجان شرقی

محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه با بیان اینکه کارهای خوبی در زمینه کاهش خشونت انجام شده است، گفت: محیط در رفتار افراد موثر است لذا باید محیط را عاری از خشونت بسازیم.

وی با بیان اینکه درصد کم خشونت هم برای ما زیاد است، بر تقویت اقدامات پیشگیری از خشونت تاکید کرد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.