آیرال خبر،امام جمعه تبریز تاکید کرد: سستی کشورهای اسلامی و سکوت سازمان‌های بین المللی در برخورد با فاجعه انسانی میانمار قابل تامل است برخی‌ها درآ حالیکه برای آسیب‌دیدگان طوفان در آمریکا اظهار تاسف می‌کنند، نسبت به کشتار مسلمانان در میانمار توجهی ندارند.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه امروز با ابراز تاسف از کشته شدن هزاران مسلمان در میانمار، بیان کرد: داشتن اتحاد ایمانی بین مسلمان و رسیدن به مرز قدرت جهانی از راهکارهای مقابله با دشمنان است و از طرفی متاسفانه محافل مدعی صلح به رئیس جمهور این کشور جایزه نوبل صلح را می دهند که نشان از انتخاب سلیقه‌ای و بدون توجه به ارزش‌های انسانی است.

امام جمعه تبریز عدم اختلاط زن و مرد را یکی از راهکارهای مقابله با فروپاشی خانواده عنوان کرد و گفت: اماکن نیروی انتظامی باید نظارت بیشتری بر مراسمات عروسی مختلط داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه باید در خانواده‌ها حقوق تمامی اعضا رعایت شود، گفت: خانواده، حوضچه‌ی آرامش زندگی است و حفظ کرامت و ارزش زن ضروری به نظر می‌رسد و از سویی دستگاه‌های فرهنگی هر کدام به سهم خود، برنامه ریزی صحیح، دقیق و منظم برای خانواده در نظر بگیرند و آن را به حال خود رها نکنند.

وی ادامه داد: به منظور حفظ بنیان خانواده، بهتر است روز ویژه خانواده در ایام هفته، برای ادارات و دستگاه‌های استانی تعیین شود تا مسئولان و مدیران در کنار امور اداری و کار، بتوانند به خانواده‌های خود نیز توجه داشته باشند و زمانی را با آنان سپری کنند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اهمیت تجلیل از بازنشستگان ، یاد آور شد: قدردانی و تجلیل از بازنشستگان و حفظ حرمت آنان، باعث ایجاد انگیزه در میان شاغلان می‌شود و سازمان‌های لشکری و کشوری با برنامه ریزی صحیح خود می‌توانند نقش موثری را در این راستا ایفا کنند.

وی با اشاره به روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت سید محمد حسین شهریار، گفت: شهریار شاعری انقلابی، دین‌دار و ولایت‌مدار بود و شعرهای او برای دوران دفاع مقدس و بسیحیان فراموش شدنی نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخشی از سخنان خود با تاکید بر جایگاه مهم و اثرگذار مجمع تشخیص مصلحت نظام، خاطر نشان کرد: این جایگاه محصول انقلاب اسلامی ایران و یادگار امام خمینی (ره) است و محل تفکر انقلابی و انقلابی‌گری محسوب می‌شود که نیازمند دقت و همه جانبه نگری در انجام وظایف از سوی اعضای این مجمع است.

وی ادامه داد: داشتن نگاه بلند مدت و دقیق نسبت به مسائل کشور و نظام، تدوین سیاست‌های کلی همراه با بحث‌های عالمانه و مستند و نیز هماهنگی و همدلی بین قوای سه گانه کشور و مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیشبرد سیاست‌های کلی نظام، نقش قابل توجهی را دارد.

انتهای پیام
کدخبر10002589

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.