آیرال خبر،در پی حوادث نارداران در دو ماه گذشته نیروهای پلیس آذربایجان مانع از ورود شهروندان خارج از نارداران به این منطقه جهت زیارت حرم مطهر رحیمه خاتون از خواهران امام رضا (ع) و همچنین گزاردن نماز توسط اهالی نارداران در مساجد این منطقه می شوند.

به گزارش آیرال خبر،شرایط بعد از حوادث نارداران در این منطقه مذهبی در حاشیه باکو هر روز متفاوت گزارش می شود و هر روز فشار های مضاعفی نسبت به دینداران در آذربایجان گزارش می شود.
در طی روزهای گذشته حاج انقلاب احدلی معاون سابق حزب اسلام در زمان الچین مناف اف در شهرستان سالیان بازداشت شد. هنوز اتهامی که به انقلاب احدلی زده شده است، مشخص نیست، اما مواضع وی در سالهای اخیر در انتقاد از ممنوعیت حجاب در مدارس متوسطه جمهوری آذربایجان و همچنین محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، باعث ناخرسندی محافل لائیک از وی شده است. حجت الاسلام طالع باقرزاده رئیس جنبش اتحاد مسلمانان که به شیخ نمر آذربایجان معروف است، حاج نوح بالا رحیم اف، حاج ذوالفقار میکاییل زاده، حاج المان آقایوف، حاج وقار اسکندروف، محمدعلی آخوندزاده، حاج الچین قاسم اف، فرهاد میرزا، علی نور، حاج ابوالفضل بنیاداف از جمله فعالان اسلامی و روحانیون سرشناس در جمهوری آذربایجان هستند که طی دو ماه اخیر بازداشت و به اتهامات واهی نظیر در اختیار داشتن مواد مخدر و سلاح متهم شده اند!

همچنین سایت اسلام آذری در گزارشی از مجموع اقدامات ضد دینی در آذربایجان نوشت:نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان با بازداشت و سپس حبس خانگی کربلایی ناطق کریم اف رئیس شورای ریش سفیدان نارداران و تنها سخنگوی مردم این منطقه، تلاش کردند خفقان خبری درباره ادامه فشارها بر مردم نارداران حاکم کنند. این در شرایطی است که همچنان تدابیر امنیتی در نارداران ادامه دارد و نیروهای پلیس مانع از ورود شهروندان خارج از نارداران به این منطقه جهت زیارت حرم مطهر رحیمه خاتون از خواهران امام رضا (ع) و همچنین گزاردن نماز توسط اهالی نارداران در مساجد این منطقه می شوند.

در همین حال، به موازات تلاش برای تضعیف اسلام گرایان، حضور هیات های صهیونیستی در باکو افزایش یافته است. به موازات این تحرکات ، یونس اوغوز، نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان و مدیر خبرگزاری ضدایرانی اولایلار و یکی از بستگان علی حسن اف، دستیار ارشد الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان طی مقاله ای در خبرگزاری ترند تحت عنوان «ژئوسیاست آذربایجان» به صراحت نوشت: ایران با لغو تحریم هایش تلاش خواهد کرد به یک نیروی اصلی در منطقه تبدیل شود، اما جمهوری آذربایجان به عنوان قدرت اصلی در منطقه قفقاز این اجازه را به ایران برای ورود به منطقه قفقاز نمی دهد!

مذهبی سیاسی 94/11/8

کدخبر110490

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.