شهرداری تبریز ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شهرداری و سازمان های وابسته به این مجموعه ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی دارند.

به گزارش آیرال خبر، محمدباقر بهشتی، این میزان بدهی را سنگین دانست و افزود: تلاش شورای اسلامی و شهرداری پرداخت تدریجی این بدهی‌ها و وام‌های دریافتی است.

وی مجموع بودجه مصوب سال جاری شهرداری تبریز را ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: شورای اسلامی یک بار بودجه و یک بار نیز متمم بودجه را بررسی می‌کند که در این راستا شهرداری در داخل لایحه بودجه تا ۱۰ درصد می‌تواند ردیف‌های بودجه را تغییر دهد.

بهشتی، کل درآمدهای متمم بودجه شهرداری تبریز را ۲ هزار و ۳۵۲ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: در متمم بودجه ۵۸ درصد به اعتبارات جاری و ۴۲ درصد به بودجه عمرانی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: در بودجه سال جاری شهرداری تبریز تلاش شده است از هر محلی که ممکن باشد کاهش هزینه داشته باشیم و این بودجه‌های مازاد جاری به بودجه عمرانی منتقل می‌شود.

بهشتی، سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز را از اولویت‌های اصلی خواند و گفت: سرمایه گذاری یک بحث میان مدت است و چون شورای اسلامی شهر و شهرداری ممکن است نتیجه سرمایه گذاری را در میزان مسئولیت‌های خود مشاهده نکنند، رغبتی برای سرمایه گذاری ندارند و همه فکر می‌کنند که فروش زمین سهل الوصول ترین راه برای جلب و جذب سرمایه گذاری است.

وی با بیان اینکه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تبریز برای تدوین شیوه نامه سرمایه گذاری، ماه‌ها زمان صرف کرده است، خواستار تلاش مجدانه و بیشتر شهرداری برای رونق اقتصادی شهر شد.

بهشتی اضافه کرد: در بودجه سال ۹۸ شهرداری تبریز ردیف‌های برای فعالیت مدیریت سرمایه گذاری لحاظ شده است و وظیفه شورای شهر بستر سازی در امر سرمایه گذاری است که انجام داده است و شهرداری وظیفه دارد با دیده وسیع به این موضوع نگاه کند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.