آیرال خبر- دکتر پورمحمدی پس از بازدید از بخشهای مختلف صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در نشست شورای مدیران این مرکز گفت : یکی از رسالت های رسانه ملی آشنا کردن نسل های سوم و چهارم انقلاب با مبانی دینی و اعتقادی است و در انجام این رسالت باید به انتقال پیام دقیق و مناسب، مخاطب شناسی و برخورداری از تیمهای قوی برنامه سازی توجه کند.

به گزارش آیرال خبر به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی ، وی افزود: مسلما در این راه خطیر شیوه انتقال یکنواخت پیام، کارآیی لازم را نخواهد داشت و پیام انقلاب را باید متناسب با ذائقه مخاطب و سلیقه شناسی از جوان امروز انعکاس دهیم.

وی ادامه داد: در برهه کنونی ، صدا و سیما ضمن ایفای نقش آموزشی خود باید با هماهنگی و همدلی ، واقعیت های جامعه را منعکس کند.

استاندار اذربایجان شرقی با اشاره به تلاش های دشمن جهت کتمان کردن دستاوردهای نظام، مسئولان دولتی را به همراهی با برنامه سازان صدا و سیما ملزم و تصریح کرد:  اگر بدانم کسی حتی اگر جایگاه مدیریتی هم داشته باشد، در انعکاس این دستاوردها سنگ اندازی می کند، قطعا برخورد خواهم کرد.

وی خاطرنشان کرد : آذربایجان شرقی در بخش های مختلف حرفی برای گفتن دارد و باید متناسب با این جایگاه و در راستای امیدآفرینی در جامعه، در صدا و سیما برنامه سازی شود.

وی با تاکید بر لزوم پوشش مناطق مرزی گفت: اگر در مناطق مرزی پوشش تلویزیونی لازم را نداشته باشیم، کشورهای همسایه به خصوص ترکیه، نه تنها کالا و فرهنگ خود را وارد کشور می کنند، بلکه لایه های فکری خود را نیز به خانواده های ما تزریق خواهند کرد.

پورمحمدی با بیان اینکه امروز جنگ نظامی در کار نیست بلکه جنگ اندیشه و فکر است گفت: دشمنان  تلاش دارند با استحاله رژیم طاغوت و ترویج تفکر سکولار، مردم ایران را متقاعد کنند که نظام جمهوری اسلامی ایران کارآمدی لازم را ندارد.

وی اضافه کرد: امروز استکبار جهانی با وجود تمام برنامه ریزی ها و تقلاهای خود برای مقابله با انقلاب به این نتیجه رسیده است که باید در قبال این نظام، سیاست صبر و بردباری را در پیش بگیرد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی هم با اشاره به اینکه این مرکز به لحاظ ظرفیتهای استان جزء ۴ مرکز حساس کشور محسوب می شود تاکید کرد:  رسانه ملی با توجه به نقش آذربایجان شرقی در معادلات ملی و منطقه ای و نگاه خاصی که خارج از مرزها بر استان وجود دارد، باید برای تحلیل وضعیت حرفی برای گفتن داشته باشد.

صفری با بیان اینکه این مرکز در هر ۲۴ ساعت، ۶۴ ساعت برنامه از طریق فرستنده های مختلف برای آنتن برنامه پخش می کند گفت: سالانه در مجموع ۲۳ هزار و ۳۶۰ ساعت برنامه از صدا و سیمای استان پخش می شود.

وی با اشاره به فعالیت ۴۵۰ فرستنده تلویزیونی و رادیویی در استان گفت: رسانه ملی در طول سالهای گذشته موفق به ارتقای سیستم خود از آنالوگ به دیجیتال شده و ۹۵ درصد مردم استان به ۲۳ شبکه تلویزیونی و ۲۰ موج رادیویی با کیفیت قابل قبول دسترسی دارند.

وی همچنین گفت: به مناسبت چهلمین سال انقلاب ۱۲۵ طرح فنی و عمرانی در دهه فجر با هزینه ای افزون بر ۱۵ میلیارد تومان در زمینه های سیگنال رسانی، توسعه رسانه های دیجیتال و احداث ایستگاههای جدید در استان افتتاح خواهد شد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با بیان اینکه برنامه سازان رسانه ملی مهندسی پیام را در اولویت کاری خود دارند گفت: در این راستا تلاش میشود نگاه علمی و حرفه ای بر تولید برنامه ها حاکم شود و برنامه سازی با تشخیص ذائقه مردم صورت گیرد.

صفری با اشاره به رویکرد رهبر معظم انقلاب در خصوص نقش پشتیبانی رسانه ملی از دولت خاطرنشان کرد: رسانه ملی خود را از دولت جدا نمی داند و سعی دارد نقش خود را در تحرک و توسعه استان ایفا کند.

وی گفت: رسانه ملی در پی راه اندازی نهضت تبیین و اطلاع رسانی عملکرد نظام است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.