پسماند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز از آغاز به کار کانکس های ویژه تحت عنوان غرفه بازیافت در سطح شهر تبریز خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار و امور ارتباطات سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز؛ علیرضا اصغری با اشاره به استقرار کانکس های ویژه تحت عنوان غرفه بازیافت در سطح شهر تبریز گفت: شهروندان می توانند کلیه پسماندهای خشک اعم از پسماند های پلاستیکی، فلزی، شیشه، کاغذ، مقوا و همچنین پسماندهای الکترونیکی خود را  به این غرفه ها تحویل داده و در مقابل کالاهای مصرفی و مزیت های مناسب تفکیک پسماند دریافت و استفاده نمایند.

وی با اشاره به استقرار باکس های تفکیک پسماند خشک در مجتمع های مسکونی گفت: آموزش  های لازم د خصوص تفکیک از مبدا و فعالیت های غرفه بازیافت توسط کارشناسان و آموزش یاران سازمان در مجتمع های مسکونی انجام می شود.

اصغری افزود: شهروندان و ساکنان این مجتمع ها می توانند با مشارکت و همکاری در اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماندها مدیریت شهری را در ارتقاء فرهنگ زیست محیطی شهر و همچنین پاکیزگی به زیبایی محیط شهری یاری نمایند.

وی با اشاره به استقرار باکس های مخصوص جمع آوری کاغذ باطله در ادارات سازمان ها و مدارس گفت: با توجه به عقد تفاهم نامه مشترک با آموزش و پرورش و کمیته امداد در زمینه طرح جمع آوری پسماندهای خشک در مدارس گام بزرگی در جهت کمک به هموطنان سیل زده انجام می پذیرد.

اصغری با بیان اینکه تیم بازرسی متشکل از نمایندگان سازمانهای پسماند تشکیل یافته و برگه اخطاریه برای واحدهای غیر مجاز جمع آوری ضایعات در سطح شهر را صادر می کتتد گفت: تیم بازرسی در جهت برخورد با مراکز غیرمجاز خرید و فروش  و ساماندهی انبارهای ضایعات در حومه شهر تشکیل شده است.

وی این اقدام را بر اساس ضوابط دانست و ادامه داد: با اخذ حکم از سوی معاونت داستان در زمینه برخورد با تفکیک کنندگان غیرمجاز و در صورت عدم توجه اقدام به جمع آوری و برخورد قانونی با متخلفان توسط سازمان می‌شود.

اصغری در پایان گفت: فعالیت غرفه های فرهنگی و اموزشی مدیریت پسماند در سطح شهر و همچنین ساماندهی و جمع آوری تفکیک کنندگان غیرمجاز در مناطق دهگانه و جمع‌آوری مراکز غیر مجاز تفکیک زباله با هدف جلوگیری از آلودگی های محیط زیستی و کاهش تولید پسماند و حفظ منابع طبیعی و توجه به سلامت شهروندان فهیم تبریزی انجام می شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.