مردم تبریز نخستین قطعی تابستانی برق در روزهای تیرماه همزمان با افزایش دما را از دیروز تجربه کردند.

به گزارش پایگاه خبری آیرال خبر، مدیران و کارشناسان برق پیش از این بارها نسبت به احتمال قطعی برق در استان آذربایجان‌شرقی به ویژه طی فصل تابستان و ضرورت صرفه جویی هشدار داده بودند ولی پیش بینی آنها در بدبینانه‌ترین حالت وقوع آن اوج گرمای تابستانی یعنی اواخر تیرماه یا مردادماه بود.

شهروندان برخی مناطق تبریز دیروز سه‌شنبه(پنجم تیرماه) نخستین قطعی برق را دشت کردند، تلفن گویا 121، قطعی برق را برای مدیریت مصرف انرژی اعلام می‌کند.

طبق اعلام هواشناسی هوای استان آذربایجان‌شرقی در برخی نقاط استان به بالاترین درجه خود یعنی 40 درجه نیز خواهد رسید.

تبریزی ها در مصرف برق صرفه جویی کنند

روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز طی اطلاعیه ای از عموم شهروندان تبریز خواست تا در مصرف برق صرفه جویی کنند.

در این اطلاعیه آمده است: اطلاعیه های جوی سازمان هواشناسی کشور حاکی از افزایش شدید دما در طول تابستان سال جاری می باشد که موجب افزایش مصرف برق در تبریز خواهد شد و از نظر فنی شبکه توزیع پاسخگوی این اضافه بار نیست و از مشترکین محترم درخواست می کنیم در مصرف برق صرفه جویی کنند.

با توجه به نمودارهای آماری پیک بار، به احتمال زیاد پیک مصرف برق در روزهای آتی نسبت به روزهای مشابه سال گذشته، افزایش خواهد داشت. بر همین اساس روزها از ساعت 12 الی 18 شاهد اوج مصرف برق هستیم که نیازمند همکاری مستمر مردم و سازمان ها در رعایت الگوی مصرف برق جهت تامین برق پایدار برای مشترکین هستیم.

در ادامه این اطلاعیه، روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز خواستار استفاده از لوازم برقی به خصوص لوازم برودتی دارای علامت استاندارد و بر چسب انرژی شد . انتخاب نوع کولر با توجه به مناطق آب و هوایی ، تنظیم دمای کولر در 25 درجه سانتی گراد(دمای آسایش)، خاموش کردن کولر در هنگام ترک منزل ، عدم استفاده از دور تند کولر در زمان پیک مصرف برق ،‌بستن کامل در و پنجره به هنگام استفاده از کولر از راهکارهای ساده در جهت تعدیل مصرف انرژی می باشد.

در پایان، این اطلاعیه می افزاید: از عموم شهروندان، سازمان ها و نهاد های دولتی و خصوصی می خواهیم با عدم استفاده از لوازم برقی پر مصرف نظیر اتو، جارو برقی، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، سماور برقی و … در ساعات اوج مصرف، در جهت پایداری شبکه و تامین مستمر برق با صرفه جویی و استفاده بهینه از انرژی برق این شرکت را در خدمت رسانی به عموم همشهریان فهیم یاری رسانند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.