جلسه امروز شورای شهر تبریز با بررسی سفر شهردار تبریز به مالزی و بازنگری و تعدیل نسبت به کاهش بهای خدمات عادی شهر برگزار شد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از آناج، غلامحسین مسعودی ریحان در جلسه امروز شورای شهر تبریز در نطق پیش از دستور اظهار داشت: شایسته ترین افراد در بدنه شهرداری حضور دارند که ما نتوانستیم از پتانسیل‌های آنها به درستی استفاده کنیم.

وی با تبریک سالروز تولد ستارخان، سردار ملی عنوان کرد: این مرد که اهل قره‌داغ بود نماد آزادی بخشی ایران است.

عضو شورای شهر تبریز در خصوص اجرای مصوبات شورا تصریح کرد: از شهردار تبریز و معاونین وی خواسته‌ایم تا یک ماه آینده برای اجرای تبصره‌های مصوبی که مسکوت مانده اقدام کنند، شورای اسلامی شهر به عنوان محلی برای تصویب قانون در شهر  است و اگر ما نتوانیم تبریز و شهرداری را به عنوان الگو برای سایر سازمان‌ها معرفی کنیم کم‌کاری کرده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین پیشنهاد می‌کنم شهرداری طبقه فوقانی پاساژ جواهر که خالی مانده‌اند را در اختیار دانشگاه تبریز و شرکت‌های دانش بنیان قرار دهد.

مسعودی‌ریحان با اشاره به مشکل آب و بلاتکلیفی برخی پروژه‌ها گفت: در تبریز مشکل آب وجود دارد، جمعیت تبریز و شهرهای اطراف به شدت درحال افزایش است که باید فکری برای آینده آن و احیای قنات‌های تبریز کرد. شهرداری تبریز همچنین به عدم پیشرفت پروژه مقبره‌الشعرا و بلاتکلیفی دیگر پروژه‌های شهرداری رسیدگی شود.

تبدیل وضعیت‌های خاص

در ادامه محمد فرج‌ قلیزاده در تذکر مجدد به شهردار تبریز عنوان کرد: باید تکلیف تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری تبریز مشخص شود. از شهرداری خواستیم به صورت دقیق و شفاف این تبدیل وضعیت را انجام دهد اما اخیرا شاهد این هستیم‌ که شهرداری بدون رعایت برخی ضوابط اقدام به تبدیل وضعیت تنها عده‌ای خاص کرده است.

وی ادامه داد: امیدواریم دوباره شاهد جذب نور چشمی‌ها در بدنه شهرداری نباشیم. در مورد پرداخت حقوق‌ها، بازنشستگی‌ها و موضوع تبدیل وضعیت شفاف سازی شود، در پرداخت حقوق، عزل و نصب‌ها، بازنشستگی و غیره، هیچگونه عدالتی مشاهده نشده است.

عضو شورای شهر تبریز تاکید کرد: پیش از این به شهرداری ابلاغ شده بود تا در مرکز علمی کاربردی از جذب دانشجو خودداری کند اما اخیرا شهرداری اقدام به جذب دانشجوی بیشتر و افزایش رشته‌های تحصیلی کرده است!

فریدون بابایی اقدم نیز در تذکری به شهرداری تبریز گفت: شهرداری هرچه سریع تر مشکلات مربوط به ۹۰ نفر از مربیان ورزش همگانی و ورزشکاران را حل کرده و تکلیف آنها را مشخص کند. در تعیین تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری بیشترین دغدغه مختص افرادی است که تحصیلات دیپلم و یا زیر دیپلم دارند، در این خصوص نیز شهرداری باید اقدامات لازم را انجام دهد.

وی عنوان کرد: زباله‌گاه تبریز در وضعیت نامناسبی قرار دارد به طوری که در ۵ منطقه، سرریز شیرابه‌های زباله، خطر بزرگی به وجود آورده است.

دستور جلسه دوم شورا بررسی نامه شهرداری تبریز در خصوص برگزاری همایش بین المللی شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی از ۱۳ تا ۱۸ آبان ماه در شهر انکسی چین و شهر کوچین مالزی بود که با رای  اعضای شورا با حضور شهردار تبریز در همایش بین المللی شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی در مالزی موافقت شد.

حاشیه‌های خروج رئیس از جلسه شورا

دستور جلسه سوم شورا بررسی اساسنامه سازمان‌های وابسته به شهرداری تبریز (اساسـنامه سازمـان فنـاوری اطلاعات و ارتباطات) مصوب کمیسیون برنامه و بودجه بود. هنگام بررسی لایحه دوفوریتی یکی از مواد تعرفه عوارض محلی شهرداری و در حین سخنرانی بهشتی با موضوع کاهش هزینه‌های پسماند، شهرام دبیری برای پاسخ به تماس تلفنی خود از صحن شورا خارج شد.

عبدالله تقی‌پور در واکنش به خروج دبیری عنوان کرد: از آنجایی که رئیس و یا نائب رئیس جلسه در جلسه حضور ندارند برای همین جلسه، رسمی نیست و رسمیت ندارد! شهرام دبیری پس از گذشت یک دقیقه به صحن شورای شهر بازگشت.

بررسی دو فوریت لایحه کمیسیون برنامه و بودجه مبنی بر بازنگری و تعدیل نسبت به کاهش بهای خدمات عادی شهر دیگر موضوع جلسه شورای شهر بود که محمدباقر بهشتی در موافقت با این لایحه گفت: افزایش عوارض نوسازی ناشی از افزایش چند برابری عوارض پسماند است، رسیدگی به این موضوع باید در دستور کار شهرداری تبریز قرار گیرد تا نارضایتی که حاصل شده است را برطرف کنیم.

در نهایت با رای اکثریت اعضا، دو فوریت لایحه بازنگری و تعدیل نسبت به کاهش بهای خدمات عادی شهر تصویب شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.