جلسه شورای شهر تبریز صبح امروز با حضور اعضای این شورا برگزار گردید.

به گزارش آیرال خبر، جلسه امروز شورای شهر تبریز با حضور تمام اعضا و با صحبت‌های شهرام دبیری به عنوان رئیس شورای شهر تبریز در محل جلسات این شورا برگزار شد. دبیری در ابتدا جلسه با واکنش به جان باختن دو تن از کارکنان شهرداری، اظهار داشت: این دو نفر در حال جمع‌آوری شیشه‌های باقی‌مانده از تصادف بودند و ظاهرا خودرویی که با این دو عزیزان تصادف کرده به هیچکدام از علایم هشداردهنده توجه نکرده است.

وی افزود: کارکنان خدماتی باید مجهز به فلاشر باشند و ایمنی را بیشتر رعایت کنند؛ جان کارکنان شهرداری مهم است و باید ایمنی و نظارت بر این مساله افزایش یابد.

بازخواست خاطیان/ شب‌هنگام زمان نظافت خیابان است؟

فریدون بابایی اقدم نیز در واکنش به مرگ دو تن از کارکنان شهرداری تبریز ابراز داشت: معمولا بعد از فوت یکی از کارکنان شهرداری همه تسلیت گفته و بعد از آن، به فراموشی سپرده می‌شود اما چرا کسی در این خصوص بازخواست نمی‌شود که شب‌هنگام چه نیازی به تمیز کردن اتوبان است؟

در این نشست که به بررسی صورت‌ جلسه کمیسیون عمران و حمل‌ونقل مبنی بر افزایش ۱۸ درصدی دستمزد سرویس مدارس پرداخته شده بود، شهرام دبیری، گفت: افزایش ۱۸ درصدی سرویس مدارس ظاهرا عملی شده و مصوبه شورا ندارد و تنها به دلیلی قانونی شدن این طرح به شورا آورده شده است.

مسعودی‌ریحان از دیگر اعضای شورای شهر نیر با بیان اینکه بهتر بود قبل از افزایش قیمت بنزین چنین افزایش قدمت صورت نمی‌گرفت، تاکید داشت: از زمان افزایش قیمت بنزین سرویس مدارس قیمت‌ها را افزایش داده‌اند.

بابایی‌اقدم نیز در این خصوص گفت: سال گذشته آموزش‌ و پرورش درخواست افزایش ۱۵ درصدی داشت و ۱۲ درصد را مصوب کردیم و امسال نیز تقاضای ۲۰ درصد را داده بودند که کمیسیون به ۱۸ درصد کاهش داد.

افزایش 18 درصدی کرایه سرویس مدارس فعلا ممنوع!

فرج‌قلیزاده نیز با بیان اینکه افزایش ۱۸ درصدی سرویس مدارس انعکاس خوبی در جامعه ندارد، تاکید داشت: اگرچه هر سال افزایش قیمت سرویس مدارس وجود دارد اما فعلا این طرح لازم است تا مسکوت بماند.

سر انجام طرح افزایش 18 درصدی کرایه سرویس مدارس با رای اکثریت اعضای شورا تا پیش از بررسی بودجه ۹۹ مسکوت ماند.

کاری کنیم که در کل ایران بگویند

در بخش دیگری از جلسه، شورانشینان به بررسی لایحه شهرداری در خصوص سهولت در صدور پروانه ساخت پرداختند. اشرف‌نیا که بعد از مدت‌ها به دلیل کسالت و بیماری مجددا در جلسه شورا حاضر شده بود با بیان اینکه این مردم نشان دادند که لایق بسیاری از چیزها هستند تاکید داشت: امیدوارم با تصویب این لایحه کاری کنیم که در کل ایران بگویند شهرداری تبریز به تعداد زیادی پروانه ساخت به مردم داده است.

فرج قلیزاده نیز با انتقاد از تفیض اختیارات شهرداری به نظام مهندسی خاطرنشان ساخت: حتی اگر این لایحه تصویب شود و پروانه ساخت برای مردم در شهرداری صادر شود در نظام مهندسی مشکل ایجاد خواهد شد.

شکور اکبرنژاد در این باره گفت: برخی از بندهای این لایحه غیر کارشناسی است و بهتر است دوباره به کمیسیون شهرسازی بازگردد. این لایحه سرانجام با نظر اعضای شورا به تصویب رسید.

در ادامه جلسه شورای شهر تبریز، اعضای شورا به بررسی اساسنامه یکی از سازمان‌های وابسته به شهرداری تبریز یعنی سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری پرداختند که در این موضوع، محمدباقر بهشتی با بیان اینکه سازمان فناوری باید رقیب گوگل و فیس بوک باشد و هرکس نمی‌تواند مدیرعامل آن باشد، تاکید داشت: اگر بناست که افرادی با سطح پایین در هیئت مدیره این سازمان باشد، این سازمان را کلا تعطیل کنید.

وی افزود: این سازمان باید لوکوموتیو شهرداری باشد، نه یک واگن باری سنگین! این سازمان از سالهاست با یک روش اشتباه مدیریت می شود و تنها کاری که انجام می دهند مدیریت چند سامانه است.

بابایی‌اقدم نیز گفت: علاوه بر تحصیلات مرتبط با فناوری باید مدارک تحصیلی اعضای هیئت مدیره از دانشگاه‌های معتبر باشد. در نتیجه این پینشهاد نیز به تصویب اعضای شورای شهر تبریز رسید.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.