استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات مجلس پرشورتر از همیشه خواهد بود، گفت : رسالت اصلی مجریان و ناظران انتخابات، تأمین سلامت انتخابات است.

به گزارش آیرال خبر، محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز در نشست مشترک فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات و هیئت نظارت بر انتخابات استان اظهار داشت: سلامت انتخابات از همه چیز مهم‌تر است و خواسته اصلی ما از مجریان و ناظران انتخابات این است که دقت کنند تا حقی از کسی ضایع نشود.

وی افزود: رمز موفقیت در انجام این رسالت، قانون‌گرایی و اجرای بی‌کم‌وکاست قانون است.

استاندار آذربایجان شرقی بر بی‌طرفی کامل مجریان و ناظران انتخابات تأکید کرد و گفت: تمام دست‌اندرکاران انتخابات باید نگاه بی‌طرفانه و بی‌غرضانه به افراد و جریان‌های سیاسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه همه باید تابع رأی و اراده مردم باشند، افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، رأی مردم حق‌الناس است و اگر مواردی از دخالت دست‌اندرکاران انتخابات به نفع یا ضرر افراد و جریان‌های سیاسی مشاهده شود به هیچ وجه از آن چشم‌پوشی نخواهیم کرد.

پورمحمدی با اشاره به نقش تأثیرگذار مردم در نظام جمهوری اسلامی، گفت: مردم‌سالاری دینی یک روش بدیع در بین نظام‌های سیاسی دنیاست و در هیچ کشوری به اندازه ایران، رأی مردم در منصه ظهور و بروز نیست.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به طور متوسط هر سال یک انتخابات آن هم با مشارکتی که در سطح دنیا کم‌نظیر است برگزار شده و این یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد : حضور ایرانیان در پای صندوق‌های رأی، دست کم 20 درصد از متوسط جهانی بیشتر است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین گفت : مشارکت، امنیت، سلامت و قانون مداری همانند همیشه اولویت‌های انتخابات این دوره است و همه اقشار از هر جناح و جریان سیاسی زیر چتر آن قرار دارند.

وی افزود: گرچه در آستانه انتخابات مجلس هم همانند قضایای اخیر، شیطنت‌هایی از سوی جریان‌های معاند و ضدانقلاب صورت خواهد گرفت؛ اما از بابت مشارکت مردم در انتخابات نگرانی نداریم؛ چرا که ملت ایران در مقاطع مختلف، هوشیاری و آگاهی خود را نشان داده‌اند و در شرایط سخت‌تر با انگیزه بیشتر در صحنه حضور یافته‌اند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.