شهردار تبریز در مراسم افتتاح پل عابر حدفاصل پارک بهاران و عباس میرزا که با سلیقه‌ای خاص سبز رنگ شده است در مورد پروژه‌های عمرانی در حال انجام شهر گفته است: «مشکلی در اجرای پروژه‌های عمرانی وجود ندارد.»

به گزارش آیرال خبر به نقل از فارس، شهردار تبریز در مراسم افتتاح پل عابر حدفاصل پارک بهاران و عباس میرزا که با سلیقه‌ای خاص سبز رنگ شده است در مورد پروژه‌های عمرانی در حال انجام شهر گفته است: «مشکلی در اجرای پروژه‌های عمرانی وجود ندارد.»

با شنیدن این عبارات از شهردار تبریز بر آن شدیم تا حاشیه‌ای بر مفهوم مشکل در پروژه‌های شهری آورده و آن را با مثال ساده ایستگاه‌های در دست بهسازی بی.آر.تی تبریز کمی شفاف‌سازی کنیم.

شهردار تبریز که به گفته خود اکثراً با اتوبوس در حال رفت و آمد است، بر معضل آسفالت مسیر بی.آر.تی تبریز واقف است و می‌داند این مشکل همچون مشکل حاشیه‌نشینی متاسفانه تا این لحظه قابل حل نبوده و نیست و البته با پیگیری‌های «فارس» جدیداً مدیران عمرانی وی بر آن شده‌اند تنها در ایستگاه‌های این مسیر در مرحله اول در سه ایستگاه میدان ساعت، چهارراه شریعتی و فردوسی به بازسازی و سنگ‌فرش کردن آن اقداماتی انجام دهند و شاید با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در این محدوده از میزان معضلات و مشکلات این مسیر کم کنند.

بازسازی این ایستگاه‌ها که نزدیک به دو ماه در حال انجام است در مسیر پر تردد و پر ترافیک شهر تبریز یعنی چهارراه شریعتی و میدان ساعت آن‌هم در یک قسمت از مسیر آغاز شده است و همچنان کارگران مشغول کارند.

حتماً شهردار محترم که اتوبوس‌سوار هم است هر روز این مشکلات را از زیر ذره‌بین و عینک خود می‌بیند. وی ترافیک و تصادف ایجاد شده به خاطر اتوبوس‌های خارج از مسیر بی.آر.تی تبریز که در حال تردد هستند را به‌خوبی تحمل می‌کند و با شعار «مشکلی در اجرای پروژه‌های عمرانی وجود ندارد.» امیدوار است بعد از مدتی این طرف ایستگاه‌ها تعمیر و آن طرف ایستگاه‌ها جهت بازسازی تخریب شود و با وجود ده‌ها ایستگاه بدون زمان‌بندی و دقت فراوان معضل بی.آر.تی تبریز رفع شود!

شهردار محترم با حوصله و صبری که دارد گویا مشتریان اصلی بی.آر.تی که همانا دانش‌آموزان هستند را از یاد برده است‌؛ چرا که دو هفته بعد با آغاز سال تحصیلی به راحتی نمی‌توان بر این قشر از شهروندان، آموزه صبر و استقامت در برابر طولانی شدن پروژه‌های شهری را دیکته کرد!

شهردار محترم! معدود پروژه‌های عمرانی که در شهر تبریز در حال انجام هستند اگر مشکل ندارند پارامتر زمان‌بندی را به آن اضافه کنید تا به صورت یک معضل دیده شوند.

شهردار محترم! مشکل شهروندان با گفتن «مشکلی در اجرای پروژه‌های عمرانی وجود ندارد.» حل نمی شود، بلکه «کار را که کرد آنچه تمام کرد».

البته با توجه به اتمام فصل کاری با توجه به آب و هوای تبریز و بهسازی 19 ایستگاه بی.آر.تی تبریز با این روند فکر نمی‌کنیم این مسیر امسال نیز بهسازی شود و اتوبوس‌های میلیاردی شرکت واحد تبریز اجباراً باید در این مسیر تردد کنند.

پروژه‌ای که ۱۰ سال است هر سال یک پروژه جدید پیاده می‌کنند و هر بار تنها چند ماه دوام می‌آورد.

با وجود همه این مسائل امیدواریم اعضای شورای شهر تبریز و شهرداری تبریز حتی یک‌بار هم شده برای حفظ آبروی شهر تبریز مقابل مهمانان سوار این مسیر شده تا مشکلات این مسیر پایان یابد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.