به گزارش آیرال خبر، سید مجید حسینی ظهر امروز در ویژه برنامه‌ی روز دانشجو که در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار می‌شد، ابراز داشت: از مسئولین دانشگاه آزاد به خاطر صدور مجوز سخنرانی ممنونم! با دانشگاه آزاد مخالف نیستم بلکه با اساس تاسیس این دانشگاه مخالفم.استاد دانشگاه تهران گفت: در همین دانشگاه آزاد اسلامی صندلی پزشکی را پانصد میلیون تومان می‌فروشند، اگر می‌توانند این ادعای بنده را تکذیب کنند.
وی افزود: در خروجی شهر مراغه مقابل دانشگاه آزاد نوشته بودند رویاهایت را آزاد بساز! در بشاگرد وقتی از بچه پرسیدند آرزویت چیست، گفت پرتغال! تمام آرزویش داشتن پرتغال و میوه بود!

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه در دانشگاه آزاد رشته پزشکی ایجاد کرده‌اند و تا زمان اخد مدرک ۱۵۰ میلیون تومان طلبکار می‌شوند، خاطرنشان ساخت: چنین فردی وقتی دکتر شد این پول را از من و شما در می‌آورد.

وی متذکر شد: ایده‌ی کالا شدن آموزش یعنی یک معلم در بیمارستانی نگهبان می‌شود و دیگری ساعتی ۷۰۰ هزار تومان درآمد دارد؛ امیر کبیر می‌گفت آموزش مرکز توسعه یک کشور است، ۱۶۵ سال این آموزش شروع شده و هنوز بچه‌های پاوه در حال کولبری هستند.

پژوهشگر مسایل آموزشی با اعلام اینکه کالایی شدن دانشگاه در آنجایی معنا می‌شود که به‌جای ابتدای سال تحصیلی می‌نویسند سال مالی، یادآور شد: آنچه از ۱۳۶۸ به بعد وارد آموزش شد توسعه نبود بلکه تبعیض محض بود، مگر ۲۲ بهمن ۵۷ لحظه‌ای نبود که همه برابر بودند، چطور ساشا سبحانی در دوبی می‌نشیند و می‌گوید من زرنگ بودم پولدار شدم، چرا پس بچه‌های ورزقان پولدار نیستند؟ زرنگ نبودند؟! در ۲۲ بهمن ۵۷ همه فکر می‌کردند برابرند اما ظاهرا عده‌ای برابرترند!

وی ادامه داد: کسی نیست بیایید بپرسد چرا ۳۰ میلیون تومان از یک نفر می‌گیرید و برای او مدرک می‌دهید؟ مگر در قانون اساسی ننوشته آموزش، تربیت بدنی و درمان برای همه رایگان است، این قانون اساسی است یا کاغدپاره؟!

سید مجید حسینی با اشاره به اینکه در سوئیس ۲۰ درصد مردم دانشگاه می‌روند و ۱.۱ درصد تولید علمی جهان را به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: این وضعیت در ایران چگونه است؟ ایده توسعه‌ای که در ایران تجویز کردند می‌گفت بیکاران هم مدرک داشته باشند!

وی اضافه کرد: در سال ۶۸ ما جنگ را تمام کردیم، دولت هم ۱۳ میلیارد دلار بدهی داشت، رفتند ۳۰ میلیارد دلار از بانک خصوصی وام گرفتند و شرط وام یک مورد بود و آن هم اینکه آموزش و درمان باید خصوصی شود؛ به همین دلیل اکنون به اینجا رسیده‌ایم!

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه در ایران ۱۲ درصد بچه‌ها مدارس غیرانتفاعی می‌روند و در آمریکا با آن تعداد جمعیت این میزان تنها ۱۰ درصد است، گفت: در آمریکا ۸۰ درصد هزینه آموزش توسط دولت داده می‌شود و این رقم در کشورهای اسکاندیناوی به ۱۰۰ درصد می‌رسد!

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با این ایده که دولت توانایی پرداخت هزینه آموزش را ندارد و مردم باید پول بدهند تا مدرک بگیریند، احداث شد.

حسینی با ذکر خاطره‌ای از اظهارات یک راننده اسنپ در تهران، اظهار داشت: وقتی با آن راننده جوان همکلام شدم و پرسیدم تحصیلات را تا چه مقطعی گذرانده است، پاسخ داد فوق لیسانس علم صنعت دارد؛ این یعنی رتبه کنکوری‌اش زیر ۲۰۰ بوده است.

وی بیان کرد: مدارس دولتی ۱۰ هزار میلیارد تومان و مدارس غیر انتفاعی ۲۰ هزار میلیار تومان از مردم پول گرفتند؛ موسسات کنکوری نیز ۸ هزار میلیارد تومان کاسب شده‌اند و اگر این ارقام را بودجه ۳۵ هزار میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش جمع ببندیم می‌بینیم بیش از ۷۰ هزار میلیارد وارد چرخه آموزش شده است.

استاد دانشگاه تهران توضیح داد: وقتی اصل سرمایه‌داری را می‌پذیریم، انسان‌‌ها پیچ و مهر شده و با پول محاسبه می‌شوند، یعنی اگر پول این ماه دانشگاه آزاد را نداشته باشید حق ثبت نام ندارید، دقیقاً مثل تعمیرگاه خودرو که اگر پول ندهید، تعمیری در کار نیست.

وی با بیان اینکه امروز سه دهه‌ی پایینی جامعه هیچ فرصتی برای آموزش ندارند، تصریح کرد: خواهش می‌کنم اگر مسئولین دانشگاه آزاد می‌توانند ادعای بنده مبنی بر اینکه صندلی پزشکی را ۵۰۰ میلیون فروخته‌اند، تکذیب کنند! جاهایی داریم که هنوز شهر نشده‌اند و دانشگاه آزاد آنجا واحد تاسیس کرده است.

سید مجید حسینی در پایان گفت: در زاهدان از بچه‌ای پرسیدم می‌خواهد در آینده چه شغلی را انتخاب کند، پاسخ داد می‌خواهم آتش‌نشان شوم چراکه اگر در منطقه‌شان ایستگاه آتش‌نشانی بود خانواده‌اش نمی‌سوختند یتیم شود، اما وقتی همین سوال را از بچه‌ای در شمال تهران پرسیدم پاسخ داد می‌خواهد بابک زنجانی شود چراکه در جلسه دادگاه می‌گوید همتون باهم چند؟!

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.