هفته دوم لیگ نوزدهم در حالی به پایان رسید که دو تیم تبریزی از ۶ امتیاز ممکن در این هفته ۳ امتیاز کسب کردند.

به گزارش آیرال خبر، دومین هفته از لیگ نوزدهم روز گذشته با برگزاری ۴ دیدار به پایان رسید. در دیدارهای این هفته تراکتور توانست در دیدار بزرگ هفته، پرسپولیس را با نتیجه یک بر صفر در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز شکست دهد. ماشین‌سازی تبریز هم در روز نخست این هفته از بازی‌ها، مهمان سپاهان بود که با نتیجه مشابه یک بر صفر مقابل میزبان خود تن به شکست داد.

غیر از ۲ بازی، سایر دیدارهای هفته دوم حداقل یک گل به همراه داشته اما پرگل‌ترین بازی هفته مربوط به دیدار تیم‌های نساجی مازندران و پیکان بود که با برتری ۴ بر ۳ شاگردان رضا مهاجری در تیم نساجی به پایان رسید.

شکست جوانان خطیبی مقابل سپاهان همیشه مدعی

ماشین‌سازی در حالی پس از برد خانگی مقابل استقلال راهی اصفهان شد که شاگردان رسول خطیبی امیدوار به کسب پیروزی یا تساوی خارج از خانه مقابل شاگردان امیر قلعه‌نویی بودند اما تک‌گل علی قربانی در دقیقه ۲۰ موجب شد سبزقبایان تبریزی با دست‌خالی اصفهان را ترک کنند.

شاگردان خطیبی که در پایان هفته نخست با ۳ امتیاز در رده ششم جدول قرار داشتند، با این شکست به رده هشتم جدول سقوط کردند تا با حضور در این رده به استقبال تعطیلات لیگ بروند. این تعطیلات فرصت مناسبی است تا خطیبی نقاط ضعف تیمش را رفع کرده و با قدرتی مضاعف به استقبال دیدار با سایر رقبا برود. هر چند این تیم بازیکنان جوانی در اختیار دارد اما عملکرد شاگردان خطیبی در ۲ بازی ابتدایی قابل‌قبول بوده و هواداران این تیم در صورت حمایت در هفته‌های آتی می‌توانند شاهد درخشش بازیکنان جوان این تیم باشند.

ماشین‌سازی در هفته سوم لیگ نوزدهم در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز به مصاف شهر خودرو مشهد می‌رود. سپاهان نیز در خوزستان با فولاد دیدار خواهد کرد.

شاگردان دنیزلی برنده بازی بزرگ هفته

مهم‌ترین دیدار هفته دوم لیگ نوزدهم در تبریز و با میزبانی تراکتور از پرسپولیس برگزار شد که در این دیدار شاگردان دنیزلی با یک گل از سد مهمان خود گذشتند.

در این بازی تراکتور شروع خوبی داشت اما رفته‌رفته بازی متعادل‌تر شد. اشتباه رشید مظاهری در دقایق ابتدایی بازی برای تیم میزبان خطرساز شد اما حضور مدافعان تراکتور و میثم تیموری موجب دفع این خطر شد. پرشورها پس از این صحنه دروازه‌بان تیمشان را تشویق کردند تا مظاهری با روحیه بیشتری بازی را پیگیری کرده و در ادامه عملکرد قابل‌توجهی از خود به نمایش بگذارد.

نیمه نخست این دیدار در حالی با تساوی بدون گل پیگیری شد که تماشاگران حاضر در ورزشگاه امیدوار به تغییر تاکتیک تیمشان در نیمه دوم بودند تا با پیروزی به استقبال تعطیلات بروند اما احسان حاج صفی کار را در همین نیمه تمام کرد و با شوتی از راه دور در وقت‌های تلف‌شده نیمه اول، دروازه علیرضا بیرانوند را باز کرد.

در نیمه دوم پرسپولیس تعویض‌هایی برای بازی هجومی‌تر انجام داد اما این شاگردان دنیزلی بودند که توانستند برتری خود را حفظ کرده و مانع گلزنی بازیکنان پرسپولیس شوند. در این میان نمی‌توان واکنش‌های خوب و سریع رشید مظاهری را نادیده گرفت. بدین ترتیب تراکتورِ دنیزلی توانست نخستین برد خود را در مصاف با تیم سابق این مربی کسب کند.

در این بازی علاوه بر سکوها و راه‌پله‌ها، راهروهای ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز پرشده و تعدادی از تماشاگران از بیرون ورزشگاه در حال تماشای دیدار بودند که رضایت بازیکنان تراکتور و قدردانی دنیزلی را در پی داشت.

تراکتور در حالی بازی بزرگ هفته دوم را با برد پشت سر گذاشت که دنیزلی از عملکرد بازیکنانش نیز رضایت داشت اما همچون روزهای گذشته اعلام کرد که این تیم از هفته پنجم به بعد به بلوغ تاکتیکی رسیده و عملکرد بهتری خواهد داشت اما این موضوع به معنی این نیست که تراکتور در ۳ هفته آتی به دنبال پیروزی نیست. سرمربی تراکتور ابراز امیدواری کرد با استفاده از تعطیلات پیش رو، مشکل هماهنگی بین بازیکنان جدید این تیم رفع شود.

کالدرون، سرمربی پرسپولیس نیز علی‌رغم شکست در مصاف با تراکتور، عملکرد بازیکنانش را خوب ارزیابی کرده و گفت: تفاوت ما و تراکتور تنها در یک صحنه بود که منجر به گل شد. ما در این صحنه اشتباه کردیم و آن‌ها با استفاده از موقعیت پیش‌آمده به گل رسیدند. در نیمه دوم برای جبران گل تلاش و موقعیت‌های خوبی نیز روی دروازه حریف ایجاد کردیم. با سرعتی که به بازی دادیم، تراکتور عقب‌رفته و روی دفاع و ضد حمله برنامه‌ریزی کرد.

با نتیجه این بازی، پرسپولیس از رده چهارم به رده هفتم جدول رسید و تراکتور با ۳ رده صعود، در رده ششم جدول قرار گرفت. شاگردان دنیزلی در هفته سوم رقابت‌ها در اصفهان به مصاف ذوب‌آهن می‌رود. پرسپولیس نیز در تهران با صنعت نفت آبادان دیدار می‌کند.

به گزارش تسنیم، نکته قابل‌توجه در رابطه با دیدار تراکتور و پرسپولیس، طلسم‌شکنی شاگردان دنیزلی در برابر پرسپولیس بود. سرخپوشان تبریزی که پیش از این بردهای خوبی مقابل پرسپولیس کسب کرده بودند، در ۸ مصاف اخیر مقابل این تیم به پیروزی نرسیده و ناکام ماندند تا اینکه در بازی روز گذشته و نخستین باخت کالدرون با پرسپولیس، این طلسم شکست.

در پایان دیدارهای هفته دوم، دو تیم تبریزی توانستند ۳ امتیاز از ۶ امتیاز ممکن در دیدارهای این هفته را برای طرفداران خود کسب کنند. در هفته گذشته این دو تیم در مجموع ۴ امتیاز کسب کرده بودند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.