دلایل دکترمحمدامین سرکهکی_کارشناس مسائل سیاسی،اجتماعی در جهت تغییرات دستوری شهردار تهران
چه شد که به یکباره دستور کار شورای دوره پنجم تهران عوض شد؟!

چرا نجفی و هاشمی در قِبال پرونده اعطای زمین رایگان به ۸۲۰ اصلاح طلب در دوران ۱۲ ساله آقای خلبان، سکوت پیشه کردند؟!
پدیده شوم املاک_نجومی از مباحثی بود که میتوان در ابعاد خاص تری از بروز و ظهور تا سرکوب به تشریح آن پرداخت. حتی یاشار_سلطانی هم نمیدانست پا در چه باتلاق خطرناکی میگذارد. شاید اگر زودتر به او میگفتند که املاک_نجومی چون کالایی قابل انتقال با حقوق_نجومی به زودی معامله خواهد شد؛ هرگز قدم به چنین وادی نمیگذاشت.
در میانه بالا رفتن تب افشاگری، قالیباف پانزدهم دی ماه ۹۵ در جلسه ای با اصلاح طلبان شورای شهر تهران، در پاسخ به اعتراضات آنان به املاک_نجومی در کمال تعجب گروگانگیری_اطلاعاتی میکند و میگوید: «اگر قرار باشد درباره املاک [به قول شما نجومی] صحبت کنم، اول از جماران شروع خواهم کرد/یک لیست ۸۲۰ نفره از اصلاح طلبان دارم که زمین مجانی گرفته اند و برخی از افراد حاضر در این جلسه جزو کسانی هستند که زمین گرفته اند»!

پس از آن در بیست و پنجم اسفندماه ۹۵؛ با رای موافق ۱۳۲ نماینده!، تحقیق و تفحصی که در هفتم شهریور ماه ۹۵ بر روی سه محور مجوزهای ساخت و ساز، انتصابات و واگذاری املاک به برخی اعضای شورای شهر از شهرداری تهران کلید خورده بود، رد و از دستور کار مجلس خارج میشود!!!
اما کار به اینجا ختم نشد و تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران بار دیگر به صورت ضعیفی در باب توجیه سطحی افکار عمومی کلید خورد و این طرح به دنبال نامشخص بودن نحوه واریز مبلغ بوستان مادر و نحوه واگذاری تمامی املاک شهرداری تهران و همچنین تغییر کاربری ها و نحوه ساخت و ساز نمایشگاه شهر آفتاب و ضعف مدیریت شهرداری تهران در پیشگیری از تخلف ها و بی انضباطی های مالی صبح بیستم اردیبهشت ماه ۹۶ به هیات رئیسه مجلس ارائه شد.
کواکبیان هم ضمن تایید این خبر گفت: «که این تحقیق و تفحص بعد از انتخابات پیگیری می شود.» اما آنچه مسلم است، تحقیق و تفحصی در کار نیست و آینده آن کاملا مشخص بود!
اما چند ماه پس از انتخابات، یعنی چهارم شهریور ماه ۹۶، “سید محمد موسوى خوئینى”، دبیرکل حزب اصلاح طلب مجمع روحانیون مبارز در اطلاعیه ای تلگرامی [به سبک و سیاقی آمرانه]، از استراتژی_سکوت در قِبالِ خطاهای ۱۲ ساله مدیریتی قالیباف رونمایی کرد:
وی در بخشی از اطلاعیه خود ضمن تبریک به نجفی شهر_دار جدید پایتخت مینویسد:

«بنده اطلاعات لازم را برای داوری دربارۀ آنچه گفته می‌شد و یا گفته می‌شود ندارم، اما، در سال‌های گذشته، تهران را هر سال آبادتر از سال‌ قبل دیده‌ام. سال‌ها پیش، بنده از یکی از دوستان مشترک، که قطعاً جنابعالی هم وی را صاحب‌نظر در امور شهریِ تهران بزرگ می‌دانید، دربارۀ مدیریت آقای قالیباف سؤال کردم. آن دوست محترم از توانایی و مدیریت قابل قبول ایشان یاد کرد.

آرزو می‌کنم و از خداوند می‌خواهم که جنابعالی یکی از مدیران شایسته‌ای باشید که سنتِ خوب قدردانی از کارهای خوب گذشته را با عملِ خود در جامعه رواج دهید و مشکلات به‌جامانده را پس از رفع آن‌ها در کارنامۀ ماهانه و سالانۀ خود به مردم گزارش بفرمایید. توفیق جنابعالی و شورای محترم را از خداوند متعال مسئلت دارم.»

علیرضا رحیمی نماینده اصلاح طلب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، ۲۲ شهریور ۹۶ طی گفتگویی با اقتصاد_آنلاین به نکته ظریفی در تشریح داستان ورود ناموفق مجلس به قضایای شهرداری تهران اشاره میکند:

«با توجه به لابیگری سنگینی که در مجلس انجام شد، نمایندگان موفق نشدند تحقیق و تفحص از شهرداری را آغاز کنند»!
نجفی هم سوم مهر ماه در نشست فصلی مدیران و معاونان شهرداری تهران در برج میلاد، لب به #شکوه_ای_خاموش از مدیریت ۱۲ ساله #قالیباف [بدون ذکر تخلفات و انحراف مدیریتی وی] گشود: «شهرداری در مجموع حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی قطعی دارد که معادل ۱٫۷ برابر کل بودجه سال جاری این نهاد می شود.»
اما به نظر میرسد استراتژی سکوت “خوئینی ها”، معامله ای بیش نیست؛ چرا که هذیان های شهر_دار و رئیس در بازگشت ماموریت گونه به ماقبلِ ۱۲ سال، چیزی جز ماله کشی بر “انحراف ۱۲ ساله مدیریتی خلبان در شهرداری” نیست.
اما یک پیشنهاد و نکته ای خاص: اگر ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری تهران و آنچه در این ۱۲ سال حادث شد مورد بازبینی و حسابرسی قرار گیرد؛ خواهیم دید که در بسیاری از این واگذاری های سخیف، رد و پایی از اطرافیان استراتژیست_سکوت وجود دارد.
همانطور که خلبان، نان دهی به ۸۲۰ اصلاح طلب [که زمین رایگان! به آنها اعطا شد] را گوشزد کرد؛ ادعاهای شهر_دار و رئیس علیه دکتر احمدی نژاد برای فراموشی آنچه_گذشت نیز، جبران محبتی بیش تفسیر نمیگردد.

حال که استراتژی آقایان اینگونه شد؛ باکی نیست. بسم الله …!!!!
ما امده ایم!!!!

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.