آیرال خبر ،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: در این آئین که بیست و نهم مردادماه جاری برگزار می شود از پنج دهه فعالیت هنری این هنرمند آذربایجانی تجلیل می‌گردد.

 

به گزارش آیرال خبر ، علی اکبر صفی پور گفت: آداب و رسوم، نوع تفکر، زندگی، شادیها و غمها و بسیاری دیگر از مسائل بشری موضوع‌هایی هستند که می توان آنها را از لا به لای موسیقی هر قومی استخراج کرد .

 

وی گفت: موسیقی عاشیقی محملی برای رشد عرفان و حماسه است و در آن موسیقی انسان را به تفکر و تعقل وادار میکند تا به کمال برسد .

 

وی افزود: در حوزه‌ی موسیقی عاشیقی آذربایجان بزرگانی ظهور کرده اند که نقش هر کدام از این هنرمندان در رشد و شکوفایی این مکتب در دوران خود بسیار حائز اهمیت می باشد .

 

صفی‌پور گفت: از طرفی عاشیقها علاوه بر خواندن اشعاری از شاعران بزرگ، راویان اصلی داستانهای هستند که سینه به سینه از روزگاران کهن حفظ کرده و آنها را در قالب موسیقی عاشیقی برای سیل مشتاقان ارائه می کنند .

 

وی افزود: این هنر با توجه به تاثیرگذاری و ماندگاری نقش مهمی در انتقال میراث فرهنگی و افکار و اندیشه ها به نسل های آتی دارد.

 

وی اظهار امیدواری کرد تا با حمایت مردم و مسئولان این موسیقی سنتی غنی و سرشار از معنویت و فرهنگ برای نسلهای بعدی و جوان در بین هنر و فرهنگ اقوام ایران حفظ گردد .

 

براساس این گزارش، عاشیق حسن اسکندری متولد 1326 کلاله‌ی کلیبر است.

 

وی نزدیک به پنجاه سال است که در هنر موسیقی عاشیقی فعالیت می‌کند و در جشنواره‌های داخلی و خارجی متعددی حضور یافته و چندین دیپلم افتخار را در این رشته کسب نموده است.

 

گفتنی است این آیین بیست و نهم مردادماه جاری ساعت 21 در مجتمع فرهنگی و هنری تبریز برگزار می‌گردد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.