آخرین خبرها از زمین لرزه ۵.۹ ریشتری میانه

به گزارش آیرال خبر، وقوع زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری در شهرستان میانه تاکنون 6 فوتی و تعدادی مصدوم داشته که بیشتر مصدومیت‌ها نیز از نوع شوک عصبی و ناراحتی ناشی از ترس از وقوع زلزله بوده است.

این گزارش حاکی است که زمین لرزه ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد جمعه در عمق ۲ کیلومتری زمین در ۱۹ کیلومتری شهر «ترک» شهرستان میانه روی داد و شدت آن به اندازه ای بودکه علاوه بر تمام شهرستان های آذربایجان شرقی، در استان های اردبیل، زنجان و آذربایجان غربی نیز احساس شد.

مردم تبریز به دلیل شدت زمین لرزه شهرستان میانه پس از وقوع آن با  تصور اینکه زلزله در این کلان شهر روی داده است، سراسیمه  به خیابان ها و فضای باز ریختند.

ستاد بحران استانداری آذربایجان شرقی از نخستین لحظات وقوع زمین لرزه میانه وارد عمل شد و  تیم های امداد و نجات و نیز ارزیاب بلافاصله از شهرستان میانه به عنوان کانون اصلی وقوع زمین لرزه و از شهرستان های تبریز، سراب، بستان آباد و هشترود و چاراویماق به محل وقوع حادثه اعزام  شدند.

اعزام هشت تیم ارزیاب از استان به محل وقوع زمین لرزه از نخستین اقدامات ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقی در زمان وقوع  این حادثه بود.

با وجود اینکه به دلیل شدت و بزرگی زمین لرزه میانه، تصور اولیه این بودکه تعداد تلفات جانی این حادثه بالا باشد، اما اعلام کشته شدن تنها یک نفر یک ساعت پس از وقوع حادثه تا حد زیادی از شدت نگرانی مردم و  مسوولان کاست.

بلافاصله بعد از زمین لرزه ۱۶ تیم امدادی از جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی به مناطق زلزله زده در شهرهای میانه، ترک، سراب و… اعزام شدند و اقدامات مربوط به ارزیابی از منطقه و امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی را در دستور کار خود قرار دادند.

همچنین به دنبال وقوع زمنی لررزه میانه، امدادگران جمعیت هلال احمر در استان‌های اردبیل، گیلان و زنجان نیز به آماده‌باش کامل درآمدند تا در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام داده و به مناطق مورد نظر اعزام شوند.

زمین لرزه در میانه باعث مرگ  یک هموطن شد و هموطن دیگری در روستای «هلسی» شهر ترکمنچای زنده از زیر آوار بیرون آورده شد.

بر اثر زمین  لرزه چهار باب واحد مسکونی فرسوده، تخریب و قسمتی از یک کوه در حاشیه جاده ریزش کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور نیز به دنبال وقوع زلزله در برخی مناطق شمال غرب کشور در دستوری به رییس سازمان مدیریت بحران خواستار رسیدگی سریع به وضعیت زلزله زدگان و مناطق زلزله زده شد.

رحمانی فضلی وزیر کشور با تاکید بر اینکه امدادرسانی به سانحه دیدگان باید در اولویت قرار گیرد، تاکید کرد که تمامی واحدها و سازمان ها و ارگان های امداد رسان موظف به ارائه سریع و به موقع خدمات به زلزله زدگان می باشند و  در صورت نیاز با هماهنگی استانداران مناطق زلزله زده ، امکانات و توانمندی های لازم در این خصوص به کار گرفته شود.

وزیر کشور از هموطنان خواست ضمن حفظ آرامش و خونسردی با نیروهای امداد و نجات همکاری لازم را داشته باشند و اخبار و اطلاعات خود را صرفا از مراجع رسمی دریافت کنند.

زمین لرزه میانه همچنین موجب فوت 6 نفر از هموطنانمان و مصدومیت عده زیادی شده ک مصدومان این حادثه به مراکز بیمارستانی شهرستان های تبریز و سراب اعزام شدند

کانون این زلزله در موقعیت ۴۷.۶۴ عرض شمالی و ۳۷.۷۶ طول شرقی ثبت شده است.

تَرْک یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی در شمال غرب ایران است. این شهر مرکز دهستان کندوان و بخش کندوان شهرستان میانه می‌باشد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.