آیرال خبر،سعید شبستری خیابانی صبح امروز در جلسه ستاد انتخابات استان اظهار داشت: از مجموع 623 نفر داوطلب ثبت نامی نمایندگی مجلس در استان 111 نفر مشمول عدم احراز شرایط و 121 نفر رد صلاحیت شدند؛ 32 نفر انصراف و یک نفر نیز استعفا داده است.

به گزارش آیرال خبر،وی افزود: در مجموع 358 نفر کاندیدای باقی مانده مشمول تایید صلاحیت و نامزدی نمایندگی مجلس در استان آذربایجان‌شرقی هستند که حدود 60 درصد داوطلبان را تشکیل می‌دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی ابراز داشت: بر اساس ماده 11 قانون انتخابات تمامی نهادهای دولتی موظف هستند حداکثر امکانات لازم را برای برگزاری انتخابات در اختیار ستاد انتخابات قرار داده و از هرگونه شائبه استفاده از این امکانات به نفع یا علیه کاندیدا یا جناحی پرهیز کنند.

این مسئول تاکید کرد: آنچه مسلم است، اصل اول حضور حداکثری مردم، تلاش برای اقتدار نظام و به منصه ظهور رساندن آن، پیمان مجدد با آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران، پایبندی به اصول اسلام و اخلاق، تبعیت از اندیشه‌های امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری و پایبندی به قوانین اساس است.

وی با بیان اینکه اختلاف سلیقه‌ها باید منشاء وفاق و ایجاد شور و نشاط در میان قشرهای مختلف مردم باشد نه سبب تفرقه و ناهنجاری و چند دستگی؛ افزود: همه در آبادانی و اقتدار مملکت سهیم هستند و اگر نقدی صورت می‌گیرد باید منصفانه و در چارچوب قانون باشد.

شبستری بر لزوم افزایش تحمل‌پذیری افراد و جناح‌های مختلف تاکید و اضافه کرد: باید باور داشته باشیم همواره اختلاف سلایق وجود دارد و همه نمی‌توانند مثل هم فکر کنند؛ بر این اساس همه از افراط و تفریط دوری کنند و گروه‌های سیاسی هم به اعتدال، ‌تدبیر و امید پایبند باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: سعی کنیم آرامش جامعه حفظ شود؛ بهر حال عده‌ای رد صلاحیت شده‌اند و مجاری قانونی جهت اعتراض، احقاق حق و مواجهه با این امر برای افراد رد صلاحیت شده وجود دارد و نیازی به جنجال آفرینی و ایجاد هیجانات منفی در جامعه نیست.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی ادامه داد: انتخابات مسابقه‌ای است برای ارائه خدمت بیشتر نه کسب قدرت و اینکه عده‌ای هزینه‌های میلیاردی صرف انتخابات می‌کنند باید مورد سئوال باشد که آیا برای خدمت می‌روند یا اهداف دیگری دارند؟!

وی تاکید کرد: بداخلاقی های مختلف بین جناح های مختلف و تخریب متقابل در شان نظام جمهوری اسلامی نیست و همه نقدها باید منصفانه و با ارائه مستندات لازم باشد.

شبستری افزود: استفاده از القاب و عناوین کاذب بدون داشتن مدارک موثق این عناوین، در همان ابتدای امر دلیل محکمی برای واهی بودن ادعاها و وعده‌های کاندیداها است و از مطبوعات و رسانه‌ها درخواست دارم مردم را در جهت انتخاب آگاهانه نه جهت‌دار، هدایت کنند.

این مسئول با بیان اینکه اصلی‌ترین فشارهای تحریم بر روی دوش مردم قرار داشت که اگر صبوری مردم در 36 سال گذشته نبود اکنون شاهد موفقیت هسته‌ای کشور در مذاکرات و رفع تحریم ها نبودیم، متذکر شد: نباید فضای انتخابات را آلوده و تبدیل به دو قطبی کنیم که هیچ گاه از دوقطبی شدن جامعه نتیجه نگرفته‌ایم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی عنوان کرد: صرف پول‌های نامشروع توسط برخی از کاندیداها و بروز ثروت‌های آنچنانی افراد بعد از مسئولیت باید برای مردم سئوال برانگیز باشد و کاندیداها آگاه باشند تا روز انتخابات امکان ردصلاحیت توسط شورای نگهبان وجود دارد.

وی با انتقاد از درج اعلام اسامی تمام افراد شرکت کننده، رد و یا تائید صلاحیت شده در یکی از خبرگزاری‌ها تاکید کرد: رسانه ها باید برخی مسائل را رعایت کنند و ما پیگیر هستیم که این اطلاعات چگونه به بیرون درز کرده و با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

شبستری خاطرنشان ساخت: با هرگونه سهل‌انگاری و احتمال ایجاد شائبه‌های مختلف توسط مسئولان دستگاه‌ها برخورد کرده و حتی متخلفان را در صورت لزوم تغییر خواهیم داد.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی زمان اعلام نهایی افراد تائید صلاحیت شده را روز 27 بهمن و زمان انتشار آگهی را نیز 28 بهمن اعلام و اضافه کرد: 29 بهمن تا پنج اسفند زمان تبلیغات و یک روز در 6 اسفند ممنوعیت تبلیغات و در نهایت در هفتم اسفند ماه شاهد برگزاری انتخابات خواهیم شد.

وی در پایان اذعان داشت: بحث فیبر نوری حل شده و تمام فرمانداران با استفاده از این امکان به هم وصل هستند تا مشکلی در برگزاری انتخابات پیش نیاید.

سیاسی 94/11/5

کدخبر110482

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.