استاندار آذربایجان شرقی گفت: اکنون یکی از امن‌ترین و پاک‌ترین استان‌های کشور هستیم.

به گزارش آیرال خبر، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز در آیین تودیع و معارفه فرمانده مرزبانی آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه این استان 270 کیلومتر مرز با سه کشور جمهوری آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خود مختار نخجوان دارد، اظهار داشت: آذربایجان شرقی با وجود موقعیت جغرافیایی خاص و مرزی بودن، یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است.

وی تاکید کرد: امنیت از هر زاویه‌ای تعریف شود، این استان به برکت دلاوردی‌های نیروهای نظامی و حضور مردم در صحنه‌ها از امن‌ترین استان‌ها انتخاب شده، ضمن اینکه آذربایجان شرقی از نظر شیوع اعتیاد هم، پاک‌ترین استان است چراکه نرخ اعتیاد علی رغم وضعیت جغرافیایی ویژه، در حداقل ممکن قرار دارد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در حوادث اخیر هم آذربایجان آزمون خود را پس داد افزود: مجموعه نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و تلاش کردند تا آذربایجان با وجود اعتراضات صنفی و اقتصادی از سوء استفاده آشوبگران در امان بمانند. مردم هم خیلی زود راه خود را از اغتشاشگران جدا کردند و آرامش سریعاً با همکاری مردم و نیروهای نظامی به تبریز بازگشت.

وی ادامه داد: 40 سال است که این مردم برای این اسلام و انقلاب خون و جان داده‌اند و از آن حفاظت می‌کنند. مشکلات آذربایجان کمتر از سایر نقاط کشور نیست ولی مردم اجازه سوء استفاده را به آشوبگران ندادند.

پورمحمدی دو عامل را در آذربایجان شرقی مانع تداوم آشوب‌ها برشمرد و گفت: یکی از مهمترین عوامل، انفاس قدسیه مقام معظم رهبری بود که اگر نظر ایشان در مورد این وقایع نبود، مشکلات بسیار فراتر بود، دیگری هم حضور نماینده مقام معظم رهبری، حجت الاسلام آل هاشم بود که با دعوت و رهنمودهای ایشان، مردم تبریز برای دفاع از اقتدار و امنیت حضور چشمگیری یافتند که موجب جلب رضایت مقام معظم رهبری گردید.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان با بیان اینکه نیروی انتظامی در همه صحنه‌ها از آتش سوزی جنگل‌های ارسباران تا امنیت و… حضور داشته‌اند ابراز کرد:نیروی انتظامی از مردم و مردم از نیروی انتظامی فاصله نمی‌گیرد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.