قائم‌ مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اینکه اقدامات موثری در زمینه‌‌ی مبارزه با مواد مخدر در آذربایجان شرقی انجام شده است، اظهار کرد: استان های دیگر برای مبارزه با مواد مخدر باید این استان را الگوی خود قرار دهند.

به گزارش آیرال خبر ، منطقه آذربایجان شرقی، سردار علی مویدی در هفتمین همایش دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور با بیان اینکه این همایش یک نشست آموزشی، انتقال تجربه و اطلاعات محسوب می‌شود، اظهار کرد: با توجه به استقرار دولت دوازدهم و آغاز برنامه توسعه ششم در سال جاری، اهدافی برای ستاد شورای مبارزه با مواد مخدر کشور ترسیم شده است و باید آیین نامه های مربوطه به تمامی استان ها ابلاغ شود.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اینکه اکثر دبیران شورای مبارزه با مواد مخدر کشور برای دفاع از یک حقانیت و رویکرد تلاش کردند، افزود: در طول چهار سال اقدامات اثر بخش ستاد مبارزه با مواد مخدر در سراسر کشور قابل تقدیر است و ستاد مبارزه با مواد مخدر مدیریتی است که در طول سال ها مورد استقبال همگان قرار گرفته، به طوری که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به برنامه های آقای رحمانی فضلی در زمینه ی مبارزه با مواد مخدر نمره ی قابل قبولی دادند.

وی در تشریح اهداف این همایش با بیان اینکه ابلاغ ماموریت‌های ستاد در تمام عرصه‌های مرتبط با موادمخدر واعتیاد از جمله اهداف است، یادآور شد: تاکید بر اولویت‌های ستاد در سال‌جاری، اعلام انتظارات ستاد از شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در استان‌ها، به‌روزرسانی سطح دانش و اطلاعات حاضران در همایش، توجه و تبیین برنامه‌های ششم توسعه و وظایف ستاد در این برنامه، ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در برنامه‌‌های آتی ستاد در عرصه قانونی و آیین‌نامه‌های اجرایی مبارزه با موادمخدر و برنامه‌ریزی برای آینده ستاد است .

وی یکی از علل انتخاب آذربایجان شرقی برای برگزاری این همایش را زر خیز بودن این استان بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه آذربایجان شرقی دارای ظرفیت های اقتصادی، مذهبی و فرهنگی است و در حوزه ی مبارزه با مواد مخدر اقدامات بی نظیری انجام شده است، باید این استان الگویی برای استان های دیگر باشد. اقدامات موثر رئیس شورا و دبیر کل شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در این راستا شایسته ی تقدیر است.

مویدی افزود: با توجه به اینکه غیرت مردم آذربایجان در جهت کاهش آسیب های اجتماعی مصداق تاریخی دارد، حل آسیب های اجتماعی در این استان جزو الویت ها و دغدغه های مردم این استان است.

وی در خصوص مرکز ماده 16 استان اظهار کرد: در بازدید از مرکز ماده 16 احساس غرور به بنده دست داد، چرا که اقدامات موثری در جهت اشتغال زایی بهبود یافتگان در این مرکز انجام شده است و نزدیک به 500 معتاد متجاهر در این مرکز نگهداری می‌ شود که جزو اتفاقات خوب این استان است.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: هدف از تعیین آذربایجان شرقی برای برگزاری همایش، بهره مندی از تجارب خوب و مفید این استان است. امید است در استان های دیگر نیز مراکزی مانند مرکز ماده 16 تاسیس شود تا با هم فکری، خلاقیت و اجرا در زمینه ی مبارزه با مواد مخدر گام های موثری برداشته شود.

انتهایپیام/کدپیام10000369

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.