آیرال خبر- وزارت ارشاد مکلف است که ۱۰ درصد بهای بلیط اجراهای صحنه‌ای(کنسرت) در تهران و کلان شهرها را أخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی، آستان قدس رضوی، بنگاه های اقتصادی نیروهای مسلح و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را در سال آینده به پرداخت مالیات مکلف کردند.

به گزارش آیرال خبر، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز – شنبه – مجلس بندهای الحاقی تبصره ۹ بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور را بررسی و تصویب کردند.

نمایندگان در بند الحاقی ۵ تبصره ۹ این لایحه مقرر کردند: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است ۱۰ درصد بهای بلیط اجراهای صحنه‌ای(کنسرت) در تهران و کلان شهرها را أخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

نمایندگان در بند الحاقی۶ بخش درآمدی تبصره ۹ این لایحه نیز مقرر کردند: در راستای تحقق ماده(۷۸) قانون الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۲) و در جهت اجرای اصل سی‌ام قانون اساسی، آستان قدس رضوی و آن دسته از مؤسسات و بنگاههای اقتصادی زیرمجموعه نیروهای مسلح و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به استثنای مواردی که اذن صریح ولی فقیه مبنی بر عدم پرداخت مالیات و یا نحوه تسویه آن را دارند، موظفند نسبت به واریز مالیات خود به خزانه موضوع ردیف‌ ۱۱۰۱۱۲ اقدام کنند. 

همچنین با تصویب نمایندگان در بند الحاقی۷ تبصره ۹ بخش درآمدی این لایحه، درآمد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مربوط به خدمات آموزشی و فرهنگی، خدمات مشاوره و درآمدهای حاصل از صدور، تعویض و تمدید گواهینامه‌های مهارت مندرج در ردیف های ۱۴۰۲۱۱،۱۴۰۱۶۱، ۱۴۰۱۰۳ جدول شماره(۵) اختصاصی تلقی می‌شود و پس از تخصیص توسط سازمان برنامه و بودجه کشور قابل هزینه است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.