آیرال خبر،نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی می گوید: آسیبی که ما از تسنن آمریکایی و تشیع لندنی می بینیم از هیچ فرد کافری نمی بینیم، به همین دلیل باید بیش از پیش خودمان را برای مقابله با فعالیت های غیر اسلامی این افراد آماده کنیم. خطر افراد افراط کننده و تفریط کننده بیش تر از خطر یهود و نصاری است.

به گزارش آیرال خبر، آیت الله محسن مجتهد شبستری در آیین اختتامیه سی و هشتمین مسابقات حفظ، ترتیل و قرائت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: تعبیر ذکر بیش از هشت بار در جای جای آیات قرآن کریم به کار رفته است. شاید دلیل آن امر، این است که قرآن کریم مایه تذکر و یادآوری ارزش هاست.

وی با بیان اینکه قرآن کریم، کامل ترین و جامع ترین کتاب آسمانی است ادامه داد: اگر محتویان این کتاب آسمانی، مورد عمل واقع شود شاهد عزت بیش از پیش مسلمانان خواهیم بود.

وی ابراز کرد: برخی از افراد کوته بین و کوته فکر، اعتقاد دارند که شیعه با توجه به روایاتی که در برخی کتب مورد تایید این مذهب آمده است، قائل به تحریف قرآن کریم است. این قبیل افراد باید بدانند تمام محققین شیعه و حتی بسیاری از علمای اهل سنت، قائل به عدم تحریف این کتاب آسمانی هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تبیین علت های مورد تایید شیعه مبنی بر عدم تحریف قرآن تصریح کرد: محتوای روایاتی که وهابیت و برخی از اهل تسنن، شیعه را متهم به تحریف قرآن می کنند شامل تحریف لفظی نشده و فقط دو تحریف معنوی و عملی را در بر دارد که این دو تحریف ناشی از توجه یا عدم توجه انسان ها به آیات قرآن کریم است.

آیت الله مجتهد شبستری با انتقاد از نسبت دادن رهبانیت به دین اسلام ابراز کرد: برخی فکر می کنند آن چه که در دنیا وجود دارد کلا حرام بوده و نباید به آن توجه کرد. در حالی که نمی دانند دنیا به دو بخش دنیای حلال و دنیای حرام تقسیم می شود. حتی ائمه معصومین علیهم السلام نیز در روایات و احادیث متعددی بر اهمیت تلاش و کوشش در دنیا وکسب روی حلال تاکید کرده اند.

وی با بیان اینکه رهبانیت با منطق دین مبین اسلام سازگاری ندارد ابراز کرد: اسلام، منادی وحدت است. اگر تمام فرق و مذاهب اسلامی متحد شوند صهیونیستها نمی توانند حتی تصور تسلط بر مسلمانان را نیز در ذهن خود بپروارند.

امام جمعه شهرستان تبریز ادامه داد: داعشی ها و گروهک های تکفیری، ساخته و پرداخته آمریکا و صهیونیست هستند و هدف آن ها، تخریب چهره واقعی اسلام است. داعش و وهابیت، محصول تفکر اسلام آمریکایی است.

به گفته آیت الله مجتهد شبستری، آمریکا و ایادی استکبار جهانی در تلاش هستند که با حمایت از تروریسم، بین شیعه و سنی تفرقه ایجاد کنند و می خواهند اسلام آمریکایی را جایگزین اسلام ناب محمدی کنند.

وی با تاکید بر لزوم افزایش فعالیت های فرهنگی در راستای آشنایی هرچه بیشتر مردم و بخصوص جوانان با اسلام ناب محمدی عنوان کرد: شیعه، ذوالجناح درست کردن و قمه زدن ندارد.این گونه کارهای خرافه گرایی باعث می شود که جوانان از اسلام ناب محمدی منزجر شوند.

فرهنگی 94/8/30

کدخبر110291

خبرنگار112

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.