مدیرعامل سازمان عون بن علی شهرداری تبریز با اشاره به ریزش برخی از کاشی های یادمان شهدای گمنام عون بن علی و لزوم مرمت و جایگزینی کاشیهای آسیب دیده و بهبود وضعیت ظاهری یادمان از پیگیری و آغاز مرمت کاشی های یادمان خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریارنیوز، فیروزیان با بیان اینکه قسمتی از کاشیکاری بنای یادمان شهدای گمنام بعلت مرور زمان و هوازدگی تخریب گردیده بود،گفت: یادمان مذکور بعنوان نماد ایستادگی و غیرت رزمندگان 8 سال دفاع مقدس می باشد در طول سال پذیرای خیل کثیری از شهروندان، مسئولین استانی و کشوری و محل برگزاری مراسم های ملی و مذهبی می باشد به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه حادثه ناگوار در اثر ریزش کاشی ها تصمیم به بازسازی عوارض بوجود آمده در آن گرفته شد.
وی در خصوص کاشی های یادمان شهدای عون بن علی توضیح داد: با توجه به اطلاعات ارایه شده از سوی طراح و مشاور طرح یادمان و به دلیل شاخصه های بسیار ویژه که طی ارزیابی اخیر مشاورین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور انجام یافته ، این یادمان یکی از بی نظیرترین یادمانهای کشور محسوب می شود.
خاطرنشان می گردد که شیوه معماری آذری و اصول حاکم بر طراحی چنین بناهای یادمانی و بخصوص مشخصه های کاملا منحصر بفرد اثر این بنا را به لحاظ معماری در جایگاه ممتازی قرار داده است.
مدیرعامل سازمان عون بن علی ضمن تشکر از حمایت های مادی و معنوی جهاد خانه سازی استان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، عنوان کرد: اجرای کاشی‌کاری توسط مجری توانمند و مهندس با سابقه شهرمان آقای اصغر حسینی و پشتیبانی فنی طراح پروژه طبق برنامه ریزی انجان یافته انشا اله تا آخر آبان ماه سال جاری به اتمام می رسد.
بدیهی است جهت حفظ بهتر این اثر برنامه ریزی مناسبی برای نگهداری و بازدیدهای دوره ای مدنظر خواهد بود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.