دکتر حسین رضی در جلسه شورای مدیران صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی از آماده سازی و ابلاغ سند رسانه ای بیانیه گام دوم انقلاب به حوزه های برنامه سازی رسانه ملی در آینده نزدیک خبر داد.  

به گزارش آیرال خبر به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نظارت رسانه ملی در بازدیدی یک روزه از شبکه سهند و در جمع شورای مدیران صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی ، سیاست های صدا و سیما را درخصوص گام دوم انقلاب و رونق تولید تشریح کرد و گفت :  سند رسانه ای بیانیه گام دوم انقلاب تقریباً نهایی شده و به زودی به حوزه های برنامه سازی ابلاغ خواهد شد و  هر برنامه ای که در سازمان تولید می شود در ذیل بیانیه گام دوم قرار می گیرد و  این روال به عنوان یک استراتژی سازمانی در نظر گرفته شده است .

وی افزود : دومین اولویت رسانه ملی تولید محتوا با محوریت تولید است و بر این اساس ستادی در حوزه سازمانی با عنوان محوریت ستاد رسانه ای رونق تولید ایجاد شده ، چرا که در صورت تحقق رونق تولید بسیاری از مباحث مرتبط با تحریم ، بیکاری ، اشتغال و گردش اقتصادی در داخل کشور و بدون نیاز به اقتصاد خارجی حل خواهدشد.

ایشان در ادامه مسئله حجاب را خط قرمز نظام نامید و افزود : صدا و سیما خود را ملزم به حمایت از قوه قضائیه و نیروی انتظامی می داند ؛ بر همین اساس قرارگاهی رسانه ای در حوزه سیما با همکاری نیروی انتظامی راه افتاده و قرار است با مشارکت معاونت سیما ، خبر و رادیو برنامه هایی در این خصوص تولید شود.  

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی هم در این جلسه با اشاره به اولویت های شبکه سهند در برنامه سازی گفت : اثرگذارترین بخش کارها تولید سریال های تلویزیونی بوده و حداقل کار در این خصوص تولید یک سریال جدید در هر سه ماهه سال می باشد .

مهندس مرتضی صفری افزود : به جرأت می توان گفت مرکز آذربایجان شرقی از این پتانسیل و ظرفیت برای تولید سریال های جدید برخوردار است.

وی همچنین به نقش و تاثیرگذاری فضای مجازی در جامعه ، معضلات و آسیب های اجتماعی ناشی از آن اشاره و تاکید کرد : صدا و سیما جهت مقابله با این مسئله به طور مرتب جلسات اتاق فکر با حضور نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه برگزار کرده و برنامه هایی برای هرچه کمرنگ تر کردن این معضل فرهنگی پیش بینی نموده است.

دکتر رضی در پایان ضمن بازدید از واحدهای مختلف مرکز عملکرد صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی را مطلوب ارزیابی کرده و گفت : در ارزیابی برنامه و تولیدات مرکز آذربایجان شرقی بویژه برنامه های مربوط به چهل سالگی انقلاب ، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، برنامه های نوروزی و مناسبتی نکات مثبت، ارتقاء ساختاری و محتوایی محسوسی مشاهده می شود .

معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نظارت سازمان صدا و سیما تاکید کرد : پرداخت به فرهنگ بومی و محلی و تلفیق آن با فرهنگ ملی در برنامه های مرکز آذربایجان شرقی به خوبی مشهود است که این جای تقدیر و تشکر فراوان دارد .

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.