50آیرال خبر ،استاندار آذربایجان شرقی گفت: آشنایی با مقوله سرمایه‌گذاری و تجارت و اقتصاد در مراجع تصمیم‌گیری و تیم همراه دولت آقای روحانی از فرصت‌های بسیار خوب و مغتنمی است که برای سرمایه‌گذاران به وجود آمده است.

به گزارش آیرال خبر :دكتراسماعیل جبارزاده در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاران استان آذربایجان شرقی با حضور معاون اجرایی رییس‌جمهور، با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور از فرصت‌های خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری و فعالیت بخش خصوصی برخوردار هستیم، افزود: حضور رییس‌جمهوری که به مساله سرمایه‌گذاری و بخش خصوصی توجه و اهمیت لازم را می‌دهد از فرصت‌های مغتنمی است که بخش خصوصی می‌تواند از آن بهره بگیرد.

وی اضافه کرد: خوشحالیم که در مراجع تصمیم‌گیری دولت و همچنین تیم همراه آقای روحانی افرادی حضور دارند که آشنا با مقوله سرمایه‌گذاری و تجارت و اقتصاد هستند و فرصت بسیار خوبی را برای بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری به وجود آورده‌اند که این فرصت بعد از انقلاب کمتر پیش آمده است.

جبارزاده با بیان اینکه در استان آذربایجان شرقی تلاش کرده‌ایم در انتخاب مدیران از شاخصه آشنایی آنها به مقوله سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی به لحاظ تاریخی و فرهنگی و صنعتی از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است و افتخار ماست که آذربایجان شرقی زادگاه رهبر معظم انقلاب است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه صنعتی استان آذربایجان شرقی به لحاظ صنایع سنگین از جمله وجود شرکت‌های تراکتورسازی، تصریح کرد: آذربایجان شرقی به لحاظ صنایع دستی و صنایع کشاورزی نیز از قطب‌های کشور به شمار می‌آید. همچنین در صنعت چرم از پتانسیل بسیار خوبی برخوردار است.

وی به وجود روستای کندوان به عنوان یکی از پتانسیل‌های گردشگری در استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: از نظر شور و نشاط نیز تبریز از قطب‌های کشور به حساب می‌آید و تیم تراکتورسازی و گسترش فولاد هر دو در جدول جایگاه خوبی دارند.

جبارزاده با اشاره به موقعیت خوب ملی و فراملی در استان آذربایجان شرقی، توضیح داد: راه‌های ارتباطی استان بسیار خوب است و از طریق این استان می‌توانیم با ترکیه و ارمنستان، آذربایجان و عراق متصل شویم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هشت میلیارد تن ذخیره معدنی شناسایی شده در استان آذربایجان شرقی داریم، خاطرنشان کرد: پالایشگاه و مجتمع پتروشیمی تبریز نزی از دیگر پتانسیل‌های این استان است و همچنین 52 شهرک و ناحیه صنعتی در استان وجود دارد و البته شهرک اختصاصی برای سرمایه‌گذاری خارجی نیز داریم.

وی به وجود منطقه آزاد تجاری و چهار منطقه ویژه اقتصادی به عنوان پتانسیل‌های استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: نمایشگاه بین‌المللی تبریز بعد از تهران بزرگ‌ترین پتانسیل برای عرضه محصولات و تولیدات داخلی است که دوازده ماهه فعال است.

جبارزاده به پتانسیل ویژه علمی و فناوری استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: وجود دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با سه هزار و 700 نفر هیات علمی و 240 هزار دانشجو از ویژگی‌های این استان است.

استاندار آذربایجان شرقی به قرار گرفتن آذربایجان شرقی در جاده ابرشیم و پتانسیل راه‌آهن ایران اروپا که از مسیر تبریز می‌گذرد، اشاره کرد و گفت: در تبریز همچنین امکانات عالی بیمارستانی وجود دارد و یکی از قطب‌های صنعت شیرینی و شکلات در کشور به حساب می‌آییم.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی سه درصد کل کشور را از نظر مساحت و پنج درصد از نظر جمعیت تشکیل می‌دهد، گفت: سهم استان از تولید ناخالص داخلی چهار درصد است و رتبه هفتم را دارد.

جبارزاده با اشاره به اینکه در مجموع 18 درصد از ذخایر معدنی فلزی و غیرفلزی را در آذربایجان شرقی داریم، افزود: از نظر ذخیره مواد معدنی مقام اول را در کشور داریم و همچنین از نظر برداشت از ذخایر معدنی رتبه چهارم را داریم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از نظر صادرات غیرنفتی رتبه چهارم را دارد، گفت: سرمایه‌گذاری خارجی در سطح استان آذربایجان شرقی وضعیت خوبی دارد و در حال حاضر 67 طرح با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در چشم‌انداز توسعه استان در دولت تدبیر و امید، سند تدبیر و توسعه استانی آذربایجان شرقی را تهیه کرده‌ایم، گفت: در استان آذربایجان شرقی آماده پذیرش هرگونه سرمایه‌گذاری در جهت پیشرفت و توسعه کشور هستیم.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.