آناهیتا افشار، ندا جبرائیلی و نوید محمودی، روی فرش قرمز جشنواره بوسان/ عکس

فیلم سینمایی«هفت و نیم» ساخته برادران محمودی در بیست و چهارمین جشنواره فیلم بوسان به نمایش درآمد و پس از آن، جلسه نقد و بررسی فیلم برگزار شد.

به گزارش آیرال خبر، جشنواره فیلم بوسان که از ۳ تا ۱۲ اکتبر (۱۱ تا ۲۰ مهر) در بوسان کره جنوبی درحال برگزاری است، شاهد نمایش فیلم سینمایی«هفت و نیم» به نویسندگی و کارگردانی نوید محمودی و تهیه‌کنندگی جمشید محمودی به عنوان نماینده سینمای ایران و افغانستان بود.

پس از سه نوبت نمایش این فیلم، نشست نقد و برسی آن با حضور نوید محمودی، آناهیتا افشار، ندا جبرائیلی، دانشجویان سینما و مخاطبان برگزار شد.

بیشتر سوالات در این نشست پیرامون وضعیت و حقوق زنان در ایران بود و اینکه یک کارگردان مرد در ایران، فیلمی زنانه ساخته است، برای آنها بسیار جالب بود. همچنین برخی از حاضران با اشاره به جهان شمول بودن مسائلی که در فیلم مطرح شده است، تاکید کردند بسیاری از مشکلاتی که برخی شخصیت‌های فیلم با آن روبرو بودند، در کشورهای دیگرهم وجود دارد و مختص یک منطقه نیست.

این فیلم ماجرای زندگی هفت دختر افغانی و ایرانی را در هفت اپیزود به صورت سکانس پلان  روایت می‌کند.«هفت و نیم» قصه دخترانی است که جمعه شب مراسم عروسی آنها برگزار می‌شود اما هر کدام از آنها به نوعی درگیر مسئله‌ای هستند.

تاکنون برادران محمودی با فیلم‌های «هفت و نیم»،«چند متر مکعب عشق»، «رفتن» و «رونا مادر عظیم» در جشنواره فیلم بوسان حضور داشته‌اند.

۵۷۵۷

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.